بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب گستره؛ عمق یا وسعت؟ | صفحه ۱۰ | طاقچه
کتاب گستره؛ عمق یا وسعت؟ اثر دیوید اپستین

بریده‌هایی از کتاب گستره؛ عمق یا وسعت؟

۴٫۲
(۷۳)
کسی که اکنون هستید، درست مانند تمامی کسانی که در گذشته بوده‌اید، سریعاً تغییر می‌کند. ممکن است این غیرمنتظره‌ترین نتیجه باشد، اما مستندترین نتیجه هم هست.
بامداد
مطالعاتی که قطعه‌های مجزای دانش را به یکدیگر پیوند می‌زنند برای دریافت کمک‌های مالی و منتشر شدن در مجله‌های مشهور بخت کمتری دارند و احتمالاً در زمان انتشار نادیده گرفته می‌شوند، اما در طولانی‌مدت بخت آن‌ها برای تبدیل‌شدن به اثری برجسته بیشتر است.
Travis
گونهٔ بخصوصی از متفکران وجود دارند که حتی در صورت مواجهه با حقایق مغایر با تک ایدهٔ بزرگ خودشان در مورد جهان بیشتر پافشاری می‌کنند و با گردآوری اطلاعات بیشتر پیش‌بینی‌های بدتری را ارائه می‌کنند. آن‌ها هر روز در برنامه‌های تلویزیونی و اخبار حضور دارند و در حالی‌که مدعی پیروزی هستند، پیش‌بینی‌های بدتر و بدتری ارائه می‌کنند.
Travis
هدف‌های شغلی که روزی ایمن و مطمئن به نظر می‌رسیدند، ممکن است پس از آزموده‌شدن و در وضعیت خودآگاهی بیشتر، به‌قول داروین، مضحک به نظر برسند. ترجیح‌های شغلی و ترجیح‌های حیاتی ما ثابت باقی نمی‌مانند؛ زیرا خود ما نیز ثابت باقی نمی‌مانیم.
Travis
تغییر مسیر دهندگان برنده‌اند. ممکن است این جمله با امثال‌وحکم قدیمی که در مورد دست‌کشیدن از کار مطرح شده است در تضاد باشد و با مفاهیم جدیدتر روان‌شناسی مدرن هم‌خوانی داشته باشد.
Travis
ارزیابی مجموعه‌ای از گزینه‌ها پیش از اینکه غریزه بتواند حکمرانی کند ترفندی مفید برای رویارویی با دنیای بدسرشت است.
Travis
دشواری‌های مطلوبی همچون آزمودن و فاصله‌گذاری، دانش را ماندگار می‌کنند. دشواری‌های مطلوبی همچون برقراری ارتباط و ترکیب تمرین‌ها، دانش را انعطاف‌پذیر می‌کنند و برای حل مسائلی مفیدند که در طی آموزش هرگز ظاهر نمی‌شوند.
Travis
کرنل مفهوم دشواری‌های مطلوب را توضیح می‌دهد: موانعی که یادگیری را در کوتاه‌مدت چالش‌برانگیزتر، کندتر و مأیوس‌کننده‌تر و در بلندمدت بهتر می‌کنند.
Travis
قطعی‌بودن کسب مهارت از راه تجربه کاملاً به حوزهٔ فعالیت بستگی دارد. کسب تجربه عملکرد شطرنج‌بازها و پوکر بازها و آتش‌نشانان را بهتر می‌کرد، اما در مورد پیش‌بینی‌کنندگان مسائل مالی، گرایش‌های سیاسی یا عملکرد بیماران و کارکنان این‌گونه نبود.
salwa
«افراد خلاق، به‌جای تمرکز وسواس‌گونه روی موضوعی باریک، مایل‌اند علاقه‌های وسیع‌تری داشته باشند. این وسعت معمولاً از بینش‌هایی پشتیبانی می‌کند که نمی‌توان آن‌ها را به‌تنهایی به تخصص‌های مختص به یک حوزه نسبت داد.»
Travis

حجم

۴۳۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۹ صفحه

حجم

۴۳۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۹ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان