بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بایگانی ادبی پلیس مخفی | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب بایگانی ادبی پلیس مخفی اثر ویتالی شنتالینسکی

بریده‌هایی از کتاب بایگانی ادبی پلیس مخفی

انتشارات:نشر ثالث
امتیاز:
۴.۹از ۲۰ رأی
۴٫۹
(۲۰)
این ترتیب بابل از مدت‌ها قبل، منتظر بود که مأموران بیایند و دستگیرش کنند. اما وقتی دستگیرش کردند معلوم شد هنوز آمادگی لازم را ندارد. بابل پس از چند روز، ناگهان خطاب به بازجویش گفت: «جرمی که من در قبال کشور شوروی مرتکب شده‌ام به راستی فاحش است و تکذیب کردن این موضوع را دیگر منطقی نمی‌دانم... من حاضرم اعتراف کاملی بکنم.»
Mo0onet
نویسندگان شوروی کلیویف را به سمت دروازه‌های لوبیانکا سوق و او را تحویل مأموران دادند. البته آن‌ها از تأیید و تشویق رژیم برخوردار بودند اما کارزاری که آن‌ها برای آزار و حمله به کلیویف راه انداختند، توأم با تعصب و خباثتی بی‌سابقه بود. ابتدا شاعر را از میان خود طرد و از اتحادیهٔ نویسندگان اخراج کردند و سپس او را در مطبوعات، هدف حملات تند خود قرار دادند.
حسین
نخست باید آدم‌های مستقل را حذف و سپس آدم‌هایی را که درون سیستم رام و دست‌آموز شده بودند، جایگزینشان می‌کردند.
اقای بی نام
هر چقدر هم به یک گرگ غذا بدهی، باز همیشه در آرزوی بازگشت به جنگل است!
اقای بی نام
فقط معدودی از نویسندگان خلاق روس به انقلاب بلشویکی خوشامد گفتند و از آن استقبال کردند. شمار قابل‌توجهی از آن‌ها به خارج رفتند. اکثریت آن‌ها با این امید که اوضاع بهتر خواهد شد، در کشور ماندند. آن‌هایی که به خارج مهاجرت کردند، از نظر بقای فیزیکی و شانسِ دنبال کردنِ کار و حرفهٔ تخصصی‌شان، انتخاب خردمندانه‌تری کرده بودند.
سیاوش ایزد
یک روز جنازه‌ها برخواهند خاست و حرف خواهند زد.
شهریار
«شاعران همیشه برحق هستند، تاریخ طرف آن‌هاست.»
شهریار
عظمت باید بهای هدیهٔ خود را با خون بپردازد...
شهریار
تاریخمان را از ما ربوده بودند و آنچه از تاریخمان می‌دانستیم به طرز مسخره‌ای دچار تحریف و دستکاری شده بود. ملتی که از گذشتهٔ خود بی‌اطلاع است هرگز نمی‌تواند هیچ آینده‌ای داشته باشد. ما باید ابتدا خودمان را از شرّ این نسیان تاریخی‌ای که به آن مبتلا شده بودیم نجات می‌دادیم.
احسان رضاپور
نویسندگان همیشه جایگاه ویژه‌ای در روسیه داشته‌اند. نویسندهٔ روس به دلیل فقدان نهادهای دموکراتیک، هرگز فقط یک هنرمند نبوده بلکه سخنگوی حقیقت و وجدان عمومی نیز بوده است. آلکساندر هرتسن ادبیات روسی را «دولت دوم» و مرجع قدرت واقعی در جامعه نامید.
احسان رضاپور

حجم

۸۸۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

حجم

۸۸۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

قیمت:
۲۴۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۴
۵
صفحه بعد