بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب وقتی نیچه گریست | صفحه ۱۷۰ | طاقچه
کتاب وقتی نیچه گریست اثر اروین  د. یالوم

بریده‌هایی از کتاب وقتی نیچه گریست

۴٫۰
(۸۰۲)
«پیمان زناشویی امری مقدس است، ولی شکستن این پیمان، بهتر از شکسته شدن توسط آن است!»
man1414
«تا زمانی که زنده هستی، زندگی کن! اگر زندگی را در حد کمال درک کنی، وحشت مرگ از بین می‌رود. اگر انسان در زمان مناسب زندگی نکند، در زمان مناسب هم نمی‌میرد.»
man1414
«مردگان واقعی، آنها هستند. کسی به آن گورها توجه نمی‌کند، چون افراد زنده، آنها را نمی‌شناسند. تنها همان مردگان می‌دانند مردن چیست.»
man1414
داستایوسکی می‌نویسد: بعضی از مطالب را نباید جز برای دوستان بر زبان آورد؛ بعضی از مطالب را حتی برای دوستان نباید بر زبان آورد؛ و در نهایت بعضی از مطالب را حتی برای خویشتن نباید بر زبان آورد.
man1414
دودکش بخاری را پاک کن. آنچه در ذهن داری، بر زبان بران و همه را بگو.
man1414
و با نظریه هلمهولتس همخوانی دارد که می‌گوید با تخلیه بار الکتریکی اضافی مغز با استفاده از شیوه تصفیه اضطراب، نشانه‌ها به طور کامل و به صورت ناگهانی محو می‌شوند.
حنا
«ناامیدی هنگامی ایجاد می‌شود که بیشتر روزهای زندگی انسان، پر از رنج و عذاب باشد و تنها چند روز در سال، احساس سلامت کند.»
Erfan
«حقیقت، مقدس نیست. کار مقدس، تلاش برای یافتن حقیقت است! از خودشناسی مقدستر، کاری می‌شناسید؟ کارهای فلسفی من، به نوعی از ماسه ساخته شده‌اند. مدام تفکرات خود را تغییر می‌دهم. با این حال، یکی از جملات پایدار خود را بر زبان می‌آورم: کسی باش که باید بشوی! انسان چگونه می‌تواند بدون در نظر گرفتن حقیقت، بفهمد کیست و چیست؟»
zahra,barkhordar
تأثیر اعتراف بر درمان بیماران را قبول دارم. به کاتولیکها نگاه کن! کشیشها از چندین قرن پیش، آنها را با شنیدن اعتراف، تسکین می‌دهند.
man1414
اغلب اوقات در هنگام خداحافظی جملاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نفی تداوم را القا می‌کند. معمولا افراد به امید دیدار می‌گویند و شتابان برای دیدار مجدد، برنامه‌ریزی می‌کنند، ولی سریعتر از حد تصور، آن را به فراموشی می‌سپارند. من هیچ شباهتی به آنها ندارم و ترجیح می‌دهم این واقعیت را بر زبان بیاورم که به احتمال زیاد، دیگر هرگز یکدیگر را نخواهیم دید. شاید هرگز دوباره به وین نیایم و بعید هم می‌دانم شما برای درمان بیماری من، تا ایتالیا بیایید!»
man1414

حجم

۳۴۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸۱ صفحه

حجم

۳۴۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۸۱ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان