بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فرهاد که باشی همه چیز شیرین است | طاقچه
کتاب فرهاد که باشی همه چیز شیرین است اثر سعید گل‌محمدی

بریده‌هایی از کتاب فرهاد که باشی همه چیز شیرین است

انتشارات:نشر آسیم
امتیاز:
۴.۶از ۵ رأی
۴٫۶
(۵)
برهنگی بیماری عصر ماست. به گمان من، تن تو باید مال کسی باشد که روحش را برای تو عریان کرده است.
🌱ehsan
درختان میوه خود را نمی‌خورند ابرها باران را نمی‌بلعند رودها آب خود را نمی‌خورند چیزی که بزرگان دارند، همیشه به نفع دیگران است.
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
برهنگی بیماری عصر ماست. به گمان من، تن تو باید مال کسی باشد که روحش را برای تو عریان کرده است.
سیستماتیک
عزیز من! اگر زاویه دیدمان نسبت به چیزی یکی نیست، بگذار یکی نباشد. بگذار در عین وحدت مستقل باشیم. بخواه که در عین یکی بودن، یکی نباشیم. بخواه که همدیگر را کامل کنیم نه ناپدید. بگذار صبورانه و مهرمندانه در باب هر چیز که مورد اختلاف ماست بحث کنیم، اما نخواهیم که بحث، ما را به نقطه مطلقآ واحدی برساند. بحث، باید ما را به ادراک متقابل برساند
سیستماتیک
مردم بر روی زمین استوار و گسترده بیشتر از بندبازان ریسمان نااستوار سقوط می‌کنند
🌱ehsan
عشقتان را بر مبنای میزان احساسی که به معشوق دارید نسنجید، عشقتان به اندازه صداقتی است که با او دارید.
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
دل به زر و زیور نبند. بزرگ‌ترین الماس این جهان آفتاب است که خوشبختانه بر گردن همه می‌درخشد. اما اگر روزی دل به مردی آفتاب‌گونه بستی، با او یک دل باش و به راستی او را دوست بدار.
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
هنر قبل از اینکه دو بال به انسان بدهد، اغلب دو پای او را می‌شکند. وقتی به مرحله‌ای رسیدی که خود را برتر از تماشاگران خویش بدانی، همان لحظه تئاتر را ترک کن و با تاکسی خود را به حومه پاریس برسان. من آنجا را خوب می‌شناسم. آنجا بازیگران همانند خویش را خواهی دید که از قرنها پیش زیباتر از تو، چالاک‌تر از تو و مغرورتر از تو هنرنمایی می‌کنند. اما در آنجا از نور خیره‌کننده تئاتر شانزه‌لیزه خبری نیست.
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
چرا هنگامی که خشمگین هستیم، داد می‌زنیم؟» شاگردان هرکدام جوابهایی دادند، اما پاسخهای هیچ‌کدام استاد را راضی نکرد. سرانجام او چنین توضیح داد: «هنگامی که دو نفر از دست یکدیگر عصبانی هستند، قلبهایشان از یکدیگر فاصله می‌گیرد. آنها برای اینکه فاصله را جبران کنند، مجبورند که داد بزنند. هرچه میزان عصبانیت و خشم بیشتر باشد، این فاصله بیشتر است و آنها باید صدایشان را بلندتر کنند.»
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
راز عشق در این است که شریک زندگی‌تان را در چارچوبی که خودتان می‌پسندید حبس نکنید. عیب‌جویی باعث تباهی می‌شود. همه چیز را همان‌طور که هست بپذیر، تا هر دو شاد باشید. قانون طلایی این است: نقاط قوت را تقویت کن، و ضعفها را نه تقویت کن نه تقبیح. هرگز سعی نکن با سوزاندن، جلوی خونریزی زخم را بگیری. ۱۶. راز عشق در این است که هنگام سوءتفاهم، فقط به این فکر نکنید که طرف مقابل چگونه ناراحتتان کرده است. در عوض به راه‌حلی فکر کنید که در آینده از بروز چنین سوءتفاهمهایی جلوگیری نمایید.
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷

حجم

۵۸۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۵۸۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
۴۳,۲۰۰
۱۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد