بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شرح دلبری | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب شرح دلبری اثر محمدعلی تولایی

بریده‌هایی از کتاب شرح دلبری

۴٫۶
(۳۰)
(فَأَقِمْ وَجْهَک لِلدِّینِ حَنیفاً فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیها لا تَبْدیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذلِک الدِّینُ الْقَیمُ وَ لکنَّ أَکثَرَ النَّاسِ لا یعْلَمُون) نکتهٔ سوم تمام نزاعات سیاسی و جناحی، که عمدتاً منجر به تضعیف نظام اسلامی در کشور می‌شود و یا لااقل مردم را نسبت به اصل نظام و انقلاب (در بسیاری از موارد) بدبین می‌کند، بر سر این است که جریانات مختلف در کشور، خداوند متعال را به‌عنوان اصل قرار نداده‌اند. اگر فهمیدیم باید رنگ الهی جایگزین تمام رنگ‌ها شود، آن‌وقت خواهیم دانست که مسیر روشن و هموار بوده و البته خداوند هم در این صورت نصرت و هدایت خود را بر سر ما فروخواهد ریخت.
ghasemshokry
وقتی انسان عاشق موجودی دارای عقل و شعور و عاطفه می‌شود، عشقش او را متحول کرده و گاه از خواب‌وخوراک می‌اندازد. عشق گاه سال‌ها عاشق را در آتش فراق می‌سوزاند و در فشاری شدید قرار می‌دهد تا درنهایت، عاشق دل‌سوخته در این راه جان می‌بازد.
رهگذر
محبت همواره از لذت می‌جوشد و به همین دلیل، به‌حسب انواع گوناگون لذت، انواعی از محبت وجود دارد.
رهگذر
فقیه و عارف واصل، مرحوم علامه آیةالله حسینی طهرانی(رض)می‌فرمودند: «امروز عَلَم اسلام در دست حضرت آیت‌ﷲ خامنه‌ای است و تعظیم ایشان، تعظیم اسلام و تضعیف ایشان، تضعیف اسلام است و هر سخن و عملی که منجر به تضعیف ایشان شود، حرام مسلّم و معصیت کبیره است و گناهی است که بخشوده نمی‌شود».
رهگذر
عشق به خدا یعنی عشق به بی‌رنگی و بی‌قیدی و بیرون‌آمدن از هر تعلقی؛ بالاترین و شیرین‌ترین لذت برای انسان نیز بیرون‌آمدن از همهٔ محدودیت‌ها و تعلق‌ها و غرق‌شدن در دریای تجرد و بی‌قیدی است.
shariaty
مظلومیت آقا به این است که در تمام این سی سال زعامت ایشان، مسئولین درجه یک کشور، در جهت خلاف ریل‌گذاری ایشان حرکت نمودند، و برخی فعالان فرهنگی و دغدغه‌مندان، به جای کار مهم و زیربنایی تربیت نیروی جوان مؤمن حزب اللهی و کادرسازی برای دولت اسلامی، فعالیت‌های خود را تنهاوتنها در کف خیابان و با شعار علیه این و آن خلاصه کردند.
shariaty
مظلومیت آقا به این است که مسئولین شرایط را به‌گونه‌ای رقم زده‌اند که آن جوان از همه‌جابی‌خبر، زیبایی‌های اسلام، پویایی تشیّع و حکیمانه‌بودن ولایت فقیه را درک نکرده است.
shariaty
اگر فهمیدیم تمام حقیقت انسان «تن» او نیست، بلکه «من» فراتر از تن بوده و این بدن خاکی تنها جزئی از حقیقت ما را تشکیل می‌دهد، باید خیلی زود بفهمیم که: «چاره‌ای جز این وجود ندارد که از حصار تن بیرون آییم و حقیقت خود را بدون هیچ مزاحمی ادراک نماییم».
shariaty

حجم

۸۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۸۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد