بریده‌های کتاب دروغگوهای دوست داشتنی
کتاب دروغگوهای دوست داشتنی اثر رایان هالیدی

کتاب دروغگوهای دوست داشتنی

تمام اخبار برتر آن‌هایی هستند که بین مردم دودستگی می‌اندازند. اگر کاری کنید که این سه چیز (رفتار، اعتقاد و دارایی مردم) تهدید شوند، اخبارتان مثل ویروس منتشر می‌شود.
M.S.Rostami
«آن‌قدر با قوانینشان بازی می‌کنیم تا بازی، بازیِ ما شود.» اورسون اسکات کارد؛ فیلم بازیِ اِندِر
blogofski
شخصاً شیفتهٔ نوشتهٔ نیکولاس شامفورت، نویسندهٔ فرانسوی، هستم که معتقد بود سلیقهٔ عامهٔ مردم بدترین سلیقهٔ ممکن است. شامفورت دراین‌باره می‌نویسد: «می‌توان با اطمینان گفت که تمام افکار و عقایدی که عامهٔ مردم دارند، عین حماقت است، چون از همین راه توانسته بین توده‌ها جا باز کند.» موضوع از نظر بازاریاب‌ها هم دقیقاً به همین شکل است، چون خلق کردن حماقت از هر چیز دیگری راحت‌تر است.
☆Nostalgia☆
روی پروفایلی که لایکی دریافت نمی‌کند (یا توئیت هوشمندانه‌ای که به اشتراک گذاشته نمی‌شود) دقیقاً برابر است با جوکی که کسی به آن نمی‌خندد. در این حالت باید مجدداً روی آن فکر کنید و از نو آن را بنویسید. به‌این‌ترتیب ما در فضای آنلاین، خودِ واقعی‌مان را نشان نمی‌دهیم، فقط نقابی را نشان می‌دهیم که برای هم‌خوانی با عقاید اطرافیان به‌صورت زده‌ایم.» نیل استراس؛ وال‌استریت ژورنال
☆Nostalgia☆
در دنیای وب، شما نیاز ندارید قبل از گزینش محتوای حرف‌هایتان، اول به سخنان دیگران گوش کنید. این دقیقاً همان بلایی است که فرهنگ وب سرتان می‌آورد. روان‌شناسان این پدیده را «اختلال نارکوتیک» می‌نامند که در آن افراد هیاهوی رسانه را با دانش واقعی اشتباه می‌گیرند و وقت تلف کردن را انجام دادن کار مفید می‌دانند.
blogofski
این ایده که وب به مردم قدرت می‌دهد چرندی بیش نیست. تمام محتوایی که شما در فضای آنلاین مصرف می‌کنید، جوری بهینه‌سازی شده است که شما را معتاد خود کند. محتوا جوری مهندسی شده است که شما رویش کلیک کنید، نگاهی به آن‌ها بیندازید یا پیدایش کنید، درست مثل یک تله یا طعمه که حواستان را پرت کند و گیرتان بیندازد. وبلاگ‌ها آمده‌اند تا شما را بازی بدهند، زمانتان را بدزدند و به شرکت‌های تبلیغاتی بفروشند. این کار هرروزشان است.
blogofski
وینستون چرچیل زمانی دربارهٔ مماشاتگران دورهٔ خودش نوشت: «همه‌شان خیال می‌کنند اگر به اندازهٔ کافی به کروکودیل غذا بدهند، خودشان آخرین نفر خوراکش خواهند شد.»
blogofski
آنچه فکر می‌کنیم می‌دانیم، درنهایت کاشف به عمل می‌آید که هیچ پایه و اساسی ندارد، یا حتی بدتر از آن گمراه‌کننده و یک تزیین بی‌خود است. حقایق ما واقعی نیستند، سلایقی‌اند در لباس حقایق. سلایق ما هم سلایق نیستند؛ احساساتی‌اند که مثل سلایق به نظر می‌آیند. دانش ما دانش نیستند؛ فقط نمادهایی‌اند که هول‌هولکی سرهم‌بندی شده‌اند.
blogofski
«حقیقت مثل مارمولک است؛ دمش را توی مشت ما جا می‌گذارد و خودش فرار می‌کند، درحالی‌که خوب می‌داند دمش در چشم‌برهم‌زدنی از نو رشد خواهد کرد.» ایوان تورگنیف خطاب به لئو تولستوی
blogofski
«شارلاتان‌ها، کلاه‌بردارها، جنگ‌طلب‌ها و تروریست‌ها تنها در شرایطی شکوفا می‌شوند که عموم مردم از دسترسی مستقل به اطلاعات محروم هستند.
blogofski

حجم

۳۴۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

حجم

۳۴۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

قیمت:
۱۰۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۲۲صفحه بعد