بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب موهبت کامل نبودن | صفحه ۸ | طاقچه
کتاب موهبت کامل نبودن اثر برنه براون

بریده‌هایی از کتاب موهبت کامل نبودن

نویسنده:برنه براون
امتیاز:
۴.۱از ۱۱ رأی
۴٫۱
(۱۱)
هرگاه در شرایط آسیب‌پذیر قرار می‌گیرم با تکرار این شعار اهدافم را به خاطر می‌آورم: «تسلیم نشو، مغرور نشو، روی موضع خودت ایستادگی کن!»
Morteza Rahmani
شاید ما باید با برچسب هشداری شبیه برچسب پاکت سیگار متولد می‌شدیم. «هشدار! امنیت در ازای نادیده گرفتن اصالت چنین عواقبی به دنبال دارد: اضطراب، افسردگی، اختلال در رژیم غذایی، اعتیاد، خشم، سرزنش، آزردگی و غم و اندوه غیرقابل توصیف».
Morteza Rahmani
ما به عشق‌ورزی، حس تعلق و شنوا بودن همه افراد زندگی‌مان نیاز نداریم، یک نفر هم کافی است. اگر ما آن شخص یا چند دوست مورد اعتماد را داشته باشیم، بهترین راه برای پذیرش و قبول ارتباط با آنها پذیرش ارزشمند بودن خود است. اگر خواهان برقراری ارتباط بر اساس عشق، حس تعلق و پذیرش داستان هستیم باید از همین‌جا شروع کنیم. من باارزش هستم.
Morteza Rahmani
داستان ما برای هر کسی مفهوم ندارد و مهم نیست. شنیدن آن یک افتخار است و همیشه قبل از آن که داستانمان را تعریف کنیم، باید این سؤال را از خودمان بپرسیم که «چه کسی این شایستگی را دارد که داستان من را بشنود؟» اگر یک یا دو نفر در زندگی ما باشند که بتوانند در کنار ما بنشینند، حوصله شنیدن داستان‌های شرم ما را داشته باشند و ما را به خاطر نقاط قوت و تلاش‌هایمان دوست داشته باشند، انسان فوق‌العاده خوش شانسی هستیم.
Morteza Rahmani
وقتی در مورد شرم صحبت می‌کنیم قدرت آن کاسته می‌شود، پس لازم است برای رهایی از شرم، داستانمان را مطرح کنیم و البته برای طرح داستان باید تاب‌آوری خود را افزایش بدهیم.
Morteza Rahmani
داستان‌های زیادی در کتاب فکر می‌کردم تنها من این‌گونه‌ام آورده‌ام.
Morteza Rahmani
انسان بودن با احساس شرم مأنوس است.
Morteza Rahmani
شرم، ما را متقاعد می‌کند که پذیرش داستانمان، ما را در نظر دیگران کوچک و کم‌اهمیت جلوه می‌دهد. بنابراین احساس ارزشمندی از بین می‌رود. شرم ریشه در ترس دارد. می‌ترسیم اگر دیگران با هویت اصلی ما آشنا شوند، بدانند از کجا آمده‌ایم، چه عقایدی داریم، چه مشکلاتی داریم، یا چه نقاط قوتی داریم، دیگرما را دوست نداشته باشند.
Morteza Rahmani
شرم، اساساً ترس از این است که کسی ما را دوست نداشته باشد یا محبوب نباشیم. این نقطه مقابل پذیرش داستان خود و احساس ارزشمندی است.
Morteza Rahmani
شرم، احساس گرمی است که عمیقاً تمام وجود ما را در بر می‌گیرد. احساس کوچکی، نقص و هرگز کامل نبودن را در ما ایجاد می‌کند. اگر بخواهیم تاب آوری در مقابل شرم (توانایی در تشخیص شرم و مهار کردن آن با حفظ خودارزشمندی و اصالت) را در خود ایجاد کنیم، باید در مورد علت وقوع شرم صحبت کنیم.
Morteza Rahmani

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه