بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب حسن صباح خداوند الموت | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب حسن صباح خداوند الموت اثر پل آمیر

بریده‌هایی از کتاب حسن صباح خداوند الموت

نویسنده:پل آمیر
انتشارات:نشر تاو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۸۷ رأی
۴٫۰
(۸۷)
سربازان تتش و سربازان باطنی تقریباً در یک موقع وارد اتاق شدند و سربازان باطنی با شمشیر و تبر به سربازان تتش کردند و آنها را از پای درآوردند.
danesh
اما در اتاق چیزی به چشمش نمی‌رسید که سبب هلاکت وی شد.
danesh
و کسی که اهل باطن نیست، نبایه به اسرار قلاع ما پی ببرد.
danesh
فکر دیگری ناشته باشند.
danesh
امروز بسیاری از مردم، ما را نمی‌شناسند و نمی‌دانند که ما چه می‌گوییم، برای اینکه دشمنان نمی‌گذارند صدای ما به گوش همه برسد. ولی این‌طور نخواهد ماند و روزی خواهد آمد که ما می‌بایست صدای خود را به گوش همه برسانیم و مردم ما را بشناسند و به سوی ما بیایند.
Ahmadreza
حسن صباح در مصر ضمن برخورداری از تاریخ یونان و روم قدیم، مطلع شده بود ایران در قدیم کشوری باعظمت بوده و سلاطین مقتدری داشته و حتی مصر در قدیم یکی از کشورهای ایران به شمار می‌آمده، ولی تسلط اعراب سبب شد که اقوام ایرانی دچار انحطاط شدند و آن اقوام رونق و قدرت گذشته را به دست نمی‌آوردند، مگر اینکه خود را از سلطهٔ عرب نجات بدهند. آنچه سبب شد حسن صباح نهضت باطنیه را به وجود بیاورد این بود!
amir heidarnejad
کسی وجود ندارد که احتیاج به راهنما نداشته باشد، زیرا هرکس در زندان معلومات و تجربه‌های خود محبوس است و نمی‌تواند از آن زندان خارج شود، مگر آنکه راهنمایی دستش را بگیرد و از آن زندان خارج کند. به همین جهت است که مردم سال‌ها و اقوام جهان قرن‌ها از یک راه می‌روند، ولو آن راه خطا باشد و آنها را به گمراهی و بدبختی بکشاند. زیرا افراد و اقوام در زندان معلومات و تجربه‌های خود محبوس هستند و تا راهنمایی دستشان را نگیرد و آنها را وارد راهی دیگر نکند، نمی‌توانند به جهالت و اشتباه خود پی ببرند.
چشم قشنگ
و بیدار شدن اصحان کهف ضرب‌المثل است برای نشان دادن
danesh
امامی که بعد از من عهده‌دار ادارهٔ امور باطنی‌ها می‌شود با صالح است یا صالح نیست.
danesh
برکیارق در قلعهٔ ارجان فهمید بی‌وفایی او نسبت به باطنی‌ها اشتباهی بزرگ بوده است و او نباید عهدی را که با باطنی‌ها بسته بود زیر پا بگذارد.
danesh

حجم

۹۲۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۹۲ صفحه

حجم

۹۲۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۹۲ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۰۰۰
۵۷,۵۰۰
۵۰%
تومان