بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر شفاف اندیشیدن (خلاصه کتاب) | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب هنر شفاف اندیشیدن (خلاصه کتاب) اثر رولف دوبلی

بریده‌هایی از کتاب هنر شفاف اندیشیدن (خلاصه کتاب)

۳٫۶
(۴۸)
ما در زندگی در مورد همه چیز، باورهایی ایجاد می‌کنیم. اگر باور داشته باشی که همه مردم خوب هستند، هر روز شواهدی برای تایید آن پیدا می‌کنی و اگر یک روز نظرت را کاملا تغییر دهی، شواهد هم کاملا برعکس می‌شوند. اقتصاددان‌ها و نویسندگان از کسانی هستند که از این خطاها به نفع خود استفاده می‌کنند
مریم کریم زاده
فکر می‌کنیم هرکسی که با ما موافق نیست یا احمق است یا دشمن. این موضوع زمانی خطرناک می‌شوند که پیش‌بینی‌های نادرست از شرایط آینده در ذهن‌مان ایجاد می‌کند و ما آنها را باور می‌کنیم یا اینکه نسبت به دیگران احساس برتری می‌کنیم. پس سخت‌گیرترین منتقد خوت باش.
مریم کریم زاده
وقتی ما از چیزی محروم می‌شویم، آن چیز برایمان جذاب‌تر می‌شود. در نتیجه برای اینکه شفاف بیندیشید کمبودها را از ذهن‌تان حذف کنید. ارزش محصولات را صرفا براساس آنچه که به شما می‌دهند بررسی کنید.
_RoyaTanha_
ابتدا بدانی دقیقا چه می‌خواهی و آنها را بنویس،. باید بدانی که شاید هیچ وقت تصمیم کاملی نگیری اما می‌توانی یک تصمیم خوب داشته باشی. خوب بودن به اندازه کافی.
_RoyaTanha_
اگر فروشنده هستی کاری کن که مشتری فکر کند دوستش داری و اگر خریدار هستی، فروشنده را کلا از معامله‌ات حذف کن و کالا را به تنهایی بررسی کن.
_RoyaTanha_
. پس تنها راهی که برای من کاربرد داشت، نوشتن خاطرات، پیش‌بینی‌ها و وقایع روزانه است. اخبار ببین و تاریخ بخوان. سپس گاهی آنها را با وقایع بیرونی مقایسه کن.
_RoyaTanha_
ما ترجیح می‌دهیم اطلاعات غلط داشته باشیم، به جای اینکه هیچی نداشته باشیم. پس با افرادی باش که با تو متفاوت‌اند.
_RoyaTanha_
دوستان سوپرمدل خود را رها کن اثر مقایسه‌ای می‌کوید که اگر ما چیزی داشته باشیم که زشت یا کوچک باشد، آنچه که نداریم را بزرگ و ارزشمندتر تصور می‌کنیم.
_RoyaTanha_
جالب است بدانید رانندگانی که با سرعت رانندگی می‌کنند، نسبت به افرادی که ما به آنها محتاط می‌گوییم، محتاط‌تر و بهتر رانندگی می‌کنند
سعید سید هاشمی
پس اگر با شکست مواجه شدید، مطمئن باشید که چند فاکتور مختلف برای آن وجود دارد. سعی کنید همه عوامل را در نظر بگیرید و به تنهایی آنها را بررسی کنید.
سعید سید هاشمی
قایق، مهم‌تر از پارو زدن است
سعید سید هاشمی
زی گارنیک به اشتباه بر این باور بود که برای پاک شدن کارها از حافظه، لازم است آن کارها تکمیل شوند. اینطور نیست یک برنامه عملیاتی خوب کفایت می‌کند.
سعید سید هاشمی
پس کی به عقل گوش کنیم و کی به دل‌مان؟ اگر با مهارت‌هایی که نیاز به تمرین دارند درگیر هستی، جزییات را کنار بگذار. اما در موارد پیچیده مثل سرمایه‌گذاری تک‌تک جزییات مهم هستند و منطق حرف اول را می‌زند.
سعید سید هاشمی
پس به ادعای افراد توجه نکن، عملکرد آنها را ببین
سعید سید هاشمی
پس بدان که نیمی از خاطراتت ساختگی است و نمی‌توانی به سادگی به آنها اعتماد کنی.
سعید سید هاشمی
بنابراین سعی کنید خیلی باهوش نباشید چون اگر در کاری مهارت زیادی داشته باشید، در کارهای دیگر به مشکل برمی‌خورید.
سعید سید هاشمی

حجم

۱۰۱٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۳۳ صفحه

حجم

۱۰۱٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۳۳ صفحه

قیمت:
۹,۸۰۰
تومان
صفحه قبل۱۲
۳
صفحه بعد