بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب من‌های ایرانی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب من‌های ایرانی اثر محمدرضا تاجیک

بریده‌هایی از کتاب من‌های ایرانی

امتیاز:
۲.۶از ۷ رأی
۲٫۶
(۷)
بفرمایید. نه، شما بفرمایید. خواهش می‌کنم، تعارف نکنید، بفرمایید. جون شما نمی‌شه، شما بفرمایید. ... زنیکهٔ احمقِ بی‌فرهنگ... خلاف میاد و تعارف هم سرش نمی‌شه.
پویا پانا
«عجب نقاشیه نکبت»، «چه دست‌فرمونی داره توله‌سگ»، «چه صدایی داره کثافت»، «چه گیتاری میزنه ناکس»، «استاد کامپیوتره لامصب»، «عجب گلی زد بی‌وجدان»، «بی‌شرف خیلی کارش درسته» و... .. یک ایرانی در حال تعریف و تمجید از هم‌ولایتی.
پویا پانا
گویا بدبینیِ عمیقْ، عنصر اصلی بقای هر جامعهٔ خوب است.
پویا پانا
دکتر گفت: جناب، آن مرض که روح و روان و جسم شما را می‌آزارد اصطلاحاً «خودآزاری سیاسی ایرانی» می‌نامند. پرسید: این دیگر کدام مرض و مریضی است؟ گفت: مریض خودآزار سیاسی دائم با مهمیز کژرفتاری‌ها و کژفهمی‌ها و کژنظری و کژتصمیم‌ها و کژتدبیری خود در حال آزردن شخصیت و هویت و منزلت سیاسی خود است.
Parvane
شعارشان این است: از مارماهی بیاموز. و مرام‌شان این است: چنان با این و آن سر کن که بعد از مردنت، سیاسِ رادیکالت به زمزم شویَد و محافظه‌کار بسوزاند.
Parvane
موجوداتی بس غریب هستند که از استعداد شگرفی در هماهنگ شدن با هر نوا و تطبیق دادن خود با هر گروه و جریانی برخوردارند.
Parvane
به‌جای حرکت و پیشروی و ساختن و آفریدن، به احکام و قواعد ازپیش‌ساخته که در پیرامون‌شان احاطه شده بود، تن می‌سپارند و به آن‌ها بسنده می‌کنند.
Parvane
این آدمیان که هرگز حاضر نیستند از قفسک کودکی خویش بیرون آیند و به‌تنهایی راه دشوار و پرخطر به سوی بلوغ رفتن را بپیمایند، خود را با کمال میل و خرسندی به قیم‌هایی می‌سپارند که نظارت عالیه بر آن‌ها داشته باشند.
Parvane
جرئت به‌کارگیری اراده و فهم خویش را ندارند و از فرط عافیت‌جویی و آسوده‌طلبی و ترسویی، افسار خویش را به دست دیگران سپرده‌اند.
Parvane
تن‌آسایی و ترسویی سبب می‌شد بخش بزرگی از هیچ‌کس‌ها، با آن‌که طبیعت آنان را دیرگاهی به بلوغ رسانیده بود و از هدایت غیر رهایی بخشیده بود، با رغبت همهٔ عمر نابالغ بمانند، و دیگران بتوانند ساده و آسان خود را به مقام قیم ایشان برکشند. از این نابالغی خودخواسته و خودکرده احساس آسودگی و لذت می‌کنند.
Parvane

حجم

۱۹۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۵ صفحه

حجم

۱۹۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۵ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان