بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فکر نکن تنهایی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب فکر نکن تنهایی اثر الیف شافاک

بریده‌هایی از کتاب فکر نکن تنهایی

نویسنده:الیف شافاک
انتشارات:نشر علم
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۶ رأی
۳٫۳
(۶)
خلیل جَبران می‌گوید: من سکوت را از آدم‌های پُر حرف، گذشت را از آدم‌های بی‌گذشت، و مهربانی را از آدم‌های سنگ‌دل یاد گرفتم.
Mary gholami
«چنان عاشق کلمات خواهی شد که برای تو کافی خواهند بود، و در عین حال چنان عاشق کلمات خواهی شد که بدون شک کافی نخواهند بود؛ (طنین روح شادت تا ابد به گوش او برسد). همیشه کنجکاو یک قدم فراتر خواهی بود، دامنت در کنار پرتگاه به پرواز در خواهد آمد، موهایت را باد نوازش خواهد کرد، خواهی لرزید و تکان خواهی خورد.»
helya.B
«خواندن شکسپیر برای مغز مفید است.»
shina khosravi
دوست داشتن، یعنی یک زبان جدید، زبانی مختصّ به دو نفر
یك رهگذر
سرزمین‌هایی که در آن‌ها دموکراسی وجود ندارد، سرزمین‌های غمگینی هستند.
Mary gholami
اگر سؤال کنید: ازدواج‌ها چه زمان شروع به لنگیدن می‌کند؟ یا عشق چه زمانی سست می‌شود؟ جوابش این است که: هر زمان جفت‌ها به وضعی برسند که نتوانند با هم حرف بزنند. هر زمان که حرف‌زدن‌ها تمام می‌شود، سکوت در خانه و در بیرون طولانی می‌شود، هر زمان که ارتباط بینشان قطع می‌شود، هر کس فکر خود را برای خودش نگه می‌دارد، در این هنگام بینشان فاصله می‌افتد، باد سردی می‌وزد و قلب‌ها از هم جدا می‌شود.
Mary gholami
می‌دانم که یکسان فرض کردن و همه را به یک چشم دیدن کار درستی نیست؛ زیرا از عمومیّت دادن‌ها اشتباهات بزرگ‌تری به وجود می‌آید.
Khorshid
به کتابخانه‌های در دار حساسیّت دارم. کتاب‌ها باید آزاد باشند. حتّی به کسی تعلّق نداشته باشند. دست به دست، و از زبان به زبان بچرخند. اثرهایی که می‌خوانیم در اتوبوس‌ها، در متروها، در کافه‌ها، در اتاق انتظار دندانپزشک‌ها، عمداً فراموش کنیم؛ که یک شخص دیگری پیدا کند، بَردارد و بخواند. بعد او هم در یک زمانی در یک جایی فراموش کند. از مالکیّت دور باشند. سرگردان باشند.
shina khosravi
ما رَبُّ النّوع‌هایی هستیم روی کاغذها و لابه‌لای کتاب‌ها. زندگی‌ها طرح‌ریزی می‌کنیم، و کاراکتِرها خلق می‌کنیم؛
مسلم عباسپور
آیا به یاد آوردن گذشته بهتر است یا از بیخ پاک کردن و فراموش کردن آن؟
artemis

حجم

۲۶۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

حجم

۲۶۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان