بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رؤیاهای فلسفی یک روانکاو: کتابی درباره روانکاوی قهرمان درون | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب رؤیاهای فلسفی یک روانکاو: کتابی درباره روانکاوی قهرمان درون اثر ایمان  صحاف قانع

بریده‌هایی از کتاب رؤیاهای فلسفی یک روانکاو: کتابی درباره روانکاوی قهرمان درون

انتشارات:انتشارات آرنا
امتیاز:
۳.۹از ۱۳۲ رأی
۳٫۹
(۱۳۲)
بزرگترین دشمن بشر ناامیدی اوست.
نعنا
شک ندارم و این را از سایه همیشه همراهم فرا گرفته‌ام که هر روشنی، تیرگی در پی دارد و این هر دو، روایتهایی از یک داستان اند.
♤ 𝐍𝐞𝐨 ♤
نباید نهر زیبایی دوستی را به رودی خروشان و سِیلی بنیان کَن تبدیل کنی.
찬열
برای آن کس که در حال غرق شدن است موعظه نکنید، دست نزنید، هورا نکشید، سرزنش نکنید و توقع نداشته باشید کسی که کنترل از کف داده است با منطق شما و کمکِ زبانی از کنار آب، به خود آید و خود را برهاند
داوود
آنان که ما را در کودکی درمانده حکم‌های والدی خود کرده‌اند، در بزرگسالی نیازی نمی‌بینند که مستقیم و واضح ارزش‌های خود را به ما القاء کنند. نخی برای بستن ما کافی است و ما درمانده زنجیر محکم عقاید والدی و اجتماعی و محیطیِ دوران کودکیِ خود هستیم.
سایه خیال
رابطه درست آن رابطه‌ای ست که تو و دوستت یکدیگر را در پروراندن امید‌های خود یاری کنید و تو باید سرزمین حاصلخیزی برای بذر امیدهای خود در وجود دوستت بیابی و بنگری که چه لذت بخش است: روییدن و قد کشیدن و تبلور یافتن دوستت در کنار تو و تحقق یافتن او در کنار بالیدن تو. این چیزی فراتر از احساس نیاز و تصاحب و حل شدن در دیگری است.
s.ahmad Mousavi
به قول شوپنهاور «هنر مطالعه نکردن بسیار مهم‌تر از هنر مطالعه کردن است.»
min
در هر راهنمایی و کمکی ابتدا باید به این نکته اندیشید که مبادا با بر عهده گرفتن مسئولیت فردی دیگر، خود را و او را به بند کشیم. پس قبل از هر یاری رسانی باید این نهیب را به خود بزنیم که مبادا آزادیِ فرد مقابل به هر قیمتی، فدای کاستن از رنج و اضطراب او شود. کندن علف هرزی، به کاشتن تخم درختی تنومند از اضطراب و ناخرسندی نمی‌ارزد. باز هم سخنی ذهنم را پر می‌کند که: "من شاید دستاویزی در مسیر سیل باشم اما چوب زیر بغل هرگز. "
سالار
تو باید جنگجو باشی اما نه برای هر ستیزی. آن کلام درخشان را خوب به یاد بیاور که «تو جنگجوی جنگ‌های بهتری» . پس خود را سرباز پیاده هر جنگ کوچکی نباید قرار دهی.
سایه خیال
چه بسیار کمک‌های ما که صدماتی بیش از مواهب به بار می‌آورند.
min

حجم

۷۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

حجم

۷۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان