بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بدی‌های خوب بودن، خوبی‌های بد بودن | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب بدی‌های خوب بودن، خوبی‌های بد بودن اثر جیمز هالیس

بریده‌هایی از کتاب بدی‌های خوب بودن، خوبی‌های بد بودن

۳٫۵
(۱۳)
افرادی که صرفاً اعتقاد دارند و فکر نمی‌کنند، همیشه فراموش می‌کنند که پیوسته خود را در معرض بدترین دشمن خود قرار می‌دهند: شک و تردید. هر جا که اعتقاد حاکم است، شک و تردید در پس‌زمینه مشغول تکاپوست. اما افراد متفکر به شک و تردید خوشامد می‌گویند: شک و تردید به شکل پله ارزشمند اول برای رسیدن به دانشی بهتر در خدمت آنهاست
Zohreh
آن برنامه‌هایی که پاداش‌های غیرمالی به کارمندان می‌دهند، آنهایی که در ایجاد یک فضای حمایتی نقش دارند که همگی روزانه در آن دخیل هستند، یا آنهایی که به تأثیرات روان‌شناختی زیبایی‌های محل کار توجه جدی دارند، در بلندمدت سودآورترین و با ثبات‌ترین شرکت‌ها شناخته شده‌اند. اما برای کسانی که چشمان‌شان فقط کوتاه‌مدت را می‌بیند، این مباحث کیفیت زندگی به درون قلمرو سایه هل داده می‌شوند و دیر یا زود همه رنج خواهند کشید. پس هیچ سازمانی نمی‌تواند خردمندتر یا خودآگاه‌تر از مدیرش باشد. متأسفانه، اغلب مدیران شرکت‌ها افرادی هستند که روان‌شناسی‌های فردی‌شان بیشترین مقاومت را در برابر گفت‌وگو، تغییر و رأی مخالف دارد.
Zohreh
افلاطون در جمهور می‌پرسد: «چه کسی برای حاکمیت بر دیگری مناسب است؟» او با شخصیت «پادشاه فیلسوف» پاسخ می‌دهد، یعنی کسی که نه فقط به قدرت رسیده بلکه کسی که به میزانی از خرد دست یافته است.
Zohreh
آنهایی که والدینی پرخاشگر و کنترلگر داشته‌اند، رفتاری به‌شدت خصمانه با کارمندان خود خواهند داشت و حتی گاهی در پروژه‌های آنها کارشکنی می‌کنند.
Zohreh
ما هر جا که می‌رویم، سایه‌مان را با خود حمل می‌کنیم. در واقع هر چه نور بزرگ‌تر باشد، طول سایه بیشتر می‌شود. هر چه «روشن‌بین» تر باشیم، درمی‌یابیم آنچه ناخودآگاه مانده است وسیع‌تر است یا باید در برابرش دیوار دفاعی ایجاد کرد. (امروز کسی آن را این‌گونه برایم بازگو کرد: «هر چه بیشتر می‌آموزم، بیشتر درمی‌یابم که هرگز چیزی نیاموخته‌ام. از خود می‌پرسم آیا به اندازه کافی عمر خواهم کرد؟»
Zohreh
آنچه من مایل نیستم در خودم با آن روبه‌رو شوم، آنچه مایل نیستم مسئولیتش را بپذیرم، سایه من است،
Zohreh
تنها رشدیافتگان می‌توانند روابطی کارآمد داشته باشند، و اگرچه افراد بسیار زیادی در بدن‌های بزرگ و نقش‌های بزرگ در زندگی وجود دارند، تعداد آنهایی که واقعاً بزرگ شده‌اند زیاد نیست.
Zohreh
ما در نهایت تنها هستیم، به‌شدت تنها هستیم، و زمانی که با دیگری در یک رابطه هستیم از همیشه تنهاتریم.
Zohreh
عشق از هر دو طرف استقال و آزادی می خواهد نه کنترل، نه احساس گناه، نه تحت فشار قرار دادن، نه فریب. وابستگی عشق نیست- بلکه خط بطان کشیدن بر مسئولیت حیاتی هر یک از ما برای بزرگ شدن و پذیرفتن مسئولیت کامل زندگی خود است.
Zohreh
آنچه از آن اجتناب می کنیم، از بین نمی رود، بلکه سروکله اش جایی در زندگی مان پیدا خواهد شد یا به فرزندان مان منتقل خواهد شد تا با آن رقابت کرده یا حلش کنند. زیرا همان طورکه یونگ گفته است آنچه در درون انکار شود به ناچار در جهان بیرونی به شکل تقدیر سر راه مان ظاهر خواهد شد.
Zohreh

حجم

۲۹۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۴ صفحه

حجم

۲۹۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۴ صفحه

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان