بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم | صفحه ۵۵ | طاقچه
کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم اثر لیل لوندز

بریده‌هایی از کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم

نویسنده:لیل لوندز
امتیاز:
۳.۶از ۳۳۱ رأی
۳٫۶
(۳۳۱)
تکنیک شماره ۲۲ به جنبه‌های مثبت توجه داشته باشید وقتی برای اولین‌بار با کسی ملاقات می‌کنید، محتاط‌تر عمل کنید. بعد وقتی روابط شما با این دوست جدید مستحکم‌تر شد، می‌توانید با او درباره مسایل دیگر حرف بزنید. اما در حال حاضر به جنبه‌های مثبت بچسبید و جنبه‌های منفی را رها سازید.
mhds
تکنیک شماره ۲۱ تکرار! جالب‌ترین صدایی که یک سخنگو یا مجری می‌تواند بشنود این است: «دوباره! دوباره!» جالب‌ترین حرفی که یک نفر که او را به دیگران معرفی می‌کنید می‌تواند بشنود این است: «موضوع... را برایشان تعریف کن.» هرگاه با جمعی در یک جلسه یا در یک مهمانی هستید و شخص مهمی در جمع شماست، از او بخواهید حکایت جالبی را که از زبان او شنیده‌اید برای دیگران تعریف کند.
mhds
تکنیک شماره ۱۸ کارآگاه کلمه باشید به تک‌تک کلماتی که طرف مقابل صحبت شما به آن اشاره می‌کند توجه کنید. اینگونه مانند شرلوک هلمز به موضوعی برمی‌خورید که برای طرف مقابل بسیار جالب توجه است.
mhds
تکنیک شماره ۱۷ معرفی دو کلمه‌ای نکنید وقتی اشخاص را به هم معرفی می‌کنید، قلاب بدون طعمه را به درون آب پرتاب نکنید. در معرفی اشخاص به یکدیگر کافی نیست که تنها اسم آنها را به زبان بیاورید. چه بهتر که مطالبی درباره هر دو طرف ارائه دهید تا در صحبت گشوده شود.
mhds
تکنیک شماره ۱۶ تنها به گفتن شغلتان اکتفا نکنید وقتی از شما می‌پرسند «چه‌کاره‌اید؟» ممکن است به ذهنتان برسد که «من یک اقتصاددان، یک معلم یا یک مهندس هستم.» در اینجا بهتر است اطلاعات بیشتری درباره کارتان بدهید تا امکان گفت‌وگو فراهم آید. درباره کاری که می‌کنید اطلاعات بیشتری ارائه بدهید. در غیر این‌صورت کسی که از شما سؤال کرده ممکن است به این صرافت بیفتد که به جای صحبت با شما به سراغ خوراکیها برود. خاطرات دردناک از خلاصه‌گویی در زمینه شغلی که دارید
mhds
تکنیک شماره ۱۵ حرفی درباره شهرتان بزنید هرگاه از شما می‌پرسند «اهل کجا هستید؟» کافی نیست که صرفآ به شهر محل زندگی‌تان اشاره کنید. چه بهتر که اطلاعاتی درباره واقعیتهای مربوط به شهرتان داشته باشید و پس از آنکه گفتید اهل کدام شهر هستید، یکی دو جمله‌ای درباره شهرتان حرف بزنید. اینگونه رفتار یک متخصص ارتباطات را به نمایش می‌گذارید.
mhds
تکنیک شماره ۱۲ همیشه یک «این چیه؟» با خود به همراه داشته باشید هرگاه به مهمانی می‌روید یا در اجتماعی شرکت می‌کنید، یک «این چیه؟» با خود داشته باشید. اینگونه همه ممکن است بخواهند با شما حرف بزنند.
mhds
تکنیک شماره ۶ سلام دوست قدیمی وقتی با کسی ملاقات می‌کنید، تصور کنید که او یکی از دوستان قدیمی شماست. چه بد که دست روزگار میان شما فاصله انداخت. اما حالا در این جلسه یا در این مهمانی بدون اینکه از قبل خبر داشته باشید، با او ملاقات می‌کنید. این تجربه شادی‌آفرین سبب می‌شود که ذهن نیمه‌هشیار شما روی جسمتان تأثیر بگذارد. از ابروهایتان گرفته تا نوک پنجه‌هایتان تحت تأثیر قرار می‌گیرد و روی طرف مقابل اثر می‌گذارید.
mhds
تکنیک شماره ۵ رفتار بالغانه با هر کسی که آشنا می‌شوید با او رفتار بالغانه داشته باشید. به محض اینکه به هم معرفی می‌شوید، به شخص تازه آشنایتان پاداشی بدهید. به او تبسم کنید. با تمام وجود متوجه او شوید، وقتی با تمام وجود با کسی صحبت می‌کنید، در واقع به او می‌گویید: «به نظر من تو یک موجود به شدت خاص و متفاوت از دیگران هستی.»
mhds
تکنیک شماره ۴ آویزان شدن به کمک دندانها تصور کنید در سیرکی هستید و حلقه‌ای آهنی آویزان است. این حلقه را با دندانهای خود گاز بگیرید و از آن آویزان شوید. وقتی اینگونه آویزان می‌شوید، هر یک از عضلات شما حالت کشیده و بی‌کم و کاستی به خود می‌گیرد.
mhds

حجم

۲۰۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۹ صفحه

حجم

۲۰۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۹ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان