بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب همه‌ چیز، همه ‌چیز | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب همه‌ چیز، همه ‌چیز اثر نیکولا یون

بریده‌هایی از کتاب همه‌ چیز، همه ‌چیز

نویسنده:نیکولا یون
انتشارات:انتشارات خوب
امتیاز:
۴.۱از ۳۲ رأی
۴٫۱
(۳۲)
ریاضیات اُلی می‌گوید که آینده را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. این‌طور که معلوم است گذشته هم قابل پیش‌بینی نیست. زمان در هر دو جهت در حرکت است ـ جلو و عقب‌ـ و آن‌چه این‌جا و اکنون اتفاق می‌افتد، هر دوی آن‌ها را تغییر می‌دهد.
yasinds
قلبم به هیچ وجه به مغزم توجهی ندارد. آن لحظه‌ای که سنگینی نگاهم را حس می‌کند، می‌بینم. از کارش دست می‌کشد و برمی‌گردد. نگاهمان به هم گره می‌خورد. با دفعهٔ اول فرق دارد. اولین بار همه‌اش احتمال بود. هرچند حتی آن زمان هم بخشی از وجودم می‌دانست که عاشقش خواهم شد.
yasinds
قلبم خیلی کبود است و می‌خواهم این درد را مثل یک یادگاری نگه دارم. نمی‌خواهم به کسی نشانش دهم. نمی‌خواهم التیام پیدا کند. چون اگر این درد تسکین پیدا کند، ممکن است دوباره وسوسه شوم و قلبم را به کار بگیرم.
yasinds
عشق می‌تواند تو را بکشد و من ترجیح می‌دهم زنده باشم تا این‌که آن بیرون زندگی کنم.
yasinds
از وقتی اُلی وارد زندگی‌ام شده، دوتا مدی وجود دارد: یک مدی که به‌واسطهٔ کتاب‌ها زندگی می‌کند و نمی‌خواهد بمیرد، و یکی که زندگی می‌کند و به نظرش مرگ هزینهٔ اندکی است که باید برای زندگی بپردازد.
yasinds
یک‌بار جایی خواندم که به طور متوسط هر هفت سال یک بار اکثر سلول‌هایمان جایگزین می‌شوند. حتی شگفت‌انگیزتر این‌که هر دو هفته یک بار لایه‌های رویی پوستمان عوض می‌شوند. اگر همهٔ سلول‌های بدنمان این کار را می‌کردند، جاودانه می‌شدیم. اما بعضی از سلول‌هایمان، مثل سلول‌های مغز، احیا نمی‌شوند. پیر می‌شوند و ما را پیر می‌کنند.
yasinds
«عجیبه دلتنگ چیزی باشی که هیچ‌وقت نداشتی، یا اصلاً یادت نیاد که یه روزی داشتی.»
samarium
دلم می‌خواهد حرفی بزنم، نه چیزی مثل بقیهٔ حرف‌ها، یک چیز درست و حسابی که آرامش کند، که باعث شود برای چند دقیقه هم شده خانواده‌اش را فراموش کند،‌ اما چیزی به ذهنم نمی‌رسد؛ و به همین دلیل است که آدم‌ها همدیگر را لمس می‌کنند. گاهی کلمات کافی نیستند.
yasinds
یک‌جورهایی متقاعد شده‌ام که زمان، به معنای واقعی کلمه، و نه فقط در معنای استعاری، کند شده است، اما این از آن حرف‌های قلنبه‌سلمبه‌ای است که به درد تیتر روزنامه‌ها می‌خورد.
yasinds
مراقب ملکهٔ قلب‌ها باشید. سرتان را به باد خواهد داد.
yasinds

حجم

۱۰۱۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۱۰۱۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
۱۱,۰۰۰
۵۰%
تومان