بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بزرگ‌کردن نوجوان | طاقچه
کتاب بزرگ‌کردن نوجوان اثر کیت کلی

بریده‌هایی از کتاب بزرگ‌کردن نوجوان

۳٫۸
(۹)
منطقی نبودن، برای نوجوان منطقی است
زیبا
مطالعات نشان می‌دهد روش‌های مؤثر برای کنترل استفادهٔ جوان از مواد عبارت‌اند از: - نوجوان را محدود و مکان‌های رفت و آمد او را کنترل کنید. - از نوجوان بخواهید هر وقت منزل را ترک می‌کند، مقصد خود را بگوید (اگر برنامه‌اش تغییر کرد با شما تماس بگیرد). اگر جایی را که نوجوان می‌رود دوست ندارید یا بسیار سردرگم به نظر می‌رسد، در مورد آن جزییات بیشتری بپرسید. اگر دریافتید نوجوان به مکانی نمی‌رود که گفته بود و هیچ توضیح باورکردنی برای علت آن ندارد مدتی او را محدود کنید (برای مثال یک پایان هفته بدون داشتن امتیاز گردش بعدازظهر). - برای رابطهٔ خود با نوجوان احترام قائل شوید و رابطه‌ای دوستانه با او داشته باشید. - روش دیگر برای ایمن نگه داشتن نوجوانان، همبستگی با والدین،‌ دوستان او و نشان دادن جلوه‌ای از اتحاد در مورد منع مصرف مواد است.
Mahin
همیشه به خاطر بسپارید که از نوجوان تقدیر کنید تا مفید باشد:
Mahin
گرچه فعالیت‌های خانوادگی بسیار مهم‌اند، باید به دنبال فعالیت‌هایی باشید که بتوانید به صورت فردی و تک به تک با نوجوان انجام دهید
یوسفی
اطلاعات هشداردهنده براساس گزارش جدید انجمن کارنگی، بسیاری از والدین (کسانی که مشغله دارند، در مورد نقش خود تحت فشار روحی‌اند و نمی‌دانند در زندگی نوجوان چه نقشی دارند و سردرگم‌اند) خیلی زود نوجوان را رها می‌کنند. آن‌ها معتقدند که رفتار خشن نوجوان، امری اجتناب‌ناپذیر است و والدین باید از مسیر کودک خود خارج شوند و به او اجازه دهند تا مستقل شود، در نتیجه کودکان رها می‌شوند تا از مسیر خود منحرف شوند و گاهی هم گرفتار می‌شوند بدون آن که کسی نزدیک‌شان باشد و به آن‌ها توجه کند.
یوسفی
به خاطر آورید که او در مقابل دوستانتان از دست شما عصبانی می‌شود. به خاطر آورید که او فراموش می‌کند کارهای روزانه‌اش را انجام دهد. به خاطر آورید که در اتاق خوابش را باز می‌کنید و می‌ترسید وارد اتاق شوید.
رقصنده با ترس
نتقاد کردن از رفتار نوجوان یا شک کردن به او سبب قطع روابط می‌شود. اگر همیشه و در هر موردی در کار او دخالت کنید، تا جایی که بتواند، ناپدید می‌شود.
کاربر ۲۶۳۳۰۱۷
بدخلقی گاه به گاه او را نادیده بگیرید؛ رفتارهای دائمی ممکن است نشانهٔ مشکل عمیق‌تر باشد و شاید لازم باشد با پزشک مشورت کنید.
یوسفی
روش ساده برای برقرای ارتباط با افراد،‌ این است که در کنار هم کاری را انجام دهند که از آن لذت می‌برند.
یوسفی
برخیزید، از خواب برخیزید! آیا در رؤیا هستید؟ نوجوان چه دوازده ساله و چه شانزده ساله باشد، اغلب برای انجام تکالیف به راهنمایی شما نیاز دارد، این مسأله همیشه کمک به حل کردن معادلات یا درک شعر حماسی اودیسه‌ نیست (چه خیال راحتی!) بلکه آموزش سازماندهی کار و مدیریت زمان است.
رقصنده با ترس

حجم

۷۹۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۴۶ صفحه

حجم

۷۹۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۴۶ صفحه

قیمت:
۷۹,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد