بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ۷۵ راز والدین موفق | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب ۷۵ راز والدین موفق اثر جو مارتین

بریده‌هایی از کتاب ۷۵ راز والدین موفق

نویسنده:جو مارتین
مترجم:صدف رسا
انتشارات:مهرگان خرد
امتیاز:
۴.۱از ۲۳ رأی
۴٫۱
(۲۳)
کتاب خواندن را جزئی از برنامه روزانه کودکان کنید. از کودکان بخواهید روزنامه و مجله بخوانند تا جزئی از عادات روزمره آنان شود. این باعث افزایش اطلاعات عمومی آن‌ها نیز شده و فشار دائمی ناشی از درس خواندن را در آن‌ها از بین می‌برد. می‌توانید از آن‌ها بخواهید کتاب بخوانند تا دایره لغات کودکان وسعت یافته و راحت‌تر بتوانند اطلاعات جدید را کسب کنند. همچنین می‌توانید از روزنامه‌های مختلف به آن‌ها جدول حروف متقاطع یا سودکو بدهید که حل کنند. این امر هم باعث تقویت علم حساب در آن‌ها می‌شود و هم قوای عقلانی آن‌ها خارج از کتب درسی‌شان رشد خواهد کرد
sadeghi
کودک را مسئولیت‌پذیر بار بیاورید. مسئولیت انجام تکالیف را از دوش خود برداشته و آن را به فرزند خود محول کنید. در ابتدا ممکن است کاری بسیار دشوار باشد، ولی به‌تدریج همه‌چیز بهتر خواهد شد. خیلی مهم است که کودکان ارزش انجام تکالیف را بدانند و طبق یک برنامه مشخص عمل کنند. آن‌ها باید به عواقب سر وقت انجام ندادن تکالیف آگاه باشند
sadeghi
امکان انتخاب بدهید. بگذارید کودک انتخاب کند. گاهی اوقات، کودک عمداً به حرف شما گوش نمی‌دهد چون فکر می‌کند نتیجه این گوش کردن برایش مطلوب نخواهد بود. وقتی به فرزندتان امکان انتخاب می‌دهید درواقع انعطاف‌پذیری آن‌ها را برای عمل کردن به خواسته‌هایتان بیشتر می‌کنید.
sadeghi
یادداشت‌های کوچک بنویسید. همه افراد چه پیر و چه جوان عاشق یادداشت هستند. پیام‌های نوشتاری در خود جادویی دارند که کلام ندارد. شاید دلیلش این باشد که شما به‌جای اینکه به صدای شخص گوینده گوش کنید یادداشت را با صدای خودتان می‌خوانید
sadeghi
به کودک بفهمانید که نباید اسباب‌بازی یا لوازم‌التحریر خود را گم کند، بشکند یا خراب کند، اگر این کار را کرد، نتیجه و عواقب آن را به او نشان دهید. هیچ‌گاه نیازهای غیرضروری او را برآورده نکنید، زیرا این باعث می‌شود کودک پرتوقع و غیرمسئول با بیاید.
احمد زرگانی
به کودک بیاموزید که به اشخاص و اشیا احترام بگذارند. کودکان نو پا می‌توانند فقط تعداد محدودی کلمه و جمله ساده را ادا کنند. آن‌ها دوست دارند به‌تنهایی بازی کنند، نگران لباس، اسباب‌بازی و اموال خود نیستند و هنوز با مقوله احترام گذاشتن به بزرگ‌ترها نیز آشنا نشده‌اند، اما حین رشد و در سال‌های مدرسه باید یاد بگیرند که چگونه با بزرگ‌تر از خود صحبت کنند، به آن‌ها احترام بگذارند و چگونه از وسایل خود مراقبت کنند. آن‌ها باید بفهمند که پول و تلاش بسیاری صرف خرید این وسایل برای آن‌ها گردیده است.
احمد زرگانی
آن‌ها را همزمان در کلاس‌های مختلف ثبت‌نام نکنید. وقتی کودک می‌خواهد به کلاس دیگری غیر ازآنچه شما می‌خواهید برود و به شما التماس می‌کند، اجازه دهید برود. حتی نصف روز را در مدرسه گذراندن کافی است تا یک کودک خردسال از فرط خستگی از پا دربیاید. اگر آن‌ها را در کلاس‌های فوق‌برنامه مثل رقص، شنا و... ثبت‌نام کنید به آن‌ها بیش‌ازحد فشار می‌آید و دیگر توانی برای آن‌ها باقی نمی‌ماند.
sadeghi
تقویت این مهارت‌ها در کودکان امری بسیار حیاتی است، زیرا به شناخت هویت آن‌ها کمک شایانی می‌کند. همچنین باعث می‌شود بتوانند در روابط خود نقشی مؤثر داشته و به پایداری آن کمک کنند. بسیاری از مطالعات ثابت کرده‌اند کودکانی که در زمینه مهارت‌های اجتماعی و احساسی آموزش‌دیده‌اند از تمرکز بالاتری برخوردارند، در محیط‌های آموزشی بهتر عمل می‌کنند و کمتر در معرض سوءاستفاده از مواد مخدر و خشونت قرار می‌گیرند. برعکس، کودکانی که مهارت‌های اجتماعی و احساسی را بلد نیستند نمی‌توانند در تحصیلات خود موفق باشند؛ بنابراین، آموزش این مهارت‌ها بسیار حائز اهمیت است. در ذیل روش‌هایی را شرح داده‌ام که کمک می‌کند به کودکان بیاموزید چگونه از این مهارت‌ها استفاده کنند.
احمد زرگانی
. گاهی اوقات تنها کاری که باید بکنید این است که خود را جای فرزندتان بگذارید و برای اینکه آن‌ها به حرفتان گوش کنند مثل یک کودک فکر کنید. ممکن است در ابتدا کاری سخت به نظر بیاید، ولی برای پیمودن یک راه طولانی، مهم‌ترین گام، گام اول است.
آق دکتر، صالح جونِ اصغری
امکان انتخاب بدهید. بگذارید کودک انتخاب کند. گاهی اوقات، کودک عمداً به حرف شما گوش نمی‌دهد چون فکر می‌کند نتیجه این گوش کردن برایش مطلوب نخواهد بود. وقتی به فرزندتان امکان انتخاب می‌دهید درواقع انعطاف‌پذیری آن‌ها را برای عمل کردن به خواسته‌هایتان بیشتر می‌کنید.
آق دکتر، صالح جونِ اصغری

حجم

۹۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۹۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان