بریده‌های کتاب بد
کتاب بد اثر سدریک بانل

کتاب بد

نویسنده:سدریک بانل
انتشارات:انتشارات نگاه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۲۵ رأی
۴٫۳
(۲۵)
_ تو ترجیح می‌دی تنها و بدون حامی بمونه؟ _ یه زن لزوماً نیازی به «حامی» نداره. اگه احتمالاً متوجّه این موضوع نشدی باید بهت بگم که ما خیلی خوب بلدیم تنهایی گلیممون رو از آب بیرون بکشیم.
daisy
جنگ این توانایی عجیب را دارد که با برادری‌ای عمیق و باورنکردنی، مردانی بسیار متفاوت را گردهم آورد که زمان هرگز نمی‌تواند آن را از بین ببرد.
گلابتون بانو
از نظر تعداد بسیار زیادی از مردم کاملاً طبیعی بود که بچّه‌هایشان را بفروشند تا با پول جهیزیه موتورگازی یا چند رأس گوسفند بخرند. این تجارتی نفرت‌انگیز و فاسد بود امّا از سال‌ها قبل وجود داشت. کسانی که فکر می‌کردند کمونیسم یا دلارهای آمریکایی این قانون را از بین می‌بَرَد، اشتباه کرده بودند زیرا هیچ جامعهٔ بشری‌ای به سرعت تغییر نمی‌کند، به‌ویژه زیر فشار.
Firooz
استدلالی غیرقابل‌چشم‌پوشی بود زیرا به دلایل دینیِ مبهم، طالبان تمرکزی واقعی روی نوارهای بهداشتی داشت و آن‌ها را حرام می‌دانست.
Ram
طالبان استفاده از تیغ و کاغذ توالت را منع می‌کرد زیرا قرآن در هیچ‌جا اشاره‌ای به این وسایل نکرده بود ولی آن‌ها بی‌شرمانه از اسلحه‌های جنگی و موشک‌های مدرن استفاده می‌کردند. آن‌ها از آزادی بیان انتقاد می‌کردند، در حالی که اینترنت را با ویدئوهایشان پُر می‌کردند تا به گسترده‌ترین شکل ممکن تبلیغات ضدغربی‌شان را پخش کنند. کار آن‌ها پوچ و غیرقابل‌فهم بود.
Ram
این لحظات گرانبها به او یادآوری می‌کرد زندگی با وجود بدبختی و جنگ تا چه اندازه ارزش زیستن دارد.
Aysan
«ما هنوز هم در انتظار فرداهای بهتر هستیم امّا بدبختی هرگز تموم نمی‌شه. انگار سرنوشت به سختی با دختربچّه‌های این کشور می‌جنگه.»
Amal Ahmadi
تو این کشور چی می‌گذره که مردم تصمیم می‌گیرن با اختیار خودشون برن سراغ موادی که اون‌ها رو به زودی می‌کُشه؟
Amal Ahmadi
تقصیر ماست اگه این کشور تیکه‌تیکه شده؟ از بالا تا پایین جامعه، مردم فقط به این فکر می‌کنن که جیب‌های خودشون رو پُر کنن، دیگه زندگی جمعی معنایی نداره و هیچ‌کس دیگه به چیزی جز پول احترام نمی‌ذاره. وزرا برای خودشون کاخ می‌سازن، مقامات رسمی تو شاسی‌بلندهای ژاپنی خودنمایی می‌کنن، کارمندها تلفن‌های هوشمند یا لباس‌های غربی بیش از حد گرون می‌خرن که فقط با رشوه‌ها می‌تونن پولش رو بدن.
Amal Ahmadi
هیچ‌وقت کسی رو ندیدم که ارتباطی با گذشته‌ش حفظ نکنه. همه‌مون لنگر و چیزی نیاز داریم که ما رو به قصه‌مون دوباره وصل کنه. برای اغلب آدم‌ها، وجودِ دیگران این نقش رو بازی می‌کنه
Amal Ahmadi

حجم

۳۹۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۹۱ صفحه

حجم

۳۹۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۹۱ صفحه

قیمت:
۱۶۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد