بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب طنین همت | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب طنین همت اثر ابراهیم  رستمی

بریده‌هایی از کتاب طنین همت

انتشارات:نشر جمال
امتیاز:
۴.۴از ۸ رأی
۴٫۴
(۸)
من هرگز اجازه نمی‌دهم صدای حاج همّت در درونم گم شود، این سردار خیبر، قلعه قلب مرا نیز فتح کرده است. شهید سید مرتضی آوینی
fatemeh
وجدان، قاضی خوبی است. شب‌ها بنشینیم این وجدان را قاضی کنیم. امروز من کار خودم را کردم یا نکردم. وجدان‌تان به شما می‌گوید چکار کنید
erfan
کلماتی را که او همواره در فرصت‌های گوناگون خصوصآ در کوران مصائب و مشکلات جبهه‌ها بر زبان می‌آورد هنوز هم آویزه گوش دل دریا دلان همرزم و تحت امر حاج همّت است: «...حقیقت این است که هر چه بگوییم خسته شده‌ایم، بریدیم، اسلام دست از سر ما بر نمی‌دارد، این است که ما باید بمانیم و کاری را که می‌خواهیم، انجام دهیم. باید مشغول یک مطلب بود و آن عشق است. اگر عاشقانه با کار پیش بیایید، به طور قطع هیچ وقت بریدن و عمل‌زدگی و خستگی برایت مفهوم پیدا نمی‌کند».
سعید
«اللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفیقَ الشَّهادَةِ فی سَبیلِک»
fatemeh
من زندگی را دوست دارم؛ ولی نه آنقدر که آلوده‌اش شوم و خویشتن را گم و فراموش کنم.
erfan
شهید محلّاتی در این باره می‌گوید: «او انسانی بود که برای خدا کار می‌کرد و بالاترین اعمال را هم داشت و فضیلت هر انسان مؤمنی، این است که این دو ویژگی را داشته باشد؛ یکی اخلاص و دیگری عمل.»
Alla
«... شهادت، زیباترین و بالنده‌ترین و نغزترین کلام در تاریخ بشریت است. شهادت بهترین و روشن‌ترین معنی توحید است و تاریخ تشیع، خونین‌ترین و گویاترین تابلوی نمایانگر شکوه و عظمت شهید است و تاریخ خود گواه این ادّعاست. شهید، علی‌گونه زیستن و حسین‌وار به سوی یار رفتن را بارها تمرین کرده است. شهید، نخست، دیو پلیدی‌ها و سیاهی‌ها را زیر پای عقل و طاعت مثله کرده، سپس گرد خود را تسلیم تیغ شهادت ساخته است.... هر شهیدی به تنهایی قادر است تاریخی را زنده کند. هر شهیدی برای خود یک نمونه و یک الگو و یک تاریخ ساخته است.»
fatemeh
عقل خود را بر احساس زودگذر چیره سازید، در آن لحظه که آتش توپخانه و خمپاره‌های دشمن زبون، بسان باران پاییزی بر سر و رویتان می‌بارد، تنها به یاد خدا باشید، به او پناه ببرید و به خدا توکل داشته باشید.
fatemeh
من هرگز اجازه نمی‌دهم صدای حاج همّت در درونم گم شود، این سردار خیبر، قلعه قلب مرا نیز فتح کرده است. شهید سید مرتضی آوینی
shariaty
«همه کارهای‌مان باید برای خدا باشد؛ جنگ‌مان برای خدا باشد، همه چیزمان برای خدا باشد حتی خوابیدن‌مان هم برای خدا باشد. اگر همه کارها برای خدا باشد چه بکشیم و چه کشته شویم، پیروز هستیم».
ایلیا

حجم

۱۴۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۱۴۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان