بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب فکر نکن تنهایی | طاقچه
کتاب فکر نکن تنهایی اثر الیف شافاک

بریده‌هایی از کتاب فکر نکن تنهایی

نویسنده:الیف شافاک
انتشارات:نشر علم
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۶ رأی
۳٫۳
(۶)
در هر طلوع خورشید دوباره عاشقت شدم، و در هر غروب خورشید یک بار دیگر تو را گم کردم.
helya.B
فراموش نکن که زیباترین نامه‌های عاشقانه را زن‌ها می‌نویسند.
helya.B
نگاه نکن که در طول تاریخ ادبیّات، بیشتر نویسندگان، شاعران و متفکّران مرد بودند. نگاه نکن که قهرمانان زنِ رمان‌ها از قهرمانان مردِ رمان‌ها بیشتر آسیب دیدند، بیشتر سقوط کردند و بیشتر درد کشیدند. نگاه نکن اگر جنس لطیف، به مردها "نویسنده" می‌گویند. فراموش نکن که زیباترین نامه‌های عاشقانه را زن‌ها می‌نویسند.
یك رهگذر
بدون این‌که نزدیکت شوم، بدون این‌که به تو بگویم، و بدون این‌که درک شوم، من تو را دوست دارم بدون هیچ توقعی، بدون این‌که انتظاری داشته باشم، یا چیزی از تو بخواهم، حتّی بدون این‌که خیال‌بافی کنم.
یك رهگذر
بعضی وقت‌ها از دور دوست داشتن زیباتر است. نه آزار می‌دهد و نه درد می‌آورد. نه زخمی می‌کند و نه باعث خونریزی می‌شود. کسی که چشم‌هایش را نمی‌بینی امّا صدایش را می‌شنوی، دوست داشتن مثل قدم زدن کنار دریاست، کسی که با بودنش احساس آرامش می‌کنی؛ بعضی وقت‌ها دوست داشتن از دور زیباتر است.
یك رهگذر
مردها وقتی خسته می‌شوند ازدواج می‌کنند، و زن‌ها هم از روی کنجکاوی.
Mary gholami
"رفیق"، یکی از راحت الحلقوم‌ترین کلمات زبان ترکی است. غلظت غلیظی دارد، شیرین امّا به همان اندازه هم سخت است، از یک‌دندگی به دور است؛ بلافاصله در دهان آب نمی‌شود و متلاشی نمی‌شود، و اثری از خود باقی می‌گذارد. امّا "دوست" متفاوت است، خیلی خفیف‌تر از رفیق است. مثل شیرینی کم کالریست؛ مثل "سقزلی موهالیبی گلاج". حتّی اگر زیاد بخورید پشیمان نمی‌شوید و احساس سنگینی نمی‌کنید.
یك رهگذر
برای تو از الفبا، خلعتی از مخمل ضخیم و حریرهای سرمه دوزی شده دوختم؛ که با عظمت بپوشی و سردت نشود. رویش را با حروف اوّل اسمت زَر دوزی کردم، آرام و از عمق، بدون این‌که کسی متوجّه بشود، مثل قَسَمی که فقط خدا می‌شنود.
helya.B
«علّت ازدواج‌های ناکام کمبود عشق نه، بلکه کمبود دوستی می‌باشد.»
Mary gholami
ذهن من مثل چاهی در جهنّم است که به راحتی نمی‌توانم از دهلیزهای آن رها شوم.
helya.B

حجم

۲۶۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

حجم

۲۶۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد