بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دخترها بابایی‌اند | طاقچه
کتاب دخترها بابایی‌اند اثر بهزاد دانشگر

بریده‌هایی از کتاب دخترها بابایی‌اند

امتیاز:
۴.۳از ۵۰ رأی
۴٫۳
(۵۰)
توی بین‌الحرمین گفتم بیایید با همدیگر یک عکس خانوادگی بگیریم. کمی مکث کرد، بعد نگاهش را دزدید. گفت ببخشید؛ ولی نمی‌توانم اینجا عکس بیندازم. نمی‌توانم چنین جایی که امام (ع) و خانواده‌اش این‌قدر اذیت شدند، با خانواده‌ام عکس یادگاری بگیرم.
رز سپید
یک روز، دیدم توی گوشی‌اش یک اسم عجیب هست: ۷۲۱. گفتم این دیگر کیست؟! گفت یک آدم خاص. گفتم حالا کی هست این آدم خاص؟ گفت حضرت‌عالی! اولش کمی بهم برخورد. گفتم حالا توی دنیا اسم قشنگ‌تر از این نبود برای من انتخاب کنی که این عدد را گذاشته‌ای؟ اما همان وقت پشیمان شدم. حس کردم این یک عدد معمولی نیست. می‌دانستم کارهایش دلیل و حکمت‌هایی دارد که شاید گاهی بقیه از آن سر درنیاورند؛ اما برای خودش مهم بود. برایم توضیح داد که عدد ۷ یعنی هفت آسمان، عدد ۲ یعنی دو دنیا و عدد ۱ یعنی تو. یعنی در هفت آسمان و دو دنیا، برای من فقط همین یک‌دانه‌ای. یعنی این یکی را بیشتر از آن هفت آسمان و دو دنیا دوست دارم. دروغ چرا؟ از این حرف‌زدنش کلی ذوق کردم و دلم غنج رفت.
R.M
گفت زندگی دنیا ارزش بیش از این را ندارد. توی قنوتش گریه می‌کرد و می‌گفت الهی اخرج حب الدنیا
R.M
روی قبر یک شهید نوشته بود: «پر کاهی بود که تقدیم درگاهت شد.»
R.M
می‌گفت تنها چیزی که ریا ندارد، صبر است.
Helena
بنشین یک گوشه و چند دقیقه با خودت خلوت کن. ببین، ما در درجهٔ اول می‌رویم که با مردم حرف بزنیم. اگر کسی شبهه و بهانه‌ای دارد، با او حرف بزنیم. اگر کسی شلوغ کرد و خواست دعوا راه بیندازد، آن وقت ما هم درگیر می‌شویم. پس اگر به‌خاطر هیجانش، یا به‌خاطر کتک‌زدن بقیه داری می‌آیی، اشکال دارد. اگر فقط داری می‌آیی که به چندتا جوان زور بگویی، اشکال دارد. ببین اگر آن وقتی که داری کتک می‌زنی و کتک می‌خوری، حضرت عباسی به‌خاطر خداست، به‌خاطر امنیت مردم است، به‌خاطر مراقبت از انقلاب است، آن وقت بیا.
آر-طاقچه
موقع سفره‌انداختن، دوستش را صدا زده بود کنار و بهش گفته بود جوری که خانمت ناراحت نشود، سفره‌ها را از همدیگر جدا کن. برای من سخت است با نامحرم سر یک سفره بنشینم.
آر-طاقچه
حالا گاهی بعضی افراد فکر می‌کنند شهدا از همان بچگی، نورانیت و صفایی داشته‌اند و غیر از بقیه بوده‌اند. نه، این‌طور نبود. یا اینجور نباشد که اگر بچه‌ای را دیدیم که کمی بازیگوش است، فکر کنیم این بچه حتماً شرّ و بدعاقبت است.
کاربر ۲۱۲۳۶۲۷
اصلاً این بشر با چارچوب مشکل داشت.
یا فاطمه زهرا (س)
اگر روزی ده دقیقه با خودتان خلوت کنید، دلتان صاف می‌شود. گفت من از امروز شروع می‌کنم. بقیه‌اش با خودشان است.
s1993

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد