بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قوانین مغز | طاقچه
کتاب قوانین مغز اثر جان مدیا

بریده‌هایی از کتاب قوانین مغز

۳٫۲
(۱۹)
سرعت کار مغز در بعدازظهر کاهش می‌یابد، اما یک خواب کوتاه می‌تواند فعالیت آن را به حالت قبل بازگرداند. بعد از یک چرت ۴۵ دقیقه‌ای، مغز شما می‌تواند تا شش ساعت با سرعت زیاد کار کند. از سوی دیگر، دانش‌آموزانی که حداقل یک ساعت در روز نمی‌خوابند، دیر یا زود با افت شدید عملکرد مواجه می‌شوند. کمبود خواب منجر به اختلال در توجه، خلق، توانایی تصمیم‌گیری، حافظه بلندمدت، منطق و مهارت‌های ریاضی می‌گردد. از نقطه نظر فیزیولوژیِ خواب، در صورتیکه برنامه کاری هر فرد با ساعت زیستی او سازگار باشد، ظرفیت کاری او به حداکثر می‌رسد.
بهار
بنابراین، وقتی می‌خواهید به کسی درس بدهید ابتدا مباحث اصلی را فهرست کنید و سپس جزئیات را به ترتیب اهمیت ارائه کنید. اطلاعات را در قسمت‌های ده دقیقه‌ای ارائه داده و مابین آن‌ها وقفه‌های سرگرم‌کننده قرار دهید.
vida
تلاش برای انجام چندین کار بصورت همزمان، منجر به کاهش کارایی شغلی شده و حتی می‌تواند زندگی فرد را تهدید کند. چنین فردی نسبت به فردی که کارهای خود را به نوبت انجام می‌دهد، ۵۰ درصد بیشتر اشتباه کرده و نیاز به ۵۰ درصد زمان بیشتری برای کامل کردن کارهای خود دارد.
vida
برای اینکه مطالب در حافظه شما باقی بمانند، باید در فواصل زمانیِ متناوب تکرار شوند تا پیوندهای تداعی‌گر بین اجزای سازنده آن‌ها خلق شوند. به یاد آوردن مجموعه‌ای از اطلاعاتِ بی ارتباط با یکدیگر، بسیار پیچیده‌تر از یادآوری اطلاعاتی است که با آموخته‌های قبلی فرد، ارتباط دارند.
vida
برای اینکه اطلاعات جدید را برای مدت طولانی در حافظه خود ثبت کنید باید موارد زیر را رعایت کنید: - در طول یک ساعت بعد از دریافت اطلاعات، آن‌ها را مرور کنید. - اطلاعات را با دیگر افراد به بحث بگذارید - به خوبی بخوابید و روز بعد، اطلاعات را در ذهن خود تازه کنید و آن‌ها را دوباره تکرار کنید.
vida
"موسسات تحصیلی (و بعضی از شرکت‌ها) معمولاً بر یادگیری مکانیکی اطلاعات تاکید دارند، در حالیکه تمایل طبیعی انسان‌ها به تفکر خلاقانه که در طی میلیون‌ها سال تکامل، در وجود آن‌ها حک شده است، نادیده گرفته شده یا حتی مهار می‌شود."
vida
اسکن مغزی هر فرد با دیگر متفاوت است، حتی اگر این افراد دوقلو باشند.
vida
یک پیاده‌روی معمولیِ نیم‌ساعته به تعداد چند بار در هفته نیز تاثیرات مفیدی بر قدرت ذهنی شما داشته و ریسک ابتلا به بیماری فراموشی را در سنین بالا کاهش می‌دهد.
vida
"مغز ما برای اینکه معجزهٔ استخراج معنی را انجام دهد، امواج الکتریکی را از طریق کیلومترها "سیم" که همانا نورن‌های عصبی ما هستند ارسال می‌کند. این نورون‌ها بقدری کوچک هستند که صدها هزار رشته از آنها در نقطه انتهای این جمله جای می‌گیرند. "
vida
"فرایند استخراج معنی توسط مغز، در یک چشم به هم زدن یا حتی سریع‌تر از آن اتفاق می‌افتد. به همین دلیل، اصلاً نیازی نیست بدانیم مغز چگونه عمل می‌کند."
vida

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد