بریده‌های کتاب اخبار را دنبال نکنید
۳٫۹
(۱۲۴)
تفاله‌هایی که به‌عنوان خبر هر روز قاشق به قاشق به خورد ما داده می‌شوند نه‌تنها کاملاً بی‌ارزش هستند بلکه به‌طورجدی به ما آسیب می‌رسانند.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
این یک اشتباه جدی است که فکر کنیم باید دربارۀ همه‌چیز اظهار نظر کنیم. نود درصد نظرات ما اضافی است. بااین‌حال، اخبار دائماً از ما می‌خواهند تا عقاید خود را بیان کنیم. این تمرکز و آرامش درونی ما را از بین می‌برد.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
اگر اخبار واقعاً به شما کمک کنند تا پیشرفت کنید، روزنامه‌نگاران بالاترین درآمد جهان را به دست می‌آوردند. اما اصلاً این‌طور نیست.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
اخبار یک آلودگی ذهنی است. مغز خود را تمیز نگه دارید. چراکه مهم‌ترین عضو بدن شماست.
yazdaan
اخبار برای ذهن ما مانند قند برای بدن است؛ اشتهاآور، به‌راحتی قابل هضم و بسیار مضر.
جو گُلدبِرگ
دارد. دنیا مکان پیچیده‌ای است. سعی کنید هفته‌ای یک کتاب بخوانید. اگر بعد از بیست صفحه دیدگاه شما نسبت به جهان را دگرگون نکرد یا گسترش نداد و یا دست‌کم موفق به جلب توجه‌تان نشد، آن را کنار بگذارید.
Reza
اگر از اخبار دوری می‌کنید و در عوض مقاله‌ها و کتاب‌های طولانی را در مورد یک موضوع خاص می‌خوانید و یا با متخصصین در مورد آن‌ها بحث می‌کنید، تصویری واقع‌بینانه‌تر از اوضاع به دست خواهید آورد. و شما به این توهم نخواهید رسید که آینده را آسان می‌توان درک کرد.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
کتاب‌های درسی یا منابع علمی همیشه ارزشش را دارد. هیچ تغذیه‌ای بهتر از این برای ذهن وجود ندارد. یک کتاب درسی به اندازۀ یک دورۀ لیسانس فشرده و سرشار از اطلاعات مفید است.
yazdaan
اخبار برای ذهن ما مانند قند برای بدن است؛ اشتهاآور، به‌راحتی قابل هضم و بسیار مضر. رسانه‌ها ما را با عناوینی تغذیه می‌کنند که طعمی دلپذیر دارند اما هیچ کاری برای برآورده ساختن گرسنگی و عطش ما برای دانستن (دانش) انجام نمی‌دهند. برخلاف کتاب‌ها و مقالات خوب و طولانی مبتنی بر تحقیقات طولانی، اخبار نمی‌توانند ما را راضی کنند. ما می‌توانیم هر قدر که دلمان خواست مطالب خبری را بالا و پایین کنیم، اما در حقیقت کاری به‌جز بلعیدن توده‌های شکر و شیرینی نمی‌کنیم. و درست مانند شکر، الکل، فست فود و سیگار عوارض جانبی آن بعداً آشکار می‌شوند.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
«وقتی به اینترنت می‌رویم، وارد محیطی می‌شویم که باعث خواندن تند و سریع، تفکر عجولانه و پریشان و یادگیری سطحی می‌شود. اینترنت حتی با وجود دسترسی آسانش به تعداد زیادی از اطلاعات ما را به اندیش‌مندانی کم‌عمق تبدیل می‌کند و به معنای واقعی کلمه ساختار مغز ما را تغییر می‌دهد.»
احسان رضاپور

حجم

۱۲۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۱۲۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۵۲صفحه بعد