بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شیوه‌ی چوپان | صفحه ۲۶ | طاقچه
۴٫۲
(۱۴۷)
در مرحله اول باید نقاط قوت افراد درون تیمت یا افرادی که قرار است به تیمت ملحق شوند را شناسایی کنی.
saeed mohammadpour
باید واقعاً به کارمندانت اهمیت بدهی. تو می‌توانی تمام مکانیسم‌های درست را انجام بدهی، اما اگر واقعاً افرادی که زیر دستت هستند، برایت مهم نباشند، هرگز رهبری نمی‌شوی که زیردستانت همه چیز را رها کنند و به دنبالت راه بیافتند. اگر افرادت برای تو صرفاً یک مشت گوسفند بوگندو باشند، آن‌ها هرگز حداکثر تلاش‌شان را برایت نمی‌کنند و مدت زمان طولانی در گله‌ات باقی نمی‌مانند. یک ضرب‌المثل قدیمی به درستی می‌گوید: تا زمانی که مردم می‌دانند چقدر به آن‌ها اهمیت می‌دهید، برایشان مهم نیست که چقدر اطلاعات دارید
saeed mohammadpour
باید بلند شوی و بین افرادت بروی. زمانی که این کار را می‌کنی، چشمان و گوش‌هایت را باز نگه‌دار و سؤال‌های زیادی بپرس. از همه مهم‌تر، مسائل را دنبال کن. برای مثال اگر یکی از کارمندانت مرخصی خواست تا فرزندش را به مطب دکتر ببرد، دفعه بعد که او را دیدی حال بچه‌اش را بپرس. تا آنجا که می‌توانی، از اتفاقات زندگی کارمندانت مطلع باش.
saeed mohammadpour
باید به هر کدام از افراد زیردستت، به تنهایی توجه کنی. باید مهارت‌ها و علایق‌شان را کشف کنی. باید اهداف و آرزوهایشان را بشناسی؛ باید بدانی وقتی صبح از در وارد می‌شوند، چه چیزی به آن‌ها انگیزه می‌دهد، آرزوها و نارضایتی‌های شغلی‌شان چیست. به زبان دیگر، تِد، باید بدانی که در حال حاضر چه چیزی روی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.
saeed mohammadpour
مردم از این‌که با آن‌ها مثل عدد و رقم برخورد شود، خسته‌اند. هر فرد که به تو پاسخگو است، انتظار دارد با او نه تنها مثل یک کارمند بلکه مثل یک انسان برخورد کنی.
saeed mohammadpour
یادت باشد، این افرادت هستند که کار را انجام می‌دهند. افرادت مزیت رقابتی تو هستند. مدیران ادعا می‌کنند که با این گفته موافق هستند، اما بیشتر آن‌ها فقط شعار می‌دهند.
saeed mohammadpour
مدیر نمی‌تواند چیزی را که نمی‌شناسد، مدیریت کند. بنابراین علاوه بر این که باید وضعیت کار را بدانی، باید وضعیت افرادت را هم بشناسی. خیلی از مدیران به شدت بر انجام پروژه‌ها تمرکز می‌کنند و به افرادشان توجه کافی ندارند.
saeed mohammadpour
«اولین اصلِ شیوه چوپان این است که همیشه باید وضعیت گله‌ات را بدانی!»
saeed mohammadpour
«ارزشمندترین مزیت رقابتی جنرال تکنولوژی، کارکنانش هستند.»
saeed mohammadpour
اگر می‌خواهی هدف زندگی‌ات را پیدا کنی، اگر حداقل می‌خواهی مطمئن شوی در زمینه‌ای کاری می‌کنی که بیشترین پتانسیل را برای موفقیت در آن داری، نگاهی به «شکل» خودت بیانداز و مطمئن شو که برای این کار مناسب هستی.»
سعیده

حجم

۸۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۸۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
۹,۹۵۰
۵۰%
تومان