بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چهار میثاق | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب چهار میثاق اثر دون میگوئل روئیز

بریده‌هایی از کتاب چهار میثاق

۴٫۳
(۴۰)
مردم را در ذهن خودتان خلق نکنید. از این نترسید که آنها را به صورت کامل بشناسید و همینطور که هستند قبول‌شان کنید. تلاش نکنید کسی را عوض کنید، بخصوص کسانی را که دوست‌شان دارید. اگر بخواهید کسانی را که دوست‌شان دارید عوض کنید، پس آنها را با تمام وجود دوست ندارید؛ بلکه کسی را دوست دارید که در ذهن‌تان ساخته‌اید و اکنون می‌خواهید طرف مقابل‌تان را به آن شکل و قالب دربیاورید. کسی را پیدا کنید که لازم نباشد تغییرش دهید. مهمتر اینکه با کسانی باشید که شما را همینطور که هستید پذیرفته‌اند.
غزل
تغییر برداشت ما از حقیقت در دست خود ماست تا بتوانیم از رؤیای‌مان، بهشت بسازیم، نه جهنم.
AS4438
مردم را در ذهن خودتان خلق نکنید.
فرهاد
همیشه سخت‌ترین مرحله، قدم اول و شروع کار است.
کاربر ۱۸۰۵۵۱۱
چیزی را به خود نگیرید. همه قضاوت‌های دیگران در مورد شما و اقدامات‌تان، حدس و گمان‌های آنها بر اساس واقعیت خودشان، بر اساس خواب فردی خودشان است. اینها هیچ ربطی به شما ندارند. باید این را درک کنید تا در برابر نظرات دیگران، مصون باشید.
masum75
غیبت و شایعه باعث می‌شوند ذهن از تفکر عینی‌گرایانه و واقعی دور بماند. و اگر شما نیز به گسترش این غیبت و شایعه دامن بزنید، اوضاع بدتر هم خواهد شد.
masum75
اگر فردی در همه زندگی‌اش خود را فردی احمق بپندارد، چون یک بار چنین میثاقی (احمق بودن) را برای خودش ایجاد کرده، پس هرگز به خودش باور واقعی نخواهد داشت. او متقاعد شده که احمق است.
masum75
حقیقت همه جا وجود دارد، اما میثاق‌ها و باورهایی که در ذهن ما هستند اجازه نمی‌دهند آن را ببینیم.
masum75
زبان، مذهب، اصول اخلاقی، حتی اسم خودمان. هیچ کدام از اینها را خود ما انتخاب نکردیم، بلکه با همه چیز موافقت کرده‌ایم. پس همین موافقت و پذیرش، تبدیل به باور شده است، و باور نیز به نوبه خود ایمان را رقم زده، و ایمان یعنی باور بی قیدوشرطِ چیزی. بنابراین، ما باورهای دیگران را پذیرفته‌ایم.
masum75
رؤیای سیاره زمین، از رؤیایِ جمعی انسان‌ها طی قرون متوالی ایجاد شده.
masum75

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶ صفحه

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶ صفحه