بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قله ها و دره ها | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب قله ها و دره ها اثر اسپنسر جانسون

بریده‌هایی از کتاب قله ها و دره ها

امتیاز:
۴.۱از ۱۴ رأی
۴٫۱
(۱۴)
درباره آنچه پیرمرد دربار رسیدن به قله بعد از طریق ایجاد و پیروی از تصویر ذهنی تصویری از آینده بهتر که برای فرد اهمیت دارد و با کمک حواس پنج‌گانه بتواند آن را تصور کند، را به خاطر آورد. او فهمید لحظاتی قبل تصویری هولناک ایجاد کرده بود. تصویری از خودش هنگام غرق شدن در رودخانه.
☆...○●arty🎓☆
«مدیریت دره‌های تو زمان رسیدن به قله را مشخص می‌کند».
☆...○●arty🎓☆
«وقتی به قله بلندتر رسیدی بهتر است نسبت به حقایق درونی‌تر خودت شناخت پیدا کنی.» «ممکن است بخواهی با قلبت به تفکرات خود گوش‌دهی و لحظاتی را که در کار وزندگی تو را به سمت حقایق راهنمایی می‌کردند به خاطر آوری.» «آنچه را این‌گونه می‌آموزی حکمت خودت خواهد بود. نه حکمت من یا هر شخص دیگری.»
☆...○●arty🎓☆
منظورم این است که قله‌ای که می‌خواهی در آینده بر روی آن باشی و برای تو اهمیت دارد را تصور کنی. بزرگ‌ترین هدفی که بتوانی ترسیم کنی و به‌اندازه کافی واقعی و دست‌یافتنی باشد. همچنین باید بتوانی با استفاده از حواس پنج‌گانه تصویری با جزئیات قابل‌باور که می‌دانی می‌توانی آن را به واقعیت برسانی ایجاد کنی. شکل، صدا، بو و مزه قله آینده خود را تصور کن طوری که آن‌چنان برای تو واقعی شود که تصوّر رسیدن به آنجا بتواند تو را از دره عبور دهد.»
☆...○●arty🎓☆
«می‌دانستم آن ترس ممکن است واقعیت را از چشمانم مخفی نگاه دارد. بنابراین از خود پرسیدم، واقعیت در این شرایط چیست؟
☆...○●arty🎓☆
«تفریح من در دشت ممکن است در ابتدا برای فرار از واقعیت بوده باشد. اما درنهایت مفید بود.»
☆...○●arty🎓☆
یافتن نکات مثبت در شرایط نامطلوب
☆...○●arty🎓☆
امیدوار بود ازاین‌پس دره‌ها را فرصت‌هایی ببیند که با کشف نکات مثبت آن‌ها بتواند شرایط بهتری را برای خود فراهم کند.
☆...○●arty🎓☆
باورها و عملکردهای فرد باعث ایجاد تفاوت در او شد.
☆...○●arty🎓☆
مرد جوان با ناراحتی گفت: «پس من قله‌ای از لحظاتم را به دره تبدیل کردم. من توانسته بودم به‌جایی که سال‌ها در آرزوی آن بودم برسم، اما بازهم احساس شکست داشتم.» پیرمرد گفت: «بله، آیا متوجه شدی که در آن لحظه دره‌ای در ذهن خودت ایجاد کردی؟» سپس پیرمرد پرسید: چگونه می‌شود که فردی برای انجام مسابقه‌ای عالی مدال نقره بگیرد و خوشحال نباشد؟» مرد جوان فکری کرد و گفت: «با مقایسه آن با مدال طلا.» سپس متوجه شد و گفت: «پس اگر می‌خواهیم دره‌های کمتری داشته باشیم باید از مقایسه پرهیز کنیم. اگر از خوشی‌های آن لحظه لذت ببریم، احساس می‌کنیم بر روی قله ایستاده‌ایم.» پیرمرد گفت: «بله حتی در لحظات ناخوشایند نیز این‌گونه است.»
☆...○●arty🎓☆

حجم

۴۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۴۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
۸,۵۰۰
۵۰%
تومان