بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب استراتژی منجی؛ جنگ جهانی یا صلح جهانی؟ | طاقچه
کتاب استراتژی منجی؛ جنگ جهانی یا صلح جهانی؟ اثر مهدیه پاکروان

بریده‌هایی از کتاب استراتژی منجی؛ جنگ جهانی یا صلح جهانی؟

انتشارات:انتشارات پناه
امتیاز:
۴.۷از ۴۰ رأی
۴٫۷
(۴۰)
"و جهان روزی از عدل و قسط پر خواهد شد."
سیّد جواد
مهدیِ روایات نبوی بی‌رحمی نمی‌کند؛ جنگ قبیله‌ای و نژادی ندارد؛ به جنگ‌های سراسری و قلع‌وقمع افراد نیز مشغول نمی‌شود؛ بلکه به واسطهٔ او اهل آسمان و زمین شادکام می‌شوند و به یکدیگر شادباش می‌گویند. در این روایات، از ترساندن مردم از امر ظهور خبری نیست، بلکه پیامبر (ص) درک آن زمان را سعادت می‌داند و می‌گوید: خوشا به حال انسان آن روز! اگر در روایاتی گفته شده است که مهدی (ع) مشرق و مغرب زمین را فتح می‌کند، هیچ رفتار خشونت‌آمیزی ضمن آن نیامده است. البته مهدی (ع) در این روایات دارای قاطعیت و اقتدار نیز هست، ولی نه در برابر مردم عادی بلکه مقابل سلاطین جبار.
فاطمه
امام باقر (ع): کسی که در انتظار امر ما مرده گویا در میان خیمهٔ مهدی (ع) و لشکر او مرده است.
سیّد جواد
مهدی (ع) همنام پیامبر است؛ از فرزندان فاطمه (س) است؛ عدل و قسط را در جهان گسترش خواهد داد؛ و عیسی (ع) همراه او خواهد بود.
سیّد جواد
واژه‌ها واحدهای گفتاری و نوشتاری هستند که سفر دور و درازی را از زمان پیدایش خود طی کرده و امروزه به ما رسیده‌اند. در این مسیر طولانی گاهی لایه‌های غلیظی از معانی مختلف بر قامت آن‌ها نشسته که متناسب است با فرهنگ و شرایط عصری که از آن‌ها گذر کرده‌اند. پس پی‌بردن به ذات واژه‌ها و مفهوم اصلی آن‌ها در زمان و مکان زادگاهشان ضروری است. خصوصاً جایی که با مفاهیم دینی یا متون مقدس سر و کار داریم.
فاطمه
روزی اهالی زمین رحمت بی‌پایان "تو" را خواهند چشید و برایت زمزمه خواهند کرد: حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت ...
سیّد جواد
گاهی در بررسی یک گزارش تاریخی یا یک روایت فقط به بررسی متن و عبارات و واژه‌های آن می‌پردازیم، فارغ از آنکه گوینده کیست و در چه زمانی گفته شده است.
فاطمه
نظریهٔ تکامل موردقبول عموم اندیشمندان است و روندی رو به رشد را در حیات انسانی تأیید می‌کند. بر این اساس دنیایی رو به سقوط و سراشیبی نمی‌تواند دچار دگردیسی ناگهانی شود و دنیای خوش بعد از ظهور را رقم بزند.
fz
در شگفت‌اند از اینکه مردی بدان نادانی باشد که به سبب خوش‌بافتی جامهٔ پشمیِ خود خویش را شریف‌تر از دیگران انگارد. نخ عالی آن جامه چه اهمیتی دارد؟ زیرا زمانی به تن گوسفندی بوده و گوسفند با وجود به‌تن‌داشتن آن همچنان گوسفند بوده
سموئیل
در این روایات، عباراتی مبنی بر رفتارهای خشونت‌گرایانه و قهرآمیز دیده نمی‌شود؛ صحبتی از "قیام بالسیف" و ایجاد هراس در مردم از کشتارهای زنجیره‌ای نیست. در آن‌ها به شباهت خَلقی و خُلقی مهدی (ع) با پیامبر (ص) اشاره شده است و نه سیره‌ای خلاف ایشان. مهدیِ روایات نبوی بی‌رحمی نمی‌کند؛ جنگ قبیله‌ای و نژادی ندارد؛ به جنگ‌های سراسری و قلع‌وقمع افراد نیز مشغول نمی‌شود؛ بلکه به واسطهٔ او اهل آسمان و زمین شادکام می‌شوند و به یکدیگر شادباش می‌گویند.
takhtary

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۷ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۷ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد