بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رازهای پرنسس دو کادینان | طاقچه
کتاب رازهای پرنسس دو کادینان اثر انوره دوبالزاک

بریده‌هایی از کتاب رازهای پرنسس دو کادینان

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۴.۰از ۷ رأی
۴٫۰
(۷)
زنان کتک‌خورده هم باید از روی غرور سکوت اختیار کنند: سکوتِ برده، ارباب را به وحشت می‌اندازد.»
نسیم رحیمی
می‌توانیم عاشق باشیم، ولی خوشبخت نباشیم، و خوشبخت باشیم بی‌آن‌که عاشق باشیم؛ اما عاشق بودن و خوشبخت بودن، و گرد آوردن این دو شادی بی‌حدوحصرِ انسانی در کنار هم، یک معجزه است. این معجزه هرگز برای من به وقوع نپیوسته است.»
نسیم رحیمی
ما زن‌ها هرگز مردهایی را دوست نداریم که می‌خواهند تربیت‌مان کنند و اندرز بارمان کنند. این قسم مردها خودپسندی‌های کوچک‌مان را پاک پژمرده می‌کنند.»
نسیم رحیمی
زن‌ها، برای ایجاد دوستی‌های صمیمانه و بادوام بین خودشان، بایستی خُرده‌جنایت‌های مشترکی مرتکب شده باشند تا رابطه‌شان مستحکم شود. دو دوست زن می‌توانند در عین آن‌که قاتل هم‌اند و در دست هم شمشیری آلوده به زهر می‌بینند، تظاهر به تفاهم و سازگاری کنند، این دوستی را هیچ‌چیز برنمی‌آشوبد، مگر آن‌که یکی از آن دو زن، به‌اشتباه، سلاحش را بر زمین بگذارد.
نسیم رحیمی
احتمالِ کمی دارد که در آخر پاییز گل زیبایی را بیابیم که در طی بهار و تابستان از ما دریغ شده بود.»
نسیم رحیمی
در جوانی خودپسندی‌های احمقانه‌ای داریم! و گاه شبیه جوان‌های بیچاره‌ای می‌شویم که با خلال‌دندان بازی می‌کنند تا تظاهر کنند که شام دبشی خورده‌اند.»
نسیم رحیمی
اشخاصی هم هستند، به نظر زیرک و کاردان، که اشتباهات زندگی خصوصی‌شان را با خدمات سیاسی لاپوشانی می‌کنند، و بالعکس؛
نسیم رحیمی
وقتی مردی می‌تواند با دوست داشتن زنی خوش‌ادا، بااحساس، ظریف‌الطبع و تیزهوش، عظمت ایده‌آل را با شادیِ تمنا در هم آمیزد، همای سعادتی بی‌بدیل بر بام او می‌نشیند.»
نسیم رحیمی
می‌توان آدم بزرگی بود و درعین‌حال بدجنس، همان‌طور که می‌توان هم احمق بود و هم عاشقی بلندمرتبه.
نسیم رحیمی
می‌توانیم عاشق باشیم، ولی خوشبخت نباشیم، و خوشبخت باشیم بی‌آن‌که عاشق باشیم؛ اما عاشق بودن و خوشبخت بودن، و گرد آوردن این دو شادی بی‌حدوحصرِ انسانی در کنار هم، یک معجزه است. این معجزه هرگز برای من به وقوع نپیوسته است.» مادام دسپار گفت «برای من هم همین‌طور.» «در این برهه از دوران بازنشستگی گرفتار افسوسی رنجش‌آور شده‌ام: من خوش گذرانده‌ام، اما هرگز کسی را دوست نداشته‌ام.»
شیما.بیات

حجم

۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

حجم

۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

قیمت:
۲۶,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد