بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب راه نفوذ بر دلها | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب راه نفوذ بر دلها اثر برایان تریسی

بریده‌هایی از کتاب راه نفوذ بر دلها

۴٫۰
(۴۶)
۳. تأیید و تصدیق. می‌گویند: «بچه‌ها به خاطرش گریه می‌کنند، و مردان در طلب آن می‌میرند.» در تمام مدت زندگی، همه انسانها در ذهن نیمه‌هشیار خود به شدت نیازمند آنند که اعمال و رفتار و دستاوردهایشان مورد تأیید و تصدیق واقع شود. هیچ اندازه‌ای از تأیید و تصدیق برای همیشه باقی نمی‌ماند و احساس رضایت نمی‌دهد. این نیازی ادامه‌دار است، مانند نیاز به غذا و استراحت. کسانی که پیوسته مترصد فرصتی هستند که تأیید و تصدیق خود را ابراز کنند، به هر جایی که بروند با استقبال روبه‌رو می‌گردند. شاید بهترین تعریف تأیید و تصدیق، «تحسین کردن» باشد. این موضوع به قدری مهم است که در جای دیگری به آن برمی‌گردیم. اما در اینجا کافی است به خاطر داشته باشید، هر گاه از دیگران به خاطر کارشان تعریف می‌کنید، عزت‌نفسشان افزایش می‌یابد، نسبت به خود احساس خوبی پیدا می‌کنند. شما در نظرشان جالب‌تر به نظر می‌رسید، موجودی به شدت دوست‌داشتنی و جاذب و گیرا چهره می‌کنید.
بهار
تصمیم بگیرید با هر کسی که ملاقات می‌کنید، رفتاری خوشایند را به نمایش بگذارید. سعی کنید فهیم باشید و موقعیتها را درک کنید.
شمع
«اگر به دیگران علاقه نشان دهید، می‌توانید در مدت یک روز دوستانی پیدا کنید که شمارشان در مقایسه با تعداد دوستانی که در مدت یک سال با علاقه‌مند کردن آنها به خودتان پیدا می‌کنید، بیشتر باشد.»
بهار
۴. تحسین کردن. همان‌طور که آبراهام لینکلن می‌گوید: «همه موفق شدن را دوست دارند.» وقتی دیگران را با تمام وجود تعریف و تحسین می‌کنید، خودبه‌خود احساس بهتری درباره خودشان پیدا می‌کنند. احساس می‌کنند که کارشان را دیده‌اند و تحسین می‌کنند. احساس مهم بودن می‌کنند. خودشان را بیشتر دوست می‌دارند، شما را هم بیشتر دوست می‌دارند. تعریف کردن از کسی به خاطر مقاله‌ای که نوشته است، تعریف کردن از دیگران به خاطر لباسی که پوشیده‌اند، تعریف کردن از دیگران به سبب حرفی که زده‌اند یا ویژگی خاصی که بروز داده‌اند، و مثلاً تعریف کردن از اشخاص به خاطر سر وقت بودن یا داشتن استمرار و مداومت، همه و همه نمونه‌هایی هستند که می‌توان به آنها اشاره کرد. از دیگران به خاطر جایزه‌ای که برده‌اند تعریف کنید. از کارهای کوچک و بزرگ آنها تعریف کنید. همیشه مترصد کاری باشید که از آن تعریف کنید، و هر گاه که شما متوجه چیزی شوید، طرف مقابل شما را بیشتر دوست خواهد داشت و در شما جذبه و گیرایی بیشتری مشاهده خواهد کرد.
بهار
بنابراین رمز و راز گیرایی در جمله‌ای خلاصه است: به دیگران احساس مهم بودن بدهید.
بهار
انسان موجودی به شدت احساسی و عاطفی است. انسان به‌طور احساسی تصمیم می‌گیرد و بعد آنها را به‌طور منطقی توجیه می‌کند.
RaVi
وقتی درباره شخص دیگری حرف می‌زنید، خودتان را فراموش کنید. نگران اینکه محبوب واقع شوید نباشید. به جای آن، سعی کنید دیگران احساس کنند که محبوب واقع شده‌اند.
شمع
دانش به اندازه قدرت لذت بخش است. ــ فرانسیس بیکن
شمع
مردها به سه دسته تقسیم می‌شوند ــ عاشقان خرد و درایت، عاشقان افتخار و عاشقان سود. ــ افلاطون
شمع
مهم‌ترین و بدیهی‌ترین نیازهای احساسی اغلب زنان، محبت، توجه و احترام است.
شمع

حجم

۹۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

حجم

۹۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۶,۰۰۰
۲۰%
تومان