بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نیم‌دانگ پیونگ‌یانگ | صفحه ۸۹ | طاقچه
کتاب نیم‌دانگ پیونگ‌یانگ اثر رضا امیرخانی

بریده‌هایی از کتاب نیم‌دانگ پیونگ‌یانگ

انتشارات:نشر افق
امتیاز:
۴.۲از ۹۵۰ رأی
۴٫۲
(۹۵۰)
ترس از گرسنه‌گی آرام آرام مشکلِ اول می‌شود و نیازهای دیگر مثل آزادی را از اولویت می‌اندازد. تقریباً همین فرآیند را در ایران، ترس از عدم امنیت باعث می‌شود... پس در هم‌چه شرایطی باز هم پادزهر، ارتباطات وسیع است چه در داخل و چه در فضای بین‌الملل... و در این میان بایستی در شرایط تحریم، هم‌واره با تک‌صدایی مبارزه کرد...
وحید
یعنی حاق حقیقتِ عصمت را این‌ها فهمیده‌اند!
محمدرضا کریمی
دههٔ نود به گمان من به هیچ رو، هیچ نشانه‌ای از پیش‌رفت در سؤال انسانِ ایرانی دیده نمی‌شد. سؤال انسان ایرانی نگاهی به آینده نداشت. سؤال انسان ایرانی تبدیل شده بود به کارآمدی و ناکارآمدی... یعنی فقط کارآمدی که طبیعتاً یک خواستهٔ پایین‌دستی از مدیریت بود... دیگر برای انسان ایرانی مهم نبود که مثلاً آیا حکم حجاب می‌تواند حکومتی باشد یا نه؟ حجاب اجباری است یا اختیاری؟ مسأله پیشینی بود. مهم این بود که حکومت در خواستهٔ خود، یعنی حجاب اجباری، فارغ از درستی یا نادرستی، ناکارآمد بوده است.
MSadra
تجزیه و تحلیل می‌کنیم و یکی می‌گوید: ــ مجتبا دعایی سید! دیگری می‌گوید: ــ نه! از کیم جونگ اون که برویم به کیم جونگ ایل نتیجه می‌گیریم، که دعایی سید مجتبا! سیدموسوی می‌گوید: ــ خوب! اگر کیم ایل سونگ را مقایسه کنیم با کیم جونگ ایل می‌شود دعایی مجتبا سید! «اللری آغمازاسون» ی به‌ش می‌گوییم و ترجیح می‌دهیم که با همان القاب سابق وارد ده‌کدهٔ «ده‌هزارمنظره» شویم!
کاربر ۸۶۶۸۳۱

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۱۱۲,۵۰۰
۷۸,۷۵۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۸۸
۸۹
صفحه بعد