بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره) | صفحه ۱۰ | طاقچه
کتاب وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره) اثر امام خمینی(ره)

بریده‌هایی از کتاب وصیت‌نامه سیاسی ـ الهی حضرت امام خمینی(ره)

انتشارات:نشر جمال
امتیاز:
۴.۱از ۹۵ رأی
۴٫۱
(۹۵)
نصیحت‌ مشفقانۀ‌ من‌ به‌ شما نوجوانان‌ و جوانان‌ داخل‌ و خارج‌ آن‌ است که‌ از راه‌ اشتباه‌ برگردید؛ و با محرومین‌ جامعه‌ که‌ با جان‌ و دل‌ به‌ جمهوری‌ اسلامی‌ خدمت‌ می‌کنند متّحد شوید؛ و برای‌ ایران‌ مستقل‌ و آزاد فعالیت‌ نمایید تا کشور و ملّت‌ از شرّ مخالفین‌ نجات‌ پیدا کند، و همه‌ با هم‌ به‌ زندگی‌ شرافتمندانه‌ ادامه‌ دهید. تا چه‌ وقت‌ و برای‌ چه‌ گوش‌ به‌ فرمان‌ اشخاصی‌ هستید که‌ جز به‌ نفع‌ شخصی‌ خود فکر نمی‌کنند و در آغوش‌ و پناه‌ ابرقدرت‌ها با ملّت‌ خود در ستیز هستند و شما را فدای‌ مقاصد شوم‌ و قدرت‌طلبی‌ خویش‌ می‌نمایند؟
montazer278
از جمله‌ نقشه‌ها که‌ مع‌الأسف‌ تأثیر بزرگی‌ در کشورها و کشور عزیزمان‌ گذاشت‌ و آثار آن‌ باز تا حدّ زیادی‌ به‌ جا مانده‌، بیگانه‌ نمودن‌ کشورهای‌ استعمارزده‌ از خویش‌، و غرب‌زده‌ و شرق‌زده‌ نمودن‌ آنان‌ است؛ ‌ به‌ طوری‌که‌ خود را و فرهنگ‌ و قدرت‌ خود را به‌ هیچ‌ گرفتند و غرب‌ و شرق‌، دو قطب‌ قدرتمند را نژاد برتر و فرهنگ‌ آنان‌ را والاتر و آن‌ دو قدرت‌ را قبله‌گاه‌ عالَم‌ دانستند و وابستگی‌ به‌ یکی‌ از دو قطب‌ را از فرائض‌ غیرقابل‌ اجتناب‌ معرفی‌ نمودند! و قصۀ‌ این‌ امر غم‌انگیز، طولانی‌ و ضربه‌هایی‌ که‌ از آن‌ خورده‌ و اکنون‌ نیز می‌خوریم‌، کشنده‌ و کوبنده‌ است‌.
کاربر ۱۱۷۰۸۷۰
من در طول مدّت نهضت و انقلاب به واسطۀ سالوسی و اسلام‌نمایی بعضی افراد ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده‌ام، که بعد فهمیدم از دغل‌بازی آنان اِغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند، و نباید از آن مسائل سوء‌ استفاده شود. و میزان در هر کس، حال فعلی او است. روح الله الموسوی الخمینی
کاربر ۱۵۴۳۷۹۸
پس‌ وصیّت‌ برادرانۀ‌ من‌ در این‌ قدم‌های‌ آخرین‌ عمر بر قوای‌ مسلّح‌ به‌ طور عموم‌، آن‌ است‌ که‌ ای‌ عزیزان‌ که‌ به‌ اسلام‌ عشق‌ می‌ورزید و با عشق‌ لقاء الله به‌ فداکاری‌ در جبهه‌ها و در سطح‌ کشور به‌ کار ارزشمند خود ادامه‌ می‌دهید، بیدار باشید و هوشیار که‌ بازی‌گران‌ سیاسی‌ و سیاست‌مداران‌ حرفه‌ای‌ غرب‌ و شرق‌زده‌ و دست‌های‌ مرموز جنایتکاران‌ پشت‌پرده‌ لبۀ‌ تیز سلاح‌ خیانت‌ و جنایتکارشان‌ از هر سو و بیشتر از هر گروه‌ متوجه‌ به‌ شما عزیزان‌ است‌؛ و می‌خواهند از شما عزیزان‌ که‌ با جان‌فشانی‌ خود انقلاب‌ را پیروز نمودید و اسلام‌ را زنده‌ کردید بهره‌گیری‌کرده‌ و جمهوری‌ اسلامی‌ را براندازند؛ و شما را با اسم‌ اسلام‌ و خدمت‌ به‌ میهن‌ و ملّت‌ از اسلام‌ و ملّت‌ جدا کرده‌ به‌ دامن‌ یکی‌ از دو قطب جهان‌خوار بیندازند؛ و بر زحمات‌ و فداکاری‌های‌ شما با حیله‌های‌ سیاسی‌ و ظاهرهای‌ به‌ صورت‌ اسلامی‌ و ملّی‌ خط‌ بطلان‌ بکشند.
فاطمه خسروپور
و به‌ قضات‌ محترم‌ در عصر حاضر و اَعصار آینده‌ وصیّت‌ می‌کنم‌ که‌ با در نظر گرفتن‌ احادیثی‌ که‌ از معصومین - ‌صلوات الله علیهم- در اهمیّت‌ قضا و خطر عظیمی‌ که‌ قضاوت‌ دارد و توجه‌ و نظر به‌ آنچه‌ دربارۀ‌ قضاوت‌ به‌ غیر حق‌ّ وارد شده‌ است‌، این‌ امر خطیر را تصدّی‌ نمایند و نگذارند این مقام‌ به‌ غیر اهلش‌ سپرده‌ شود. و کسانی‌ که‌ اهل‌ هستند از تصدّی‌ این‌ امر سر باز نزنند و به‌ اشخاص‌ غیر اهل‌ میدان‌ ندهند؛ و بدانند که‌ همان‌ طور که‌ خطر این‌ مقامْ بزرگ‌ است‌ اجر و فضل‌ و ثواب‌ آن‌ نیز بزرگ‌ است. می‌دانند که‌ تصدّی‌ قضا برای‌ اهلش‌ واجب‌ کفایی‌ است‌.
فاطمه خسروپور
و از نمایندگان‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ در این‌ عصر و عصرهای‌ آینده‌ می‌خواهم‌ که‌ اگر خدای‌ نخواسته‌ عناصر منحرفی‌ با دسیسه‌ و بازی‌ سیاسی‌ وکالت‌ خود را به‌ مردم‌ تحمیل‌ نمودند، مجلس‌ اعتبارنامۀ‌ آنان‌ را ردّ کنند و نگذارند حتی‌ یک‌ عنصر خرابکارِ وابسته، ‌ به‌ مجلس‌ راه‌ یابد.
فاطمه خسروپور
و به‌ مجلس‌ و دولت‌ و دست‌اندرکاران‌ توصیه‌ می‌نمایم‌ که‌ قدر این‌ ملّت‌ را بدانید و در خدمت‌گزاری‌ به‌ آنان‌ خصوصاً مستضعفان‌ و محرومان‌ و ستم‌دیدگان‌ که‌ نور چشمان‌ ما و اولیای‌ نِعَم‌ همه‌ هستند و جمهوری‌ اسلامی‌ رهاورد آنان‌ و با فداکاری‌های‌ آنان‌ تحقّق‌ پیدا کرد و بقای‌ آن‌ نیز مرهون‌ خدمات‌ آنان‌ است‌، فروگذار نکنید و خود را از مردم‌ و آنان‌ را از خود بدانید
فاطمه خسروپور

حجم

۲۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۲۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۹
۱۰
صفحه بعد