بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چهار اصل اجرای استراتژی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب چهار اصل اجرای استراتژی اثر کریس مک‌چزنی

بریده‌هایی از کتاب چهار اصل اجرای استراتژی

۳٫۳
(۴)
در مورد «چه چیزی» بیندیشید، نه «چگونه». خطای رایج این نقطه مبنی بر تغییر کانون تمرکز از خود هدف مطلقا مهم به چگونگی دستیابی به آن را مرتکب نشوید. «چگونه» همان رفتار جدید و بهتر است که به هدف مطلقا مهم منتهی خواهد شد. این مباحثه بعدا در اصل ۲ باید انجام بشود.
hamid tnt
بالا به پایین و پایین به بالا: ایده‌آل آن است که رهبر و تیم در تعریف هدف‌های مطلقا مهم حضور داشته باشند. فقط رهبر می‌تواند درباره آنچه بیش از همه اهمیت دارد وضوح ایجاد کند. رهبر درنهایت مسئول هدف مطلقا مهم است، اما نباید اعضای تیم را از طریق اعمال اختیار صرف درگیر کند. برای رسیدن به هدف و متحول کردن تیم، اعضای تیم باید نظرات فعالانه‌ای در تعریف هدف مطلقا مهم داشته باشند: «اگر مداخله‌ای نباشد، تعهدی نخواهد بود.»
hamid tnt
سیاری از تیم‌ها اهداف متعددی دارند- گاهی ده‌ها هدف، که همگی اولویت شماره یک هستند. البته، به معنای آن است که هیچ‌چیز اولویت شماره یک نیست. یکی از مشتریان ما این‌گونه می‌گفت «هنگامی که روی آن همه هدف بی‌شمار کار می‌کنید، در حقیقت روی هیچ‌کدام کار نمی‌کنید، چون میزان انرژی که به هر یک اختصاص می‌دهید چنان ناچیز است، که اصلا بی‌معنا است.» انتخاب
hamid tnt
تبدیل ۴ اصل اجرا به عادت هستند: - دستاوردهای هدف مطلقا مهم را جشن بگیرید. - بلافاصله به هدف‌های مطلقا مهم جدید بروید تا ۴ اصل اجرا را به‌عنوان سیستم‌عامل جدید خود رسمی کنید. - تاکید کنید که استاندارد جدید عملیاتی شما عملکرد برتر در سنجه‌های پیشرو را پایدار کرده است. - با رهگیری و به حرکت درآوردن بخش میانی به همه اعضای تیم کمک کنید به عملکرد بالا دست یابند
hamid tnt
این کلیدها را برای اقتباس موفق ۴ اصل اجرا به یاد داشته باشید: - ابتدا بر التزام به فرایند تمرکز کنید، سپس بر نتایج. - تعهد ایجاد کنید و یکدیگر را در جلسه‌های هفتگی هدف مطلقا مهم پاسخگو سازید. - نتایج را هر هفته بر روی تابلوی امتیازاتِ در معرض دید رهگیری کنید. - اصلاح و سازگاری‌های لازم را به عمل آورید. - از طریق آموزش و منتورینگ اضافی بر روی افراد بالقوه سرمایه‌گذاری کنید. - به همه موضوعات مرتبط با مقاومت‌کنندگان ساده و مستقیم پاسخ دهید و در صورت نیاز راه را برای آنها باز کنید.
hamid tnt
توجه کنید که پذیرش فرایند جدید ۴ اصل زمان خواهد برد. التزام به فرایند برای موفقیت در هدف مطلقا مهم ضروری است: در مورد رعایت فرایند محترمانه اما پیگیر باشید. در غیر این صورت، گردباد به‌سرعت شما را فرا خواهد گرفت
hamid tnt
تاثیر جلسات هدف مطلقا مهم را این‌گونه خلاصه کرد: «جلسات هدف مطلقا مهم انرژی به‌مراتب بیشتری از جلسه‌های سنتی مدل قدیمی تولید دارند. این جلسات بهره‌وری را در هر یک از محل‌های ما به‌طور اساسی بهبود داده‌اند و پاسخ‌دهی را به طرز باورنکردنی ساده کرده‌اند.»
hamid tnt
هر تعهدی باید دو استاندارد را برآورده سازد: نخست، تعهد باید نمایانگر نتیجه قابل تحویل مشخصی باشد. برای مثال، تعهدی برای «تمرکز بر» یا «کار بر روی» خدمه نه، یازده و سیزده بیش از حد گنگ است. چون این نوع تعهد شما را در قبال نتیجه‌ای مشخص پاسخگو نمی‌سازد، معمولا در گردباد گم می‌شود. دوم، تعهد باید بر سنجه پیشرو تاثیر بگذارد. اگر تعهد مستقیما سنجه پیشرو را هدف قرار ندهد، تیم را برای دستیابی به هدف مطلقا مهم به پیش نخواهد راند.
hamid tnt
در واقع، در مقام رهبر باید مرتبا از هر یک از اعضای تیم بپرسید «چه‌کاری می‌توانم این هفته انجام دهم تا راه را برایت باز کنم؟
hamid tnt
توجه کنید که این تعهدات هفتگی اغلب اضطراری یا حتی لزوما جدید هم نیستند. اینها اغلب چیزهایی هستند که تیم باید به‌طور طبیعی انجام می‌داد، اما واقعیت آن است که اینها همان اقداماتی هستند که گردباد اول از همه می‌بلعد. بدون ریتم ثابت پاسخ‌دهی و مسئولیت‌پذیری اصل ۴، همواره چیزهایی خواهند بود که اعضای تیم می‌دانند باید انجام دهند، اما هرگز واقعا با ثابت‌قدمی حقیقی آنها را انجام نمی‌دهند.
hamid tnt

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۳۸ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۳۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان