بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شهریار در وال‌استریت | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب شهریار در وال‌استریت اثر سلمان امین

بریده‌هایی از کتاب شهریار در وال‌استریت

نویسنده:سلمان امین
امتیاز:
۳.۲از ۲۵ رأی
۳٫۲
(۲۵)
سعی کنید سیستم معاملاتی‌تان را ترکیبی از الگوهای بازگشتی و ادامه‌دهنده قرار دهید.
صابر
همیشه آمادهٔ دریافت و جایگزینیِ داده‌ها باشید. تعصب روی ایده‌هایی که گاهی حتی مبدأ و منشأ آن‌ها مشخص نیست، راه شما را به‌سمت شکست هموار می‌کند. با بی‌اعتنایی به باورهای بی‌دلیل، از سر راه خود بلند شوید. شما بزرگ‌ترین مانع میان خود و سودهای بزرگ هستید.
صابر
سهام خوب و بد وجود ندارد، معاملات خوب و بد وجود دارد؛
صابر
فکر می‌کنم دو دسته معامله‌گر بیش‌تر در این دنیا وجود ندارند؛ یک دسته آن‌هایی‌اند که معتقدند مدیریت سرمایه در این تجارت همه‌چیز است و دستهٔ دوم کسانی‌اند که هنوز دراین‌باره متقاعد نشده‌اند. تمرکز خود را از معاملات بردارید و درعوض با تقسیم سرمایه میان معاملاتِ مختلف احتمال بقای خود را بالا ببرید. اگر برای بدترین احتمالات آماده نباشید، رسیدن به بهترین احتمالات خیال‌بافانه است.
صابر
چیزی که معامله‌گرِ خوب را از بد جدا می‌کند، قوانین خوب و بد یا درک رفتار بازار نیست، آمادگیِ بهنگام برای مواجهه با رفتارهای مختلفِ قیمت‌هاست.
صابر
به جایی نمی‌رسید اگر ندانید می‌خواستید به کجا بروید. خواسته‌های شما و بازار یکی نیستند. بازار کاری می‌کند که می‌تواند؛ شما هم کاری بکنید که از پسش برمی‌آیید. اگر روی قیمت‌ها کنترل ندارید، روی خودتان که دارید. زمان شروع معامله با خودتان قرار بگذارید که در چه نقطه یا نقاطی می‌خواهید از بازار خارج شوید؛ آن‌وقت، به‌جای التماس به بازار، می‌توانید زیرکانه آن را زیرنظر بگیرید. درهرحال قیمت‌ها یا به نقطهٔ مطلوب‌تان خواهند رسید یا نه، ولی با تعیین قبلیِ نقطهٔ خروج دست‌کم می‌توانید از فشار کُشندهٔ ذهنی خود خلاص شوید.
صابر
اگر سیستمی دارید که از پس چند دورهٔ مختلف برآمده و روی سهام متعدد آزمایش شده است، بازهم همیشه با یک چشمِ باز بخوابید. بازار گاهی رفتارهایی می‌کند که انگار می‌خواهد برتری خودش را به شما ثابت کند. همیشه منتظر تغییر رفتار قیمت‌ها و ازدست‌دادن کاربرد الگوها باشید.
صابر
تمام حجم معاملاتی را در یک موقعیت وارد کنید؛ می‌توانید آن‌را به سه یا چهار قسمت مساوی یا غیرمساوی تقسیم کنید و برای هریک هدف قیمتی مجزایی در نظر بگیرید. این کار درست مانند شکارچی‌ای است که چند سگ را به‌دنبال چند طعمه می‌فرستد. خصوصاً برای کسانی که از روش‌های روزانه و هفتگی و ماهانه استفاده می‌کنند، این کار ازنظر ذهنی فوق‌العاده است. توزیع خطر منطقی میان پوزیشن‌های مختلف می‌تواند یک‌تنه به ترس‌ها و طمع‌های شما، به‌عنوان دو عامل انسانیِ اثرگذار بر بازار، پاسخ بدهد.
صابر
سؤال شما نباید این باشد که هنگام معاملات سودده در کدام نقطه باید از بازار خارج شد؛ حتی این سؤال هم که اساساً باید از معاملهٔ در سود خارج شد یا تا انتها با آن همراهی کرد، ممکن است غلط باشد؛ سؤال را از «کجا» و «کِی» بردارید و روی «چقدر» بگذارید. در هر نقطه‌ای که از بازار خارج شوید، همیشه امکان ادامه‌دادن قیمت در جهت قبلی وجود دارد؛ در صورت همراهی با سود هم همیشه امکان بازگشتن قیمت و ازدست‌دادن سودهای به‌دست‌آمده هست؛ درنتیجه هر نقطه‌ای می‌تواند درست‌ترین و درعین‌حال اشتباه‌ترین جا برای بیرون‌آمدن از خریدی باشد که در سود نشسته است. روش چندارزشی فازی، به‌جای «یا این‌جا یا آن‌جا»، الگوی «هم این‌جا، هم آن‌جا» را پیشنهاد می‌کند.
صابر
روش‌های زیادی برای نحوهٔ شروع و پایان معاملات وجود دارد. هرکسی، به‌تناسب روحیات و تواناییِ مالی و روانیِ خود، نوعی از آن‌ها را به خدمت می‌گیرد. اگر از من بپرسید بهترین‌شان کدام است، حرفی برای زدن ندارم، اما بدترین‌شان حتماً روش همراهی با ضرر و استفاده از روش پلکانی در بستن معاملات زیان‌ده است. در بازار از این روش با عنوان روش مارتینگلی و آنتی‌مارتینگلی یاد می‌کنند.
صابر

حجم

۱۱۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۱۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۲۷,۵۰۰
۵۰%
تومان