بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دروغگوهای دوست داشتنی | صفحه ۲۱ | طاقچه
کتاب دروغگوهای دوست داشتنی اثر رایان هالیدی

بریده‌هایی از کتاب دروغگوهای دوست داشتنی

انتشارات:انتشارات خوب
امتیاز:
۳.۷از ۱۱ رأی
۳٫۷
(۱۱)
سوژه هر قدر هم معمولی، پیش‌پاافتاده، یا پیچیده باشد، خبرنگار خوب زاویهٔ مناسب برای آن را پیدا می‌کند. وبلاگ‌نویس‌ها که نوادگان خبرنگارهای قدیم هستند، باید سوژه را به سطحی کاملاً جدید ارتقا دهند
امیر امانی پور
«نوشتهٔ روی پروفایلی که لایکی دریافت نمی‌کند (یا توئیت هوشمندانه‌ای که به اشتراک گذاشته نمی‌شود) دقیقاً برابر است با جوکی که کسی به آن نمی‌خندد. در این حالت باید مجدداً روی آن فکر کنید و از نو آن را بنویسید.
امیر امانی پور
تاریخ‌نگار رسانه، دابلیو. جی. کمبل، زمانی مشخصه‌های اصلی مطبوعات زرد را در هفت مورد برشمرد: ۱. تیترهای برجسته‌ای که دربارهٔ اخبار بی‌اهمیت هیاهو ایجاد می‌کنند؛ ۲. استفاده از تصاویر با دست‌ودل‌بازی (که اغلب ارتباطی با موضوع ندارند)؛ ۳. دغل‌بازی، شیادی و مصاحبه‌های جعلی؛ ۴. تصاویر کمیک رنگی و مطالب سرگرم‌کننده؛ ۵. تظاهر به حمایت از آرمان‌های بی‌ارزش؛ ۶. استفاده از منابع خبری ناشناس؛ ۷. تهیهٔ خبر مفصل از شخصیت‌ها و رویدادهای مشهور.
امیر امانی پور
معضل چاپ هرروزه باعث ایجاد چیزی بیش از طرح و صفحه‌آرایی روزنامه‌ها شد. وقتی روزنامه روزانه فروخته می‌شود، ناشر نمی‌تواند بنشیند و منتظر بماند تا خبر خودش بیاید. به اندازهٔ کافی اخبار وجود ندارد و اخبار موجود هم به اندازهٔ کافی هیجان‌انگیز نیست. پس روزنامه‌ها باید اخباری تولید کنند که به فروش روزنامه کمک کند. وقتی خبرنگارها را می‌فرستادند که از رویدادها خبر تهیه کنند، آن‌ها می‌دانستند که کارشان تهیهٔ اخبار در صورت وجود آن و تولیدش از هیچ، در صورت نبود آن است.
امیر امانی پور
یکی از اصول بنیادی فرهنگ وایرال جدید است: «آبروریزی و تحقیر نباید سرکوب شود، بلکه باید به منبع درآمد تبدیل شود.»
امیر امانی پور
«قدرتمندترین عامل پیش‌بینی برای وایرال شدن موضوع میزان خشمی است که در مخاطب برمی‌انگیزد». تکرار می‌کنم: «قدرتمندترین عامل پیش‌بینی برای وایرال شدن محتوا خشم است.»
امیر امانی پور
تمام اخبار برتر آن‌هایی هستند که بین مردم دودستگی می‌اندازند. اگر کاری کنید که این سه چیز (رفتار، اعتقاد و دارایی مردم) تهدید شوند، اخبارتان مثل ویروس منتشر می‌شود.
امیر امانی پور
من در امریکن اپرل دو کارمند تمام‌وقت دارم که کارشان تحقیق دربارهٔ وبلاگ‌نویس‌های مُد و ارسال رایگان پوشاک تولیدی شرکت برایشان است؛ دخترهایی که هر روز از لباس‌هایشان عکس می‌گذارند تا مخاطبانشان از آن‌ها تقلید کنند. به دخترهای پرطرف‌دار پیشنهاد کمیسیون می‌دهم، به‌این‌ترتیب که اگر هر کس بعد از دیدن عکس لباس‌های تولیدی ما در وبلاگشان از محصولات ما بخرد، به آن‌ها درصد پرداخت می‌کنیم. مطمئنم حیرت می‌کنید اگر ببینید آن‌ها چقدر در عکس‌هایشان لباس‌های مارک امریکن اپرل را به تن دارند.
وحید
تاکر مکس ثابت کرد که اگر به سلبریتی‌ها پول بدهید، هر چیز دلتان بخواهد برایتان توئیت می‌کنند.»
وحید
«ما کشوری هستیم که افکار عمومی اداره‌مان می‌کند و افکار عمومی را مطبوعات اداره می‌کنند، بنابراین آیا فهمیدن اینکه چه چیزی مطبوعات را اداره می‌کند، امری حیاتی نیست؟»
وحید

حجم

۳۴۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

حجم

۳۴۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

قیمت:
۱۰۲,۰۰۰
۵۱,۰۰۰
۵۰%
تومان