بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شیرجه‌زدن در چشمه‌ی زندگی | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب شیرجه‌زدن در چشمه‌ی زندگی اثر تینا سیلیگ

بریده‌هایی از کتاب شیرجه‌زدن در چشمه‌ی زندگی

۳٫۷
(۱۲)
سِر کِن رابینسون، متخصص خلاقیت‌پژوهی، با تکرار این حرف‌ها اشاره می‌کند: «ایده‌های خلاقانه نباید حتماً برای تمام دنیا اصیل باشند، اما باید برای خودتان اصیل باشند و باید ارزشمند باشند.»
shiva
مارک رانکو و گرت جاگر، پژوهشگران مرکز خلاقیت تورانسِ دانشگاه جورجیا، در مقاله‌ای با عنوان «تعریف استاندارد خلاقیت» در مجلهٔ کریتیویتی ریسرچ تعاریف دانشگاهی خلاقیت را بررسی کرده‌اند. خلاصهٔ نوشته‌های‌شان این است: «خلاقیت، هم به اصالت نیاز دارد و هم به اثربخشی... اصالت برای خلاقیت امری ضروری اما ناکافی است... چیزهای اصیل باید برای خلاقانه‌بودن، اثرگذار هم باشند.»
shiva
تخیل تصورکردن چیزهایی است که وجود ندارند. لازمهٔ این کار کنجکاوی و تعامل و توانایی درک‌کردن ایده‌های درون ذهن‌تان است. تجربه‌های شما، خواه واقعی یا خیالی، بر این مهارت ذاتی تأثیر می‌گذارند. به همین دلیل هرقدر منابع کسب تجربهٔ شما (سفر، کتاب، دستورپخت، موسیقی، فیلم) متنوع‌تر باشند، تخیل‌تان قوی‌تر می‌شود. می‌توانید ایده‌های خیالی‌تان را در ذهن‌تان نگه دارید یا این‌که آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.
shiva
چرخهٔ نوآوری - تخیل، تصورکردن چیزهایی است که وجود ندارند. - خلاقیت، به‌کارگیری تخیل برای حل‌کردن مشکلات است. - نوآوری، اِعمال خلاقیت برای ایجاد راه‌حل‌هایی منحصربه‌فرد است. - کارآفرینی به‌کارگرفتن نوآوری و به‌ثمررساندن ایده‌های منحصربه‌فرد و الهام‌بخشیدن به تخیلات دیگران است.
shiva

حجم

۵۰۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۵۰۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۳
۴
صفحه بعد