بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب با یک چرا شروع کنید (خلاصه کتاب) | صفحه ۱۰ | طاقچه
کتاب با یک چرا شروع کنید (خلاصه کتاب) اثر سایمون سینک

بریده‌هایی از کتاب با یک چرا شروع کنید (خلاصه کتاب)

۳٫۰
(۸)
اپل به مردم می‌فهماند که چرا به این محصول نیاز دارند و این محصول چطور می‌تواند زندگی را برای آن‌ها بهتر از قبل کند.
هدی✌
وقتی اپل محصولی را تولید می‌کند، روش تبلیغاتی خاصی را به کار می‌گیرد. سایر شرکت‌ها که محصولاتی مانند اپل تولید می‌کنند به صورت تیتروار روی محصول، جزئیاتی که دارد و نحوه کار کردن آن مانور می‌دهند. اما اپل به مردم می‌فهماند که چرا به این محصول نیاز دارند و این محصول چطور می‌تواند زندگی را برای آن‌ها بهتر از قبل کند. پس کسانی که به دنبال سبک زندگی خاصی هستند، به سمت خرید محصولات اپل کشیده می‌شوند. البته اگر کاری که عرضه می‌کنید، کیفیت نداشته باشد، استفاده از چرایی‌ها بی‌فایده خواهد بود.
هدی✌
شاید فکر کنید که دیگران می‌توانند از کار اپل کپی کنند. اما یادتان باشد که در صورت کپی کردن روش او، باز هم موفق نخواهند شد، چون کارکرد اپل ثابت کرده که مردم به جای توجه به چیستی، به چرایی کارها توجه می‌کنند.
هدی✌
صاحبان مشاغل علاقه دارند تا مردم را به خرید محصولات مورد نظر خود، قانع کنند. اما اپل پیام خود را به نحو دیگری به گوش مردم می‌رساند. اپل در پیام خود از اهداف مشخصی استفاده می‌کند که در آن عقیده شرکت را هم نشان می‌دهد. آن‌ها پیام خود را با چرایی کارشان آغاز می‌کنند. مثلا می‌گویند: «ما بر این اعتقادیم که محصولات‌مان باید تغییر بزرگی در جامعه ایجاد کند و این تغییر بزرگ تنها با متفاوت فکر کردن است که رخ می‌دهد».
هدی✌
تشخیص چگونگی از چیستی، سخت‌تر است.
هدی✌
در طبیعت نظم خاصی وجود دارد، اما به آن توجهی نداریم. مثلا برگ‌های درختان با هم تقارن دارند و هر دانه برفی شکل هندسی مخصوص به خودش را دارد. دایره طلایی به دنبال یافتن یک نظم در زندگی انسان‌هاست.
هدی✌
اینکه بدانید مشتریان و کارمندان وفاداری در دستگاه کاری خود دارید، باعث می‌شود که همواره هم هزینه‌هایتان کاهش یابد و هم احساس خوبی به دست آورید. در این صورت، کسانی را به همراه خود دارید که حتی در شرایط سخت هم، هر کاری که از دستشان بر بیاید برای سراپا نگه داشتن کسب‌وکارتان انجام می‌دهند، حتی اگر چیزی هم عایدشان نشود.
هدی✌
وفاداری در کسب‌وکار زمانی رخ می‌دهد که مشتری می‌داند محصولات و خدمات بهتری هم در بازار وجود دارد، اما همواره شما انتخاب اولش هستید
هدی✌
رهبری یک توانایی است که باعث می‌شود افراد برای سالیان طولانی به شما وفادار بمانند.
هدی✌
اگر می‌خواهید که روی مردم تاثیر بگذارید تنها دو راه پیش روی خود دارید. یکی استفاده از روش‌های گمراه کننده و دیگری به کارگیری روش‌های الهام‌بخش است
هدی✌

حجم

۴۴٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

حجم

۴۴٫۴ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

قیمت:
۹,۸۰۰
تومان