بریده‌های کتاب همه دروغ می‌گویند
کتاب همه دروغ می‌گویند اثر ست استیونز دیویدویتس

کتاب همه دروغ می‌گویند

انتشارات:انتشارات خوب
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱۱ رأیخواندن نظرات
میکروسکوپ نشان داد یک قطره آب بسیار بیشتر از آن است که با چشم می‌بینیم. تلسکوپ نشان داد آسمان شب بسیار عظیم‌تر از آن است که با چشم می‌بینیم. حالا داده‌های دیجیتال به ما نشان می‌دهند جامعهٔ انسانی بسیار بیشتر از آن است که فکرش را می‌کردیم. شاید این میکروسکوپ یا تلسکوپ عصر ما باشد ـ چیزی که اکتشافات مهم و حتی انقلابی را ممکن می‌کند.
آبـــــان🍊
اعداد می‌توانند اعتیادآور باشند. ممکن است ما دچار وسواس اعداد شویم و مسائل مهم‌تر را از یاد ببریم.
f.r
عنوان این کتاب همه دروغ می‌گویند است؛ منظورم این است که افراد به دوستان، نظرسنجی‌ها و خودشان، دروغ می‌گویند تا ظاهر بهتری از خود نشان دهند. اما جهان نیز با ارائهٔ داده‌های اشتباه و گمراه‌کننده به ما دروغ می‌گوید. دنیا فارغ‌التحصیلان موفق هاروارد را بیشتر نشان می‌دهد و این کار را دربارهٔ دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا نمی‌کند؛ درنتیجه، ما گمان می‌کنیم رفتن به هاروارد به معنای مزیت و موفقیت بیشتر است.
Mina
جست‌وجو دربارهٔ «خودکشی» در ساعت ۱۲: ۳۶ بامداد به بیشترین حد خود می‌رسد و ساعت ۹ صبح در کمترین حد است که نشان می‌دهد افراد، جز من، صبح‌ها حال بهتری دارند.
Mina
این روزها وقتی کسی می‌گوید مطالعه می‌کند، منظورش خواندن پست‌های فیس‌بوک است؛ ولی روزی روزگاری که چندان هم از ما دور نیست، مردم داستان و حتی کتاب می‌خواندند.
f.r
زنی با شش دوست نزدیکش به مسافرت رفته است و همهٔ دوستانش دائم می‌گویند چقدر خوش می‌گذرد. زن پنهانی در گوگل می‌نویسد: احساس تنهایی هنگام دوری از همسر. مردی که همسر همان زن است، با شش دوست نزدیکش به مسافرت رفته است و پنهانی در گوگل می‌نویسد: نشانه‌های خیانت همسر.
شیدا
«زندگی انسان تنها یک بار اتفاق می‌افتد و دلیل این‌که نمی‌دانیم کدام تصمیمات ما خوب و کدام بدند این است که در هر نوبت فقط می‌توانیم یک تصمیم بگیریم؛ زندگی دوم، سوم یا چهارمی در کار نیست تا بتوانیم تصمیمات گوناگون را با هم مقایسه کنیم.»
monireh1457
قدرت داده‌های گوگل در این است که مردم چیزهایی را به این موتور جست‌وجوی غول‌آسا می‌گویند که شاید به هیچ فرد دیگری نگویند.
kia
پیتر تیل، یکی از سرمایه‌گذاران اولیهٔ فیس‌بوک، کتابی با عنوان صفر تا یک نوشته و در آن توضیح داده است که کسب‌وکارها براساس رازهای ویژه‌ای ساخته می‌شوند؛ رازی دربارهٔ طبیعت یا رازی دربارهٔ مردم. جف سیدر که در فصل سوم به او اشاره کردیم، به رازی پنهان پی برد که نشان می‌داد بطن چپ در قلب اسب می‌تواند عملکرد آن را پیش‌بینی کند. گوگل نیز این راز طبیعی را کشف کرد که لینک‌ها چه اطلاعات قدرتمندی دارند. تیل می‌گوید که رازهای مردم، «چیزهایی‌اند که مردم دربارهٔ خود نمی‌دانند یا چیزهایی که پنهان می‌کنند و نمی‌خواهند دیگران بدانند.»
f.r
ما گاهی افکار سانسورنشدهٔ خود را در گوگل می‌نویسیم بدون این‌که امیدی به یافتن راه‌حل داشته باشیم. در این موارد، پنجرهٔ جست‌وجو به‌عنوان یک اتاق اعتراف عمل می‌کند.
☆Nostalgia☆

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۳صفحه بعد