بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره) | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره) اثر امام خمینی(ره)

بریده‌هایی از کتاب وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره)

انتشارات:نشر جمال
امتیاز:
۴.۱از ۹۵ رأی
۴٫۱
(۹۵)
باید ملّت‌ غارت‌شده‌ بدانند که‌ در نیم‌ قرن‌ اخیر آنچه‌ به‌ ایران‌ و اسلام‌ ضربۀ‌ مُهلک‌ زده‌ است‌ قسمت‌ عمده‌اش‌ از دانشگاه‌ها بوده‌ است‌. اگر دانشگاه‌ها و مراکز تعلیم‌ و تربیتِ دیگر با برنامه‌های‌ اسلامی‌ و ملّی‌ در راه‌ منافع‌ کشور به‌ تعلیم‌ و تهذیب‌ و تربیت‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ و جوانان‌ جریان‌ داشتند، هرگز میهن‌ ما در حلقوم‌ انگلستان‌ و پس‌ از آن‌ امریکا و شوروی‌ فرو نمی‌رفت‌
جواد
از اموری‌ که‌ اصلاح‌ و تصفیه‌ و مراقبت‌ از آن‌ لازم‌ است‌، قوّۀ‌ اجراییه‌ است‌. گاهی‌ ممکن‌ است‌ که‌ قوانین‌ مترقّی‌ و مفید به‌ حال‌ جامعه‌ از مجلس‌ بگذرد و شورای‌ نگهبان‌ آن‌ را تنفیذ کند و وزیر مسئول‌‌ هم‌ ابلاغ‌ نماید، لکن‌ به‌ دست‌ مجریان‌ غیر صالح‌ که‌ افتاد آن‌ را مَسخ کنند
جواد
میزان در هر کس، حال فعلی او است. روح الله الموسوی الخمینی
s.a.e
و بدانید مادام‌ که‌ در احتیاجات‌ صنایع‌ پیشرفته‌، دست‌ خود را پیش‌ دیگران‌ دراز کنید و به‌ دریوزگی‌ عمر را بگذرانید قدرت‌ ابتکار و پیشرفت‌ در اختراعات‌ در شما شکوفا نخواهد شد. و به‌ خوبی‌ و عینیّت‌ دیدید که‌ در این‌ مدّت‌ کوتاه‌ پس‌ از تحریم‌ اقتصادی‌ همان‌ها که‌ از ساختن‌ هرچیز خود را عاجز می‌دیدند و از راه‌ انداختن‌ کارخانه‌ها آنان‌ را مأیوس‌ می‌نمودند، افکار خود را به‌ کار بستند و بسیاری‌ از احتیاجات‌ ارتش‌ و کارخانه‌ها را خود رفع‌ نمودند.
Zeinab
چه‌ مصیبت‌بار و غم‌انگیز است‌ که‌ مسلمانان‌ متاعی‌ دارند که‌ از صدر عالَم‌ تا نهایت‌ آن‌ نظیر ندارد، نتوانسته‌اند این‌ گوهر گران‌بها را - که‌ هر انسانی‌ به‌ فطرت‌ آزاد خود طالب‌ آن‌ است‌ - عرضه‌ کنند؛ بلکه‌ خود نیز از آن‌ غافل‌ و به‌ آن‌ جاهل‌اند و گاهی‌ از آن‌ فراری‌اند!
Zeinab
و بدانید که‌ نژاد آریا و عرب‌ از نژاد اروپا و آمریکا و شوروی‌ کم‌ ندارد و اگر خودیِ خود را بیابد و یأس‌ را از خود دور کند و چشمداشت‌ به‌ غیر خود نداشته‌ باشد، ‌در دراز مدّت‌ قدرت‌ همه‌کار و ساختن‌ همه‌چیز را دارد. و آنچه‌ انسان‌های‌ شبیه‌ به‌ اینان‌ ‌به‌ آن‌ رسیده‌اند شما هم‌ خواهید رسید به‌ شرط‌ اتّکال‌ به‌ خداوند تعالی‌ ‌و اتّکا به‌ نفْس‌، و قطع‌ وابستگی‌ به دیگران‌ و تحمّل‌ سختی‌ها برای‌ رسیدن‌ به‌ زندگی‌ شرافتمندانه‌ و خارج‌ شدن‌ از تحت‌ سلطۀ‌ اجانب‌.
Zeinab
من‌ برای‌ آنکه‌ شما جوانان‌ شایسته‌ای‌ هستید، علاقه‌ دارم‌ که‌ جوانی‌ خود را در راه‌ خداوند و اسلام‌ عزیز و جمهوری‌ اسلامی‌ صرف‌ کنید تا سعادت‌ هر دو جهان‌ را دریابید. و از خداوند غفور می‌خواهم‌ که‌ شما را به‌ راه‌ مستقیم‌ انسانیّت‌ هدایت‌ کند و از گذشتۀ‌ ما و شما با رحمت‌ واسعۀ‌ خود بگذرد. شماها نیز در خلوت‌ها از خداوند همین‌ را بخواهید که‌ او هادی‌ و رحمان‌ است‌.
Zeinab
زندگی‌ انسانی‌ شرافتمندانه‌ را و لو با مشکلات‌ بر زندگانی‌ ننگین‌ بردگی‌ اَجانب‌ و لو با رفاه‌ حیوانی‌ ترجیح‌ دهید؛
مهدیار آسمانی
امروز و در آتیه‌ نیز آنچه‌ برای‌ ملّت‌ ایران‌ و مسلمانان‌ جهان‌ باید مطرح‌ باشد و اهمیّت‌ آن‌ را در نظر گیرند، خنثی‌ کردن‌ تبلیغات‌ تفرقه‌افکنِ خانه‌‌برانداز است‌. توصیۀ‌ این‌جانب‌ به‌ مسلمین‌ و خصوص‌ ایرانیان‌ به ویژه‌ در عصر حاضر، آن‌ است‌ که‌ در مقابل‌ این‌ توطئه‌ها عکس‌‌العمل‌ نشان‌ داده‌ و به‌ انسجام‌ و وحدت‌ خود، به‌ هر راه‌ ممکن‌ افزایش‌ دهند و کفّار و منافقان‌ را مأیوس‌ نمایند.
nilipar
نصیحت‌ مشفقانۀ‌ من‌ به‌ شما نوجوانان‌ و جوانان‌ داخل‌ و خارج‌ آن‌ است که‌ از راه‌ اشتباه‌ برگردید؛ و با محرومین‌ جامعه‌ که‌ با جان‌ و دل‌ به‌ جمهوری‌ اسلامی‌ خدمت‌ می‌کنند متّحد شوید؛ و برای‌ ایران‌ مستقل‌ و آزاد فعالیت‌ نمایید تا کشور و ملّت‌ از شرّ مخالفین‌ نجات‌ پیدا کند، و همه‌ با هم‌ به‌ زندگی‌ شرافتمندانه‌ ادامه‌ دهید. تا چه‌ وقت‌ و برای‌ چه‌ گوش‌ به‌ فرمان‌ اشخاصی‌ هستید که‌ جز به‌ نفع‌ شخصی‌ خود فکر نمی‌کنند و در آغوش‌ و پناه‌ ابرقدرت‌ها با ملّت‌ خود در ستیز هستند و شما را فدای‌ مقاصد شوم‌ و قدرت‌طلبی‌ خویش‌ می‌نمایند؟
montazer278

حجم

۲۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۲۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان