بریده‌های کتاب شیوه‌ی چوپان
۴٫۲
(۱۴۷)
«پدرم به ما یاد داده که مصالحه نکنیم. او همیشه می‌گوید: انسان می‌تواند درستکاری‌اش را به یک سکه بفروشد، اما با تمام پول‌های دنیا نمی‌تواند دوباره آن را پس بگیرد.»
zhale
«باید به هر کدام از افراد زیردستت، به تنهایی توجه کنی. باید مهارت‌ها و علایق‌شان را کشف کنی. باید اهداف و آرزوهایشان را بشناسی؛ باید بدانی وقتی صبح از در وارد می‌شوند، چه چیزی به آن‌ها انگیزه می‌دهد، آرزوها و نارضایتی‌های شغلی‌شان چیست.
مهدی
اگر فوت آخر را انجام ندهی، این امر غیر ممکن می‌شود.» پرسیدم: «و فوت آخر چیست؟» «باید واقعاً به کارمندانت اهمیت بدهی. تو می‌توانی تمام مکانیسم‌های درست را انجام بدهی، اما اگر واقعاً افرادی که زیر دستت هستند، برایت مهم نباشند، هرگز رهبری نمی‌شوی که زیردستانت همه چیز را رها کنند و به دنبالت راه بیافتند.
مهدی
کیفیت برداشتت به کیفیت سرمایه‌گذاری‌ات بستگی دارد. اگر می‌خواهی افرادت به تو وفادار باشند و اعتماد کنند، ابتدا تو باید در آن‌ها اعتماد و وفاداری را سرمایه‌گذاری کنی. به خاطر همین به آن برداشت می‌گویند.
اکبر قره باغی
زمانی که مردم می‌دانند چقدر به آن‌ها اهمیت می‌دهید، برایشان مهم نیست که چقدر اطلاعات دارید.
Fatemeh Eshghabadi
«پدرم به ما یاد داده که مصالحه نکنیم. او همیشه می‌گوید: انسان می‌تواند درستکاری‌اش را به یک سکه بفروشد، اما با تمام پول‌های دنیا نمی‌تواند دوباره آن را پس بگیرد.»
Fatemeh Eshghabadi
نیومن به پهنای صورتش خندید و گفت: «تو حتی از من هم بهتر صدایشان کردی. در واقع، فکر کنم بهترین گوسفندصداکٌنی باشی که من تا حالا دیده‌ام!» گفتم: «بس کنید! جدی می‌گویم. چرا وقتی من صدایشان کردم مثل وقتی که شما صدایشان کردید، به سمتم نیامدند؟» او جواب داد: «خیلی خُب، تِد، هر قدر هم که گوسفندها کودن باشند، اما دقت زیادی دارند که جواب چه کسی را می‌دهند. این یک حقیقت است که گوسفندها دنبال غریبه‌ها نمی‌روند.» پرسیدم: «چرا؟» «چون آن‌ها نمی‌دانند که آیا به آن غریبه می‌توانند اعتماد کنند یا نه. تِد، تو می‌توانی بزرگترین چوپان دنیا باشی، اما اگر آن‌ها تو را به عنوان چوپان خودشان نشناسند، تو برایشان فقط یک غریبه هستی.» «در اینجا اصل مهمی وجود دارد. امتحان نهایی رهبری، تعیین جهت برای گله‌ات نیست. امتحان نهایی این است که: آیا می‌توانی گله‌ات را به جایی که می‌خواهی ببری؟ تِد، اگر افرادت در GT تو را به عنوان چوپان خودشان نبینند، برایشان سخت است که به تو اعتماد کنند و دنبالت بیایند. دلیل این که برخلاف تو، وقتی من گوسفندها را صدا زدم، آن‌ها به پیشم آمدند، این است که آن‌ها به من به عنوان چوپانشان اعتماد دارند.»
melody2ne1
یک ضرب‌المثل قدیمی به درستی می‌گوید: تا زمانی که مردم می‌دانند چقدر به آن‌ها اهمیت می‌دهید، برایشان مهم نیست که چقدر اطلاعات دارید.»
هدی✌
شیوه چوپان: - چراگاهت را ایمن بساز. - افرادت را مطلع نگه دار. - با تمام مشاغل با اهمیت برخورد کن. - ستیزه‌جویان ذاتی را از گله‌ات خارج کن. - به طور مرتب گوسفندان را به چراگاهی تازه ببر. - جلوی چشم بمان تا گوسفندانت اطمینان خاطر داشته باشند. - به مشکلات فرصت رشد کردن نده.
vida
شیوه چوپان: - به گوسفندانت کمک کن تا با تو آشنا شوند. - با نشان دادن راستی، درستی و شفقت، کاری کن تا پیروانت به تو اعتماد کنند. - استانداردهای اجرایی بالایی را وضع کن. - بدون خستگی، ارزش‌ها و مأموریتی که دارید را منتقل کن. - هدف را برای افرادت تعیین کن و به آن‌ها بگو که کجا بهترین عملکرد را دارند. - به خاطر داشته باش که رهبری عالی فقط یک تخصص نیست، بلکه داشتن روابط نزدیک است.
vida

حجم

۸۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۸۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۲۷صفحه بعد