بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زندگی سالم: ضروریات شش‌گانه حفظ سلامتی در طب سنتی ـ اسلامی | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب زندگی سالم: ضروریات شش‌گانه حفظ سلامتی در طب سنتی ـ اسلامی اثر امیرحسین شهگلی

بریده‌هایی از کتاب زندگی سالم: ضروریات شش‌گانه حفظ سلامتی در طب سنتی ـ اسلامی

انتشارات:انتشارات سدید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۲۹ رأی
۴٫۰
(۲۹)
«سهروردی»، عارف و فیلسوف بزرگ می‌گوید: «خوردن، اصل است و محتاج به علوم بسیار از بهر آن که مشتمل است به مصالح دینی و دنیوی و اثر طعام‌خوردن به دل و قلب می‌رسد و قوام تن بدان منوط است». «همان حضور (قلب) را که در نماز دارم، در حال‌خوردن غذا نیز دارم».
رضا
اگر تدبیر حفظ صحت را رعایت کنیم، در واقع از تحلیل زائد حرارت غریزی و رطوبت اصلی جلوگیری کرده‌ایم. از جمله چیزهایی که این‌ها را به‌شدت تحلیل می‌برد، جماع زیاد، پرخوری، ورزش با شکم خالی و ناشتا‌خوردن آب و مواد مخدر و غصۀ فراوان است. به‌عبارتی، رعایت‌نکردن ستۀ ضروریه باعث کاهش طول عمر می‌شود
احسان رضاپور
نابودی حرارت غریزی و رطوبت اصلی، باعث حدوث امراض و ضعف و کاهش عمر می‌شود. با افزایش سن، این‌دو رو به نقصان می‌گذارند تا این‌که با نابود‌شدن رطوبت یا حرارت غریزی، عمر انسان پایان می‌پذیرد. عواملی که باعث نابودی حرارت غریزی و رطوبت اصلی می‌شوند از این قرارند:‌خوردن آب یخ، مواد مخدر، پرخوری، غم و اندوه، ورزش در حال گرسنگی، سرمای شدید، جماع زیاد و رعایت نکردن همۀ اصول حفظ سلامتی.
h_s_i_110
برای پیشگیری از مشکلات جنسی زوجین، تطابق جنسی آن‌ها از نظر مزاجی ضروری است. در مسئلۀ تقاضای جنسی، اگر زوجین از لحاظ مزاجی متشابه باشند، یعنی هر دو گرم‌مزاج یا هر دو سردمزاج باشند، به یک اندازه احساس نیاز به آمیزش جنسی پیدا می‌کنند و به‌تبع بهتر می‌توانند همدیگر را ارضا کنند.
احسان رضاپور
در دوندگی، کاربرد مزاج‌شناسی را به‌خوبی می‌توان مشاهده کرد؛ دو استقامت و دو سرعت، هرکدام به مزاج خاصی نیاز دارند؛ در دو سرعت، طی مسافتی کوتاه با سرعت بالا نیاز است؛ بنابراین افراد گرم‌مزاج چون سرعت عمل بالایی دارند، در این عرصه موفق‌ترند، درحالی‌که همین افراد در دو استقامت، به‌دلیل طولانی‌بودن مسیر و افزایش گرمای قلب شکست می‌خورند. افراد سردمزاج در دو استقامت موفق‌ترند، چون پس از طی یک مسیر طولانی، تازه بدن افراد شروع به گرم‌شدن می‌کند و می‌تواند به مسیر خود ادامه دهد.
احسان رضاپور
اطعام طعام و حاضر‌کردن مهمان بر سر سفره، نشانۀ‌ ایمان است و راهی به‌سوی بهشت
sss
خبار مسئولین وزارت بهداشت، نشان می‌دهد که در عصر جدید، به‌ندرت غذای سالم به دست ما می‌رسد. در این‌جا با مرور برخی از آلودگی‌های غذایی که مسئولین به
کاربر ۲۱۱۰۳۰۸

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۴
۵
صفحه بعد