بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قوانین مغز | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب قوانین مغز اثر جان مدیا

بریده‌هایی از کتاب قوانین مغز

۳٫۲
(۱۹)
سرعت کار مغز در بعدازظهر کاهش می‌یابد، اما یک خواب کوتاه می‌تواند فعالیت آن را به حالت قبل بازگرداند. بعد از یک چرت ۴۵ دقیقه‌ای، مغز شما می‌تواند تا شش ساعت با سرعت زیاد کار کند. از سوی دیگر، دانش‌آموزانی که حداقل یک ساعت در روز نمی‌خوابند، دیر یا زود با افت شدید عملکرد مواجه می‌شوند. کمبود خواب منجر به اختلال در توجه، خلق، توانایی تصمیم‌گیری، حافظه بلندمدت، منطق و مهارت‌های ریاضی می‌گردد.
اسکندر
اگر می‌خواهید هوش خود را به حداکثر برسانید نیاز به حرکت بدنی بیشتری دارید. افرادی که بیشتر اوقات روز را در حالت نشسته سپری می‌کنند، هم از لحاظ ذهنی و هم از لحاظ فیزیکی دچار پسرفت می‌شوند.
vida
انسان‌های ماقبل تاریخ، هر روز کیلومترها راه را در جستجوی غذا طی می‌کردند و مغز آن‌ها با ورزشِ مداوم، سازگار شده بود. بنابراین اگر می‌خواهید هوش خود را به حداکثر برسانید نیاز به حرکت بدنی بیشتری دارید. افرادی که بیشتر اوقات روز را در حالت نشسته سپری می‌کنند، هم از لحاظ ذهنی و هم از لحاظ فیزیکی دچار پسرفت می‌شوند. ورزش ژیمناستیک به بازیابی توانایی‌های ذهنی، حتی درمورد کسانی که برای مدت طولانی ورزش نکرده‌اند، کمک می‌کند. یک پیاده‌روی معمولیِ نیم‌ساعته به تعداد چند بار در هفته نیز تاثیرات مفیدی بر قدرت ذهنی شما داشته و ریسک ابتلا به بیمار
اسکندر
فصل نهم: برای رسیدن به بهترین نتیجه، تمام حواس پنجگانه باید به‌کار گرفته شوند. به منظور تسهیل فرایند یادگیری، تمام حواس پنجگانه باید درگیر شوند. همانطور که می‌دانید، به خاطرسپردن مواد تحصیلی با کمک ابزار بصری، آسان‌تر می‌شود. اگر اطلاعات جدید، با داده‌های حاصل از حواس پنجگانه (برای مثال، بوها یا رنگ‌ها) ترکیب شده و وارد مغز ما شوند، به مدت طولانی‌تری در حافظه ما باقی می‌مانند.
اسکندر
وقتی قصد دارید چیزی را برای مدتی طولانی به خاطر بسپارید، این کار را جدی بگیرید. اگر تکالیف شب خود را مرتباً انجام ندهید نمی‌توانید تمام مواد امتحانی را در شب امتحان به خاطر بسپارید، حتی اگر به سختی در این مورد تلاش کنید. هضم اطلاعات جدید باید بصورت متناوب، معمولاً تدریجی، و در مقاطع زمانی مختلف صورت بگیرد. برای اینکه اطلاعات جدید را برای مدت طولانی در حافظه خود ثبت کنید باید موارد زیر را رعایت کنید: - در طول یک ساعت بعد از دریافت اطلاعات، آن‌ها را مرور کنید. - اطلاعات را با دیگر افراد به بحث بگذارید - به خوبی بخوابید و روز بعد، اطلاعات را در ذهن خود تازه کنید و آن‌ها را دوباره تکرار کنید.
اسکندر
فصل هفتم: خواب خوب، کلید یک ذهنِ هوشیار است اگر شخصی از خواب محروم شود، بدن او شروع به کند و ضعیف شدن می‌کند. بعد از چند روز بی‌خوابی، نشانه‌هایی از قبیل فرسودگی شدید، سوءهاضمه، حملات کج خلقی، اختلال حافظه، ناتوانی در تشخیص جهت‌ها، و در نهایت پارانویا (بدبینی بیمارگونه) و توهم در او آشکار خواهند گرفت. مغز ما در حدود ۸۰ درصد از زمانی را که در خواب می‌گذارنیم، واقعاً در حال استراحت نیست. اسکن مغز در طول خواب، نشان دهندهٔ فعالیت الکتریکی قوی‌تر نورون‌ها نسبت به زمان بیداری است. تغییر دوره‌های خواب و بیداری، تابعی از ساعت زیستی بدن است. الگوی مناسب خواب برای هر فرد بر اساس عوامل ژنتیکی او تعیین می‌شود. حدود ۱۰ درصد از مردم که طرفدار سحرخیزی‌اند موسوم به "چکاوک" هستند و ۲۰ درصد مردم نیز دوست دارند بسیار دیر به رختخواب بروند که "جغد" نام‌گذاری شده‌اند. مابقی مردم نیز دارای ساعت زیستیِ بین این دو طیف هستند.
بهار
تلاش برای انجام چندین کار بصورت همزمان، منجر به کاهش کارایی شغلی شده و حتی می‌تواند زندگی فرد را تهدید کند. چنین فردی نسبت به فردی که کارهای خود را به نوبت انجام می‌دهد، ۵۰ درصد بیشتر اشتباه کرده و نیاز به ۵۰ درصد زمان بیشتری برای کامل کردن کارهای خود دارد.
اسکندر
فصل اول: بی‌تحرکی فیزیکی، سرعت کار مغز را کُند می‌کند فعالیت فیزیکی برای حفظ بدن و ذهن شما در حالت بهینه، ضروریست.
اسکندر
برای اینکه اطلاعات جدید را برای مدت طولانی در حافظه خود ثبت کنید باید موارد زیر را رعایت کنید: - در طول یک ساعت بعد از دریافت اطلاعات، آن‌ها را مرور کنید. - اطلاعات را با دیگر افراد به بحث بگذارید - به خوبی بخوابید و روز بعد، اطلاعات را در ذهن خود تازه کنید و آن‌ها را دوباره تکرار کنید.
mahdi6384
مغز انسان در واقع یک پایگاه دادهٔ اطلاعات است که "برنامه‌های" ذهنی، بوسیله آن اطلاعات کار می‌کنند و به ما اجازه می‌دهند تا با بکار بردن خلاقیت به حل مسائل مختلف بپردازیم.
vida

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه