بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ذهنی فراتر از باور | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب ذهنی فراتر از باور اثر بریت بروگارد

بریده‌هایی از کتاب ذهنی فراتر از باور

انتشارات:نشر دانژه
امتیاز:
۳.۶از ۶۶ رأی
۳٫۶
(۶۶)
خلاقیت به‌طورمعمول با توانایی ترکیب اطلاعات قدیمی به روشی جدید مرتبط است؛ و واقعیت هم آن است که حس‌آمیزی در میان افراد خلاق بیشتر به چشم می‌خورد.
هدی✌
تمرین و آموزش حس‌آمیزی به مغز است که می‌تواند خلاقیت‌های خفته وجود شما را بیدار کند.
هدی✌
همه می‌توانند یاد بگیرند تا کیفیت‌هایی نظیر رنگ، شخصیت، یا مکان‌ها را با اطلاعاتی که خواهان دسترسی سریع به آن‌هایند، مرتبط سازند. برای مثال شما ممکن است برای برخی شماره تلفن‌ها، فهرست اطلاعاتی که باید برای آزمونی خاص به خاطر بسپاریدشان و صرف افعال زبانی که در حال یادگیری‌اش هستید، «کدهایی رنگی» اختصاص دهید.
هدی✌
بسیاری بر این باورند که تنها مغزهای خاصی قادرند تا به سطوح غایی توانمندی‌های ذهنیِ خارق‌العاده دست یابند و این برتری استعدادی مادرزادی است که تنها عده معدودی بخت برخورداری از آن را پیدا می‌کنند؛ اما مشخص شده است که تمام مغزها از توانمندی‌های پنهانی فرا‌بشری برخوردارند. ما فقط باید کلید مناسب جهت باز کردن قفل این توانمندی‌ها را داشته باشیم
کاربر ۳۹۴۴۹۵۴
مشخص شده است که تمام مغزها از توانمندی‌های پنهانی فرا‌بشری برخوردارند
farhangmk
در پس هر پدیده‌ای هرقدر هم عجیب، استدلالی علمی و ملموس نهفته. شاید امروز نتوانیم به‌طور کامل چرایی پدیده‌ای را تبیین کنیم، اما این نه به خاطر تبیین‌ناپذیر بودن آن پدیده‌ توسط علم که به سبب کوتاهی قد دانش فعلی ماست. روزی فرامی‌رسد که یک‌به‌یک قله‌های نامتعارف و عجیب عالم با دستان پرتوان علم فتح می‌شوند؛ تا آن زمان بر ماست که بکوشیم در مواجهه با این موارد عجیب و نامعمول در دامن اوهام و داستان‌های کودکانه نغلتیم و عینی‌نگری خود را حفظ کنیم.
احسان رضاپور
جیسون پس از ضرباتی که بر سرش وارد آمد، حرکات را در قالب تصاویر منفرد ثابت می‌بیند. این مشکل ممکن است نوعی کوریِ حرکتی باشد که آکینتوپسی (ادراک‌پریشی حرکتی) خوانده می‌شود.
هدی✌
خاطرات روایت‌گونه، در مقایسه با خاطرات معمولی، در قالبی پررنگ‌تر ذخیره می‌شوند؛ پس چنانچه نگرانید که مبادا هنگام خرید، فهرستی شامل شیر، یک شیشه شربت و پرتقال را فراموش کنید، در ذهن‌تان روایتی هیجانی همراه با احساسات و تداعی‌های مختلف از اقلام این فهرست ایجاد کنید. می‌توانید آبشاری از شیر را در آشپزخانه‌تان تجسم کنید. ممکن است این تصویرسازی احساس دیوانگی یا احساسی خوشایند در شما پدید آورد
هدی✌
توانمندی‌های مغز فرا‌بشری، ماورایی و غیرقابل‌دسترس نیستند. این‌گونه نیست که چنین توانمندی‌هایی مهارت‌هایی آسمانی باشند، بلکه آن‌ها را می‌توان استعدادهایی ذاتی دانست که در وجود اغلب ما نهفته‌اند.
هدی✌
اورلاندو سرل ازجمله چنین افرادی است. او پسربچه‌ای کاملاً معمولی بود و در ده سال نخست عمرش، ذهنی کاملاً عادی داشت. در ژانویه سال ۱۹۷۹، زمانی که او با دوستانش مشغول بازی بیس‌بال بود، توپ بیس‌بال محکم به سمت چپ سرش برخورد کرد. اورلاندو به زمین اُفتاد اما دوباره برخاست و به بازی‌اش ادامه داد. برای هفته‌ها بعدازاین اتفاق او از سردرد رنج می‌برد اما نه به پزشک مراجعه کرد و نه راجع به مشکل خود و حادثه‌ای که برایش روی داده بود، به پدر و مادرش چیزی گفت. سرانجام سردردهایش متوقف شدند. مدت کمی بعد، دریافت که از روز پس از حادثه، قادر است تا محاسبات تقویمی دقیقی انجام دهد. برای مثال اگر از او بپرسید، ۱۵ ژانویه سال ۲۰۰۴ چه روزی بود، بلافاصله پاسخ می‌دهد «سه‌شنبه»، کاری که تا قبل از حادثه، هرگز قادر به انجامش نبود. اگر از او در مورد روز به‌خصوصی پس از حادثه سال ۱۹۷۹ بپرسید، احتمالاً قادر خواهد بود تا به شما بگوید، آن روز به‌خصوص هوا چطور بوده، خودش کجا بوده و چه می‌کرده است.
هدی✌

حجم

۵۳۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۵۳۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان