بریده‌های کتاب دمی آرام گیر و فرزانه شو
کتاب دمی آرام گیر و فرزانه شو اثر هیمن سونیم

کتاب دمی آرام گیر و فرزانه شو

می‌دانید چرا بعضی از گفت‌وگوها این‌قدر خسته‌کننده است؟ چون گرفتار ادب شده‌ایم و نمی‌توانیم حرف دل‌مان را بزنیم.
Parisa
برای جداکردن غذای چسبیده از کف ماهیتابه، فقط در ماهیتابه آب بریزید و منتظر بمانید. اندکی بعد، غذا خودش ورمی‌آید. برای التیام زخم‌های‌تان هم تقلا نکنید؛ فقط کافی است به قلب خود زمان بدهید و منتظر بمانید. وقتی زخم‌های‌تان آماده شوند، خودشان التیام می‌یابند.
Parisa
مانند یک دسته ماهی این‌جا و آن‌جا نروید، فقط به این خاطر که دوستان‌تان نیز چنین می‌کنند یا به‌این‌دلیل که دیگران می‌گویند باید چنین کنید. پای اعتقادات راسخ خود بایستید. الگوواره‌های موجود را در هم بریزید و خودتان شخصی نوآور و الگوساز شوید.
Parisa
سعی نکنید اطرافیان خود را کنترل کنید. وقتی حتی نمی‌توانید ذهن خودتان را کنترل کنید، چه‌چیزی باعث می‌شود فکر کنید می‌توانید دیگران را کنترل کنید؟
Anahid
اگر به این امید بمانید که دیگران دلداری‌تان بدهند، زیر بار این نیاز خم می‌شوید. اگر مدام نیاز دارید شنیده شوید، هیچ‌کس نمی‌تواند این نیاز را طبق رضایت کامل شما، برآورده کند. به‌جای این‌که همواره تسلی را در دیگران جست‌وجو کنید، خودتان مایهٔ تسلی باشید و به دیگران گوش بسپارید. در روند کمک به دیگران، خودتان هم التیام خواهید یافت. به‌جای بلیت بخت‌آزمایی، برای خودتان و خانواده چند شاخه گل بخرید. اگر گلی بخرید و در اتاق نشیمن بگذارید، هر بار که از اتاق نشیمن گذر می‌کنید، احساس برندگان را خواهید داشت و نظاره‌گر زیبایی فراوانی خواهید بود.
zoha.mc
آن‌چه موسیقی را زیبا می‌کند فاصلهٔ میان هر نت تا نت دیگر است. آن‌چه سخن را شیوا و رسا می‌کند درنگ مناسب میان واژه‌هاست. هرازگاهی باید نفسی بکشیم و به سکوت بین صداها توجه کنیم.
مهدیس 🌙
زندگی مثل یک تکه پیتزاست. در آگهی‌های تبلیغاتی خوشمزه به نظر می‌رسد؛ اما وقتی واقعاً آن را داشته باشیم، به‌خوبی چیزی نیست که تصور می‌کردیم.
Parisa
معنویت نه‌تنها در خلوت بلکه در میان مردم نیز باید تمرین شود.
مهدیس 🌙
هیچ‌کس ذاتاً خوب یا بد نیست. فقط شرایطی که در آن با یکدیگر مواجه می‌شویم خوب یا بد است. تبهکاری که اتفاقی مانع می‌شود ماشینی مرا زیر بگیرد، برای من فرشته‌ای است که ازجانب خدا فرستاده شده است. برندهٔ جایزهٔ صلح نوبلی که اتفاقی در مترو محکم به من تنه می‌زند، برای من مردی احمق و نادان است. در یک جمع هفت یا هشت نفره، مطمئناً یک یا دو نفر هستند که خیلی ما را دوست دارند و یک یا دو نفر هم هستند که به ما علاقه‌ای ندارند. این را به خودتان نگیرید. این فقط راه‌ورسم دنیاست.
zoha.mc
همه با کسانی که بار اول می‌بینند، مهربان هستند. مسئله این است که مهربانی آن‌ها چقدر طول می‌کشد. فقط به‌خاطر این‌که کسی اولین‌بار با شما خوب بوده است، فریب نخورید.
مهدیس 🌙

حجم

۷۴۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۷۴۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۰صفحه بعد