بریده‌های کتاب ترک عادت قضاوت نادرست
کتاب ترک عادت قضاوت نادرست اثر گابریل برنستین

کتاب ترک عادت قضاوت نادرست

۳٫۴
(۹)
وقتی درباره دیگران قضاوت می‌کنیم، درواقع درباره خودمان قضاوت نادرست می‌کنیم. وقتی درباره جنبه‌ای از دیگران قضاوت می‌کنیم درواقع نشانه آن است که آن را در خودمان دوست نداریم. شاید این بیانگر جراحت روحی عمیقی است که علاقه‌ای به التیام آن نداریم. اغلب دیگران جراحات روانی ما را آشکار می‌کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، درباره آن‌ها قضاوت نادرست می‌کنیم، درحالی‌که باید بپذیریم این ناراحتی ماست.
گنگ خواب دیده
وقتی درباره دیگران حرف می‌زنیم و درباره رفتارشان قضاوت می‌کنیم، انگار حالمان بهتر می‌شود، خودمان را عاقل‌تر، مدبرتر، باهوش‌تر و سالم‌تر از بقیه می‌پنداریم.
Reza Hakimimofrad
علت ریشه‌ای و اساسی همه قضاوت‌های نادرست، ترس از به اندازه کافی خوب‌نبودن است، ترس از اینکه شایسته عشق نباشم و ایمنی مشمول حال من نشود.
Reza Hakimimofrad
وقتی درباره دیگران قضاوت می‌کنیم، درواقع درباره خودمان قضاوت نادرست می‌کنیم. وقتی درباره جنبه‌ای از دیگران قضاوت می‌کنیم درواقع نشانه آن است که آن را در خودمان دوست نداریم.
Amir
باید تصدیق کنیم حمله به کسی که به ما حمله کرده است، حملات بیشتری را سبب می‌شود. اگر می‌خواهیم خود را از این چرخه معیوب نجات دهیم، باید به تاریکی نور بپاشیم و راهش این است که بر افکار قضاوت‌کننده خود نظارت کنیم.
Reza Hakimimofrad
ابراهام هیکس می‌گوید: «باور فقط فکری است که مرتب به آن می‌اندیشید». شما با تکرار باورهای خود حقیقت خود را خلق می‌کنید.
Reza Hakimimofrad
«باور فقط فکری است که مرتب به آن می‌اندیشید»
Amir
تعریف من از قضاوت نادرست کاملاً رک و راست و مستقیم است: جداافتادن از عشق. درست در لحظه‌ای که خود را متفاوت از دیگران می‌بینیم، گرفتار نظام باور کاذب می‌شویم و از طبیعت خود فاصله می‌گیریم که همان عشق است.
Reza Hakimimofrad
من همه‌روزه با قضاوت نادرست دست‌وپنجه نرم می‌کنم. تا بخواهید نادرست قضاوت می‌کنم، از خارجی‌ها و غریبه‌ها برای نظرات و باورهای سیاسی‌شان انتقاد می‌کنم، در رسانه اجتماعی به بهانه اینکه آشنایانم مطالب بی‌ربط می‌نویسند، از آن‌ها انتقاد می‌کنم، درباره افراد برای تأدیب فرزندانشان نقد و قضاوت نادرست می‌کنم، از دختری که جلوی من در صف بیش از اندازه آهسته راه می‌رود، انتقاد می‌کنم، از شوهرم به دلیل اینکه مطابق میل من رفتار نمی‌کند، انتقاد می‌کنم و درباره‌اش قضاوت نادرست می‌کنم و البته خودم را در زمینه‌های گوناگون زیر ذره‌بین می‌گذارم و قضاوت نادرست می‌کنم. سال‌ها درباره کارم حرف می‌زدم و بر رفتارم صحه می‌گذاشتم و اشکالی را متوجه خودم نمی‌دیدم. وقتی درباره دیگران قضاوت می‌کنیم، حق‌به‌جانب می‌شویم. وقتی به آسیب‌پذیری خود فکر می‌کنیم، وقتی احساس ناامنی می‌کنیم، در مقام قضاوت نادرست درباره دیگران برمی‌آییم و وقتی درباره دیگران حرف می‌زنیم و درباره رفتارشان قضاوت می‌کنیم، انگار حالمان بهتر می‌شود، خودمان را عاقل‌تر، مدبرتر، باهوش‌تر و سالم‌تر از بقیه می‌پنداریم.
Eli
در بسیاری موارد قضاوت نادرست بزرگ‌ترین سازوکار دفاعی ما بوده است. ما از آن برای دفاع از خود در برابر آسیب‌پذیری‌هایمان استفاده کرده‌ایم. از آن می‌ترسیم که اگر گارد خود را باز بگذاریم و با دیگران رفتار مهرطلبانه داشته باشیم، دیگر ایمنی و امنیت نخواهیم داشت.
Reza Hakimimofrad

حجم

۲۵۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۲۵۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد