بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب استادی | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب استادی اثر رابرت گرین

بریده‌هایی از کتاب استادی

نویسنده:رابرت گرین
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۲۳ رأی
۳٫۶
(۲۳)
واقعیت و خیال مفاهیمی‌اند که به شکل ساختار و عقیده درون ما وجود دارند
f.z
همواره هر فردی را شخصیت مستقلی پنداشته‌ام که باید او را با تمام خصوصیات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد و شاید عجیبش بشناسم؛ اما هرگز از او توقع همدلی و همراهی نداشته‌ام
f.z
توانایی در مشاهدهٔ هرگونه محیط ناشناخته به مهارتی ماندگار و حیاتی تبدیل خواهد شد. آن وقت است که عادت ساکت کردن خود درونتان را یاد خواهید گرفت و به جای در خویش فرورفتن به بیرون متمرکز خواهید شد. آنگاه در هر مواجهه‌ای همان چیزی را خواهید دید که بیشتر مردم به این دلیل که فقط به خودشان می‌اندیشند، آن را نمی‌بینند
f.z
پیش‌داوری نسبت به محیط جدید را کنار بگذارید.
f.z
لحظه‌ای که خیالتان راحت شد و فکر کردید که به سطح مطلوب خود رسیده‌اید، بدانید که بخشی از مغزتان به حالتی از فساد وارد شده است. در این حالت، شما تمام خلاقیتی را که به‌سختی به دست آورده‌اید، از کف می‌دهید و دیگران آن را حس می‌کنند. قدرت و هوش یا باید به‌طور پیوسته بازبینی و نو شوند یا خواهند مُرد.
f.z
داروین که همهٔ ما او را به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین دانشمندان می‌شناسیم، برخلاف گالتون، یکی از نوادری است که به قول خودش هوشی کمتر از حد متوسط داشت. او می‌گوید: «من هوشی استثنایی ندارم؛ بلکه قدرت من در مداومت و پیگیری درازمدت یک موضوع است و ساده می‌گویم قطار خیالی اندیشه‌هایم بسیار محدود است.» اما داروین خصلت‌هایی داشت که گالتون از آن‌ها بی‌بهره بود.
amir naseri
رستگاری بزرگ برای همهٔ ما این است که ابزاری به ارث برده‌ایم که بسیار انعطاف‌پذیر است. نیاکان شکارچی-گردآورندهٔ ما طی زمان طولانی توانستند تغییری ماهرانه در مغز خود ایجاد کنند. آن‌ها برای این مهم فرهنگی را مهیا کردند که در آن یادگیری، تغییر و تطبیق با شرایط امکان‌پذیر بود، البته این جریان در مسیر بسیار کند تکامل طبیعی گیر نیفتاد. مغز ما همانند اندامی پیشرفته است که در همهٔ انسان‌ها قدرت و انعطاف‌پذیری مشابهی دارد. ما در هر لحظه می‌توانیم رابطهٔ خود را با زمان و نوع فعالیت‌هایمان تغییر دهیم، دست به اکتشاف بزنیم یا با استفاده از زمان خود و زندگی‌مان را بهبود بخشیم. می‌توانیم عادات زشت، بی‌همتی و تنبلی خود را کنار بگذاریم و پلکان ترقی را با هشیاری بالا برویم.
احسان رضاپور
به مدت سه‌میلیون سال همهٔ ما شکارچی - گردآورنده بودیم و از طریق فشارهای تکاملی این سبک زندگی بود که ذهنمان تطبیق‌پذیر شد و خلاقیت ظهور پیدا کرد. ما امروز در سر خود، مغزهای شکارچی - گردآورنده داریم.
احسان رضاپور

حجم

۷۰۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۷۰۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۷۹,۹۰۰
۳۹,۹۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۳
۴
صفحه بعد