بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کشتن مرغ مینا | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب کشتن مرغ مینا اثر هارپر لی

بریده‌هایی از کتاب کشتن مرغ مینا

۴٫۷
(۱۰۲)
آدم‌هایی پیدا می‌شند که... که اون‌قدر غصهٔ اون دنیا رو دارند که هیچ‌وقت یاد نمی‌گیرند تو این دنیا چه‌جور باید زندگی کرد.
AS4438
از جیم خواستم معنی کلمهٔ «وقف» را برایم توضیح بدهد و او جواب داد وقف یعنی گیرکردن سر گاو تو خمره.
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
بچه‌جان، آگه کسی به تو لقب بدی داد، لازم نیست بهت بربخوره. این لقب به تو صدمه نمی‌زنه، برعکس نشون میده که خود گوینده از لحاظ اخلاقی چقدر فقیره.
saba
سرت را بالا نگه دار و مشت‌هات را بیار پایین. بگذار هرچه میخوان بگن، فقط مواظب باش از جا در نری. واسه تنوع هم شده یک‌دفعه با مغزت دعوا کن...
saba
می‌دانیم که برخلاف آنچه بعضی‌ها قصد دارند به ما بقبولانند، همهٔ مردم مساوی خلق نشده‌اند. بعضی‌ها زیرک‌تر از دیگرانند، بعضی‌ها از امتیازهای بیشتری برخوردارند، زیرا با آن‌ها به دنیا آمده‌اند، بعضی مردها بیشتر پول درمی‌آورند، بعضی زن‌ها بهتر شیرینی می‌پزند و مردمی هستند که با استعدادهایی بالاتر از حدود انسان معمولی خلق شده‌اند. اما سازمانی هست که فقیرترین مردم را با رکفلر، کودن‌ترین خلایق را با اینشتین و جاهل‌ترین آن‌ها را با استادان دانشگاه برابر می‌سازد و این سازمان، آقایان عزیز، یک محکمه است. خواه عالی‌ترین دادگاه ایالات متحدهٔ امریکا، خواه امین صلح یک دهکده و یا دادگاه محترمی که شما در آن انجام وظیفه می‌کنید. دادگاه‌های ما به‌نوبهٔ خود مثل هر سازمان دیگری که مخلوق انسان است، ضعف‌هایی دارند و بااین‌همه منادی بزرگ مساواتند و به همه به یک چشم می‌نگرند.
13
جیم، چطور ممکنه آدم این‌قدر از هیتلر بدش بیاد، اون‌وقت تو مملکت خودش به یک عده از مردم این‌قدر ظلم بکنه؟...
13
گاهی وقت‌ها بهتره که قانون یک‌کمی انعطاف نشون بده
13
هرکس حق داره هرطور میخواد فکر کنه و توقع داشته باشه که دیگران هم به عقایدش احترام بگذارند. اما من قبل از اینکه با دیگران زندگی کنم، باید بتونم با خودم زندگی کنم. وجدان آدم تنها چیزیه که نمیتونه تابع نظر اکثریت باشه.
atiye
اسکات، خوب که نگاه کنی اکثر مردم خوبند.
fr
آتیکوس حق داشت. می‌گفت آدم نمی‌تواند کسی را بشناسد مگر اینکه واقعاً در کالبد او جا بگیرد و از نظرگاه او به دنیا نگاه کند. تنها روی ایوان ردلی ایستادن هم، کافی بود.
fr

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه