بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ناقوس‌ها به صدا درمی‌آیند | صفحه ۳۹ | طاقچه
کتاب ناقوس‌ها به صدا درمی‌آیند اثر ابراهیم  حسن بیگی

بریده‌هایی از کتاب ناقوس‌ها به صدا درمی‌آیند

انتشارات:عهد مانا
امتیاز:
۴.۶از ۳۸۳ رأی
۴٫۶
(۳۸۳)
علی می‌گوید مردم چهار گروهند: گروهی اگر دست به فساد نمی‌زنند، برای این است که روحشان ناتوان و شمشیرشان کند است و امکانات مالی در اختیار ندارند و گروه دیگر، آن‌اند که شمشیر کشیده و شرّ و فسادشان را آشکار کرده‌اند، لشکرهای پیادهٔ خود را گرد آورده و آمادهٔ کشتار دیگران‌اند، دین را برای به‌دست آوردن مال دنیا، تباه ساخته‌اند که رئیس و فرمانده گروهی شوند یا به منبری رفته و خطبه بخوانند. چه بد تجارتی که دنیا را بهای جان خود بدانی و با آنچه در نزد خداست، معاوضه نمایی.
Bahar Abdalvand
«حکومت ماندگار، با مردم‌داری سازگار نیست. حاکمان دانا، مردم را جز گوسفند و میش نمی‌پندارند که باید از شیر آن‌ها نوشید و گوشتشان را قوت جسم و جان قرار داد. چوپانِ خوب، چوپانی است که نخست گوسفند را پروار و سپس او را ذبح کند. از سویی، حاکمی می‌تواند سال‌ها بر مسند قدرت تکیه زند که شیوه‌های برخورد با مردم را نیک بداند. قدرت شمشیر و زور و ایجاد رعب و وحشت در دل مردم،‌ شیوه‌ای است که بسیاری از حاکمان از آن پیروی کرده‌اند و می‌کنند. اما این شیوه چندان دوام نمی‌آورد،‌ بالاخره روزی خواهد رسید که مردم قیام کنند و در آن روز،‌ حتی قادر نخواهی بود سربازان خود را به جنگ آن‌ها بفرستی؛ زیرا سربازان تو، خود فرزندانِ این مردم‌اند.
Bahar Abdalvand
او در جلسات درسی خود می‌گفت: تصور نکنید که فقط قشون اسلام کشورهایی چون مصر و شام و ایران را فتح کردند؛ اگر مساعدت خود اهالی این کشورها نبود، قشون اسلامی نمی‌توانست بر آن کشورهای مقتدر غلبه کند که یکی از آن‌ها، کشور ایران بود که می‌توانست صدها هزار سرباز مجهز وارد میدان جنگ کند. آنچه سبب شد که مسلمین توانستند در مدتی کوتاه کشورهای مصر و شام و ایران را فتح کنند، این بود که در آن کشورها، امتیازات طبقاتی وجود داشت و یک یا دو طبقه دارای برتری بودند و همهٔ ثروت کشور را به دست داشتند. طبقات محروم این جوامع می‌دانستند که هرگز وضع زندگی آن‌ها اصلاح نخواهد شد و هنگامی که دین اسلام با شعار مساوات و حذف فاصلهٔ طبقاتی پیش رفت، مردم آن کشورها مقاومتی نکردند؛ بنابراین قشون اسلام وارد هر مملکتی که شد، طبقات محروم آن‌جا با آغوش باز سربازان مسلمان را پذیرفتند و راه پیروزی آن‌ها را فراهم ساختند.
کاربر ۱۳۹۶۷۲۲
بعد لبخند زد و به سرگئی نگاه کرد و ادامه داد: «درست مثل آن شب‌هایی که موقع خواب برایت کتاب می‌خواندم؛ البته این‌بار نه برای خواب، که برای بیداری‌ات می‌خوانم.»
کاربر ۳۰۷۳۱۲۵
جرج جرداق که می‌گفت از دوازده‌سالگی مطالعهٔ نهج‌البلاغه را شروع کرده و هنوز هم ادامه می‌دهد. علی شخصیتی است مثل اقیانوس؛ هرچه در عمق آن شنا کنی، شگفتی‌هایش آشکارتر می‌شود.» سرگئی روی کاناپه نشست و پرسید: «اگر چنین است که شما می‌گویید، پس چرا برخی کشورهای مسلمان که علی امام آنهاست، عقب مانده‌اند؟» کشیش گفت: «ملت‌ها و دولت‌های اسلامی مانند کسانی هستند
کاربر ۳۰۷۳۱۲۵
چون نشانه‌های نعمت پروردگار آشکار شد، ناسپاس‌ها را از خود دور سازید. این کتاب‌ها نعمت‌های پروردگارند، پدر.»
کاربر ۳۰۷۳۱۲۵
به‌جای لعن و دشنام دعا کنید، از خدا درخواست پیروزی و رستگاری نمایید. میان شما و او پرده و مانعی نیست و دری به روی شما بسته نمی‌گردد»
کاربر ۱۳۹۶۷۲۲
ای مردم! من بر خود و بر شما از دو چیز می‌ترسم: هواپرستی و آرزوهای طولانی. اما پیروی از خواهش نفس، انسان را از حق بازمی‌دارد و آرزوهای طولانی، آخرت را از یاد می‌برد. آگاه باشید! دنیا به‌سرعت پشت کرده و از آن چیزی باقی نمی‌ماند. به‌هوش باشید که آخرت به‌سوی ما می‌آید.
amirali479
من امروز اگر اوناسیس هم بودم، به‌اندازه‌ای که امروز از برکت نام علی در آرامشم، خوشبخت نبودم؛ چرا که علی بزرگ‌ترین ثروت جهان، یعنی نگاه درست به هستی و زندگی را به من آموخت.»
amirali479
دلت را با اندرز نیکو زنده کن. هوای نفس را با بی‌اعتنایی به حرام بمیران.
qomi210

حجم

۱۱۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۱۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۶۰۰
تومان