بریده‌های کتاب درمان اضطراب
کتاب درمان اضطراب اثر گیلیان باتلر

کتاب درمان اضطراب

۳٫۲
(۲۴)
پاره‌ای اوقات، انسان چنان دچار اضطراب شدیدی می‌شود که آشفتگی ذهنی به او اجازهٔ کشف ماهیت دقیق موضوع را نمی‌دهد.
Dexter
اگر شواهدی دال بر چیزی وجود ندارد هنوز قطعی نیست، بیهوده خود را به آن مشغول نسازید.
Dexter
شعر یا آوازی بخوانید: این یاشد یکی از قدیم‌ترین و رایج‌ترین مکانیسم‌های دفاع روانی انسان در برابر انواع مشکلات از جمله نگرانی، اضطراب و افسردگی باشد.
Dexter
اضطراب موجب بی‌حوصلگی و عصبیت می‌شود و عصبیت منجر به انزواطلبی می‌گردد و تنهایی و یکنواختی نتیجهٔ جز تشدید اضطراب‌ها نخواهد داشت.
نبات
ذهن انسان ظرفیت و گنجایش محدودی دارد. انسان در یک زمان فقط به یک موضوع می‌تواند توجه کامل نماید. بنابراین اگر خود را مشغول نگاه دارید و همواره کاملا از نظر جسمی و فکری سرگرم باشید، جایی برای نگرانی نخواهد ماند. تجربه نشان می‌دهد که استرس و یا تنش‌های عصبی که در روزهای مشغولیت به روان ما فشار می‌آورند در اوقات بیکاری و فراغت آثار اضطراب‌زای خود را نمایان می‌سازند. در اوایل کار شاید برگرداندن توجه از موضوع نگران‌کننده به موضوعات سرگرم کنندهٔ تفریحی یا شغلی قدری دشوار به نظر برسد ولی این را بدانید که هر چه پیش بروید و هر چه مشغول‌تر باشید دفع نگرانی و خارج کردن آن از ذهن آسان‌تر خواهد شد.
کاربر ۱۹۶۷۳۵۲
سه موضوع کلی وجود دارد که اکثر نگرانی‌های ما پیرامون و دربارهٔ آن‌ها هستند درحالیکه این سه مورد ارزش نگرانی را ندارند: ۱. موضوع‌های بی‌اهمیت ۲. موضوع‌های بعید و نامحتمل ۳. موضوع‌های رخ نداده اگر این سه دسته موضوع را از جریان فکر خود حذف کنید خواهید دید که تا چه حد به آرامش روانی می‌رسید و نگرانی و اضطراب شما برطرف می‌شود. دنیا به کام تو شد شد نشد نشد خسرو غلام تو شد شد نشد نشد
کاربر ۱۹۶۷۳۵۲
همین احساس خطر است که ما را به مطالعه، کسب مهارت‌های گوناگون، پرهیز از کشیدن سیگار، تعمیر و تعویض به موقع قطعات اتومبیل و غیره، ترغیب می‌نماید.
gharibimohammad
به‌طور کلی مکانیسم نگرانی و احساس خطر باید به صورت یک چراغ قرمز چشمک‌زن باشد نه چراغ قرمزی که همواره روشن است!
نبات
نگرانی و اضطراب، قدرت تصمیم گیری و اراده را از شما سلب می‌کند.
Maral A
نگرانی اصولا با نوعی کاهش اعتمادبه‌نفس و خودکم‌بینی همراه است لذا به‌طور کلی باید خودکم‌بینی را کنار بگذارید
mohammad

حجم

۶۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۶۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
۴۹,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد