بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خدا وجود دارد | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب خدا وجود دارد اثر اسماعیل شرفی

بریده‌هایی از کتاب خدا وجود دارد

امتیاز:
۳.۷از ۳۰ رأی
۳٫۷
(۳۰)
فلو همیشه ملحد نبوده، او در یک خانوادۀ کاملاًمذهبی رشد یافته و در یک مدرسۀ مذهبی تحصیل کرده است. عجیب‌‌تر از همه اینکه وی پسر یک مبلغ مسیحیت است. با این حال، او از ۱۵ سالگی باور به خدا را کنار گذاشت و تا سن ۸۱ سالگی نیز ملحد بود. شاید یکی از دلایل اینکه همیشه در فعالیت‌‌های فلو، نشانی از یک دغدغۀ دینی دیده می‌‌شود، پرورش یافتن وی در خانواده‌‌ای مذهبی است. ذهن او در حدود شصت سال فعالیت فلسفی، بیشتر به بررسی احتمال وجود یا عدم وجود یک حقیقت برتر مشغول بوده است.
سیّد جواد
همیشه یک تغییر اساسی، از تغییر در جزئیات شروع می‌‌شود.
Aysan
وجود یک هدف والا و شوق دستیابی به حقیقت در قلب یک فیلسوف، شجاعتی در وجود او می‌‌آفریند که دشواری بیان جملۀ «اشتباه کرده‌ام» را برای وی سهل و آسان می‌‌سازد
F313
آیا ملحدان متعصب، زمانی که در پاسخ به مسئله‌‌ای در می‌‌مانند، به دنبال پاسخ قانع‌کننده هستند؟ گویا آن‌ها هیچ دلیلی را قانع‌کننده نمی‌‌دانند
سیّد جواد
فلو در پاسخ به این پرسش که چگونه هستی از نیستی حاصل شده است، به نظریۀ انفجار بزرگ استناد می‌کند. در نظر او نظریۀ انفجار بزرگ نشان می‌‌دهد که جهان آغازی داشته است. وقتی به این نقطه برسیم که بدانیم جهان آغازی داشته است، همچنین به این نتیجه خواهیم رسید که این آغاز از ارادۀ یک فاعل ناشی شده است. فلو همچنین در تأیید حرف خویش به کشفیات جدیدی اشاره می‌کند که ثابت کرده‌اند جهان ایستا و بی‌‌جان نیست، بلکه پویا و متحول است. به عبارتی او معتقد است، ما در مورد اینکه جهان از کجا آغاز شده است و چگونه و توسط چه کسی خلق شده است چیزی نمی‌‌دانیم. اما می‌‌دانیم که چیزی باید چرخ این جهان را به حرکت در آورده باشد.
sadeghi
معمولاً درد و رنج‌‌ها (شرها) انسان را در مورد علت خود به فکر فرو می‌‌برند، اما نیکبختی‌‌ها نه، چرا که انسان معمولاً نیکبختی‌‌ها را حق خود می‌‌داند و آنگاه که دچار مشقّت می‌‌شود، خواهان دلیل است. درست همین‌جاست که شاید فرد خداباور بپرسد: «چگونه خدایی که رحیم و رحمان می‌‌خوانیمش، اکنون به رنج بردن انسان راضی شده است؟ » این پرسشی است که فلو در پانزده‌سالگی پاسخی برای آن نیافت
sadeghi
خیره ترین حقیقتی که دربارۀ DNA وجود دارد، این است که «وجود اطلاعات کدهای ژنتیکی مسلماً با هیچ یک از موازین مربوط به ماده، انرژی یا قوانین طبیعی قابل توضیح نیست. دکتر ورنر گیت استاد فیزیک و تکنولوژی معتقد است، سیستم کدگذاری نتیجۀ تلاش یک مغز است... چنین امری با تأکید فراوان آشکار می‌‌سازد که ماده به خودی خود قادر به ابداع هیچ کدی نیست و در اینجا خلاقیت ضرورت دارد... هرگز قانونی در طبیعت شناخته نشده است که از آن طریق ماده بتواند به اطلاعات دسترسی پیدا کند و نه هیچ فرایند فیزیکی یا پدیدۀ مادی تشخیص داده شده است که بتواند چنین کند».
Aysan
سوئین برن نیز با قاطعیت در رد نظریۀ چند‌‌جهانی می‌‌گوید: «این احمقانه است که برای تبیین ابعاد یک جهان، میلیاردها جهان را پیش فرض بگیریم، در حالی که با فرض وجود خدا، این موضوع تبیین‌پذیر است».
Aysan
به هر تقدیر، جهان در آغاز قرن ۲۱ شاهد پیشرفت‌‌های شگفت‌‌آوری در حوزۀ علوم طبیعی بود، پیشرفت‌‌هایی که برهان نظم را قوت بخشید و متفکرانی چون فلو را ناچار به اذعان به وجود خدا کرد، گرچه بسیاری نیز بی‌تفاوت از کنار این دلایل و شواهد می‌گذرند، اما روشن است که روی سخن حقیقت همیشه با آن‌هایی است که اندیشۀ رسیدن به یک هدف والا را در سر می‌‌پرورانند، وگرنه برای آن‌ها که غرق پیرامون مادی خویش گشته‌‌ و چشمانشان را به روی نشانه‌‌ها بسته‌‌اند، رسیدن به حقیقت مسئله نیست.
سیّد جواد
روی آبراهام وارگیس، همکار فلو در نگارش کتاب خدا هست، در پاسخ به داوکینز می‌‌گوید، اینکه داوکینز از راسل به عنوان فیلسوفی بزرگ یاد می‌‌کند و آنگاه فلو را در مقابل او قرار می‌‌دهد، گستاخی کودکانه‌‌ای است. گویا داوکینز نمی‌‌تواند درک کند که تغییر عقیده بر پایۀ شواهد، ربطی به سن و میزان شهرت ندارد. او به جای توجه به استدلال فلو، به سن او اشاره می‌‌کند؛ به وضوح این یک مغالطه است.
سیّد جواد

حجم

۳۵۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۳۵۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
۸,۰۰۰
۵۰%
تومان