بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اخبار را دنبال نکنید | صفحه ۵۱ | طاقچه
کتاب اخبار را دنبال نکنید اثر رولف دوبلی

بریده‌هایی از کتاب اخبار را دنبال نکنید

۳٫۹
(۱۲۴)
اینترنت پر از اطلاعات ارزش‌مند است. اما مواظب باشید؛ با چیزهایی که سرگرم‌کننده اما بی‌ربط و بی‌اهمیت‌اند از مسیر اصلی خود منحرف نشوید. اکنون چاقوی جراحی‌تان را در دست دارید؛ از آن استفاده کنید تا امور مهم را از امور بی‌ربط جدا کنید. وقتی زندگی خود را به‌طور مداوم پیرامون دایرۀ شایستگی خود سازمان‌دهی کنید متوجه خواهید شد که ۹۹ درصد آن‌چه در رسانه‌ها می‌خوانید، می‌بینید و یا می‌شنوید برای شما بی‌ربط است. آن‌ها را ببرید و به دور بیندازید.
احسان
احتمالاً در طی دوازده ماه گذشته، حدود ۲۰،۰۰۰ خبر را فرو بلعیده‌اید، با یک برآورد محافظه‌کارانه تقریباً شصت خبر در هر روز. با خودتان روراست باشید، آیا می‌توانید حتی یک خبر را در ذهن تصور کنید که به شما در تصمیم‌گیری بهتر در مورد زندگی، خانواده، شغل، رفاه یا کسب‌وکارتان کمک کرده است؟
احسان
به محض این‌که یک خبر در جهان منتشر می‌شود، به دانش عمومی تبدیل می‌شود و بابت دانستن این موضوع از مزیت ویژه‌ای بهره‌مند نخواهید شد، اما شما مزیتی بسیار عظیم نسبت به همتایان و رقبایتان خواهید داشت اگر اولاً آگاهی عمیق‌تری نسبت به دانشی که در پس‌زمینه قرار دارد داشته باشید و دوماً اگر آن زمینه به‌طور گسترده منتشر نشده باشد و شما فقط با خواندن و تفکر فشرده به این شکل از آگاهی خواهید رسید.
احسان
دنیا مکان پیچیده‌ای است. سعی کنید هفته‌ای یک کتاب بخوانید. اگر بعد از بیست صفحه دیدگاه شما نسبت به جهان را دگرگون نکرد یا گسترش نداد و یا دست‌کم موفق به جلب توجه‌تان نشد، آن را کنار بگذارید. اگر از طرف دیگر کتابی را پیدا می‌کنید که در هر صفحه آن چیز جدیدی به شما می‌گوید، پس آن را از صفحه اول تا آخر بخوانید. سپس دوباره آن را بخوانید، بلافاصله.
احسان
این "موانع منفی" هستند که اخبار را این چنین موذی می‌سازد. من این موضوع را تا مدت‌ها بعد درنیافتم، زمانی که هزاران ساعت از وقتم را صرف خواندن اخبار کرده بودم. من از خودم دو سؤال پرسیدم؛ «آیا اکنون دنیا را بهتر درک می‌کنی؟» و «آیا اکنون تصمیمات بهتری می‌گیری؟» جواب در هر دو مورد خیر بود.
سارا
صنعت اخبار مانند آپاندیس جامعه است؛ دائماً ملتهب و کاملاً بی‌معنی. بهتر است آن را حذف کنید.
جو گُلدبِرگ
۹۹.۹ درصد از کل وقایع جهان خارج از کنترل شما است. شما هیچ تأثیری در وقایع جهان، مکان یا چگونگی‌شان ندارید.
جو گُلدبِرگ
تروریسم فقط به لطف رسانه‌های خبری کار می‌کند. سلاح واقعی تروریست‌ها بمب نیست بلکه ترس ناشی از بمب است. تهدید واقعی نسبتاً اندک است اما تهدیدِ درک‌شده بسیار زیاد است. ایجاد این تهدید به لطف وجود رسانه‌های خبری برای تروریست‌ها امکان‌پذیر است.
جو گُلدبِرگ
تفاله‌هایی که به‌عنوان خبر هر روز قاشق به قاشق به خورد ما داده می‌شوند نه‌تنها کاملاً بی‌ارزش هستند بلکه به‌طورجدی به ما آسیب می‌رسانند.
sepehr
از شما می‌خواهم که خواندن اخبار را متوقف کنید می‌توانم با وجدانی آسوده این کار را انجام دهم. این کار زندگی شما را بهتر می‌کند و به من اعتماد کنید؛ چیز مهمی را از دست نمی‌دهید.
sepehr

حجم

۱۲۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۱۲۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان